Yamaha dosta³a homologacjê dla motocykla YZF-R7. W jakiej formie powróci legendarne oznaczenie?
W dokumentach California Air Resources Board pojawiła się informacja o homologacji dla modelu YZF-R7. Producent zamierza użyć legendarnego oznaczenia w zupełnie nowym kontekście.
Portal Motorcycle.com poinformował, że Yamaha uzyskała homologacje kalifornijskiej agencji ochrony środowiska dla motocykla o oznaczeniu YZF-R7. Motocykl z legendarnym oznaczeniem powróci na rynek, ale w innej formie. Zgodnie z oczekiwaniami i pojawiającymi się plotkami, Yamaha ubierze dwucylindrowy silnik CP2 o pojemności 689 cm3 w owiewki.
Oczywiście nie wiadomo, w jakim kierunku producent pójdzie z konstrukcją motocykla, więc możemy jedynie gdybać na podstawie tego, co oferuje konkurencja. W modelu MT-07 oraz Tracer 7 silnik generuje maksymalną moc 73,8 KM. Nie jest to zły wynik, ale jeśli producent chce równać do czoła stawki, to musiałby dodać kilkanaście koni mechanicznych. Według renderów z Young Machine, motocyklowi bliżej będzie stylistycznie do modelu YZF-R3 niż do pożegnanej niedawno YZF-R6 czy obecnej na rynku YZF-R1. Sportowy motocykl na bazie silnika CP2 byłby też dobrym momentem, by w końcu wprowadzić do oferty akcesoriów quickshifter.
Yamaha YZF-R7 już raz pojawiła się na rynku, ale był to motocykl o zupełnie innym charakterze. W 1999 roku na rynek trafiło 500 egzemplarzy tego motocykla. Silnik o pojemności 749 cm3 generował moc 106 koni mechanicznych. Nie był to zawrotny wynik, ale za dodatkową opłatą można było kupić jeden z dwóch akcesoryjnych zestawów torowych, które podnosiły moc do 135 lub nawet 162 koni mechanicznych. Na pokładzie było między innymi zawieszenie Öhlins oraz zaawansowana elektronika.
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze