Yamaha Factory Racing Team wygrywa 8 godzinny wy¶cig na torze Suzuka
…zostawiając za sobą silne ekipy Hondy i Kawasaki. Zawodnicy pochodzący z MotoGP i WorldSBK mocno wpłynęli na kolejność na mecie. Wspaniały występ polskiej ekipy z Wójcik Racing Team.
Po 8 godzinach jazdy w bardzo zmiennych warunkach atmosferycznych, Yamaha R1 z numerem "21" przekroczyła metę jako pierwsza. W tym czasie Alex Lowes, Mark Van Der Mark i Katsuyuki Nakasuga przejechali 199 okrążeń, co daję łącznie ponad 1.158 kilometrów dystansu na japońskim torze, ze średnią prędkością prawie 145 km/h.
Niecałe 31 sekund straty zanotował drugi na mecie zespół Red Bull Honda with Japan Post, w którego barwach pojechali: Takaaki Nakagami, Takumi Takahashi, oraz zastępujący kontuzjowanego Leona Camiera - PJ Jacobsen.
Podium uzupełnili "zieloni", zdobywcy Pole Position - Kawasaki Team GREEN, w składzie: Jonathan Rea, Leon Haslam i Kazuma Watanabe. Udało im się ukończyć 198 okrążeń, więc mieli jedno kółko straty do zwycięzców.
Tabelia wyników - częściowa:
Zespół: | okrążenia: | czas wyścigu: |
1 YAMAHA FACTORY RACING TEAM | 199 | 08:00:01.728 |
2 Red Bull Honda with Japan Post | 199 | 08:00:32.702 |
3 Kawasaki Team | 198 | 08:01:43.310 |
4 S-PULSE DREAM RACING IAI | 196 | 08:00:02.311 |
5 F.C.C. TSR Honda France | 196 | 08:01:04.467 |
6 GMT94 YAMAHA | 196 | 08:01:48.403 |
7 Honda Asia-Dream Racing | 195 | 08:00:05.666 |
8 KYB MORIWAKI MOTUL RACING | 195 | 08:01:15.526 |
9 Honda Endurance Racing | 194 | 08:00:45.594 |
10 YOSHIMURA SUZUKI MOTUL RACING | 194 | 08:01:14.582 |
25 Wójcik Racing Team | 187 | 08:02:17.083 |
Warunkiem ukończenia wyścigu jest przejechanie 75% dystansu i ten wyczyn udał się w sumie 49 ekipom.
Ogromne słowa uznania należą się POLSKIEJ EKIPIE i zespołowi WÓJCIEK RACING TEAM, który w składzie: Marek Szkopek, Paweł Szkopek i Paweł Górka, zajęli wysoką, 25-tą pozycję w klasyfikacji generalnej. Startowali z 49. miejsca, więc osiągnięcie linii mety w połączeniu z awansem o 24 pozycje zasługują na owacje "na stojąco". Panowie pojechali wręcz bezbłędny wyścig, mechanicy zespołowi pokazali światowy poziom i zarówno przygotowanie motocykla, jak i jego serwis w trakcie wyścigu odbył się bez najmniejszych problemów.
Wyścigi długodystansowe stają się coraz bardziej interesujące, a ich popularność w Polsce rośnie za sprawą polskich zespołów, które biorą w nich udział. Wójcik Racing Team, czy LRP Poland. Teraz Suzuka, wcześniej Le Mans. Konkurencja jest ogromna, a rywalizacja z tak długą listą zawodników występujących na co dzień w kategorii MotoGP, czy WorldSBK świadczy tylko o ogromnej determinacji i dążeniu do doskonałości poszczególnych zespołów. I pojawia się pytanie, czy kierowcy zawodowi z najlepszych kategorii powinni stawać w jednej linii z resztą światowych zawodników? Czy pozytywnie wpływa na atrakcyjność rywalizacji, czy może wypacza wyniki? Co Wy myślicie o wyścigu zawodników pokroju Jonathana Rea, Broca Parkesa, Michaela Lavertyego, Sylvaina Guintoli, czy Takaakiego Nakagami, Van Der Marka, Haslama, Lowesa, Hernandeza z resztą stawki? I nie szukam tu żadnej sensacji, a jedynie chcę poznać zdanie fanów wyścigów motocyklowych w tej jakże ciekawej kwestii.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze