Wypadek w górach - lowside i połamane kości
Ku przestrodze...
Lowside to jeden z najpopularniejszych skutków gleby na motocyklu. Któreś z kół traci przyczepność, motocykl ląduje na jezdni, wraz z nim kierowca, który potem sunie w bliżej nieokreślonym kierunku (lub jedynie upada jeśli ma szczęście). Gość na Kawasaki Z1000 jechał górską drogą i postanowił jechać za nieco szybszym kierowcą. Przyszła pora na skręcanie, motocyklista nie spodziewał się, że zakręt zacieśni się aż tak mocno, chciał się uratować i...
Tylne koło zgubiło przyczepność, a motocykl poleciał w las. Efekt - złamana noga (w najpaskudniejszym miejscu - udzie) + uszkodzony odcinek lędźwiowy. Motocyklista i tak może mówić o wielkim szczęściu (w nieszczęściu), bo gdyby za drogą była większa skarpa, prawdopodobnie nie miałby możliwości wrzucić filmy do sieci. A jeśli uderzyłby mocniej plecami w drzewo, cóż...
Komentarze 15
Pokaż wszystkie komentarzeOn jednocześnie odkręcił gaz i wcisnął hamulec... gdyby nie to to pewnie nawet po tej linii przejazdu by przejechał bez szlifa.
OdpowiedzA mówiła babcia :D Wnusiu, jak winklujesz to zawsze od zewnętrznej do wewnętrznej z przesunięciem apeksu. A o przeciwskręcie wspominać Ci nie będę bo to podstawa... Tja PODSTAWA... NIE MASZYNA LECZ...
OdpowiedzPewnie naczytał się o wizji jazdy na kolano przez zaklęte górskie rewiry lansowane przez Pajaców w okularach przeciwsłonecznych zakładanych głównie na Paradę Równości....i tyle w temacie,he he;)
OdpowiedzDo Panów "Anty odpowiedni ubiór", to że ktoś ma odpowiedni strój na motocyklu, to nie znaczy iż będzie Rossim, że przybędzie mu dodatkowego IQ, że będzie pokonywać zakręty na kolanie bez problemu ...
OdpowiedzMnie najbardziej w takich filmikach przeraża jedna myśl: że gdybym ja tak rozwalił motocykl, to bardzo długo zbierałbym na następny :(
OdpowiedzA gdzie przeciwskręt? :)
OdpowiedzKawaski poszło w krzaki :)
Odpowiedz