Właściciel marki KTM złapał zadyszkę. Sprzedaż motocykli z Mattighofen drastycznie spadła
Koncern Pierer Mobility podsumował pierwsze półrocze 2024 r. i sytuacja austriackiego giganta nie wygląda najlepiej. Wraz z ogłoszeniem wyników pojawiła się informacja o kolejnych zwolnieniach grupowych. Skorygowano też prognozy finansowe na rok 2024, ale jest światełko w tunelu.
W październiku ubiegłego roku Pierer Mobility poinformowało, że zwolni 300 osób w Austrii i przeniesie część działań do Azji. Teraz właściciel marek KTM, Husqvarna, GasGas i MV Agusta planuje kolejne działania restrukturyzacyjne. Kolejna fala zwolnień obejmie 200 osób, ale tym razem będą to pracownicy administracji. Co wydarzyło się w pierwszej połowie 2024 r.?
Pierer Mobility wygenerowało obroty na poziomie 1,007 mld euro, co dało spadek o 27 proc. W tym wyniku motocykle miały 93 proc. udziału, a rowery - 7 proc. Przy okazji widać, że Europa jest głównym rynkiem zbytu dla Austriaków, ponieważ 61 proc. obrotu zostało wygenerowane przez nasz kontynent. Kolejne 27 proc. to Ameryka Północna, a reszta krajów to 12 proc.
W przypadku motocykli sprzedano 147 496 szt., co dało spadek o 21,2 proc. Tu Europa jest odpowiedzialna za 44 proc. sprzedaży, Ameryka Północna - 21 proc., Indie i Indonezja - 13 proc., a 13 proc. to reszta świata. Problemem są wzrosty oprocentowania finansowania w USA, inflacja w Europie i zwiększony udział tanich chińskich marek.
Zysk operacyjny przed opodatkowaniem spadł o 195 mln euro, a w analogicznym okresie ubiegłego roku producent był 97 mln euro nad kreską. Z tego 117 mln euro spadku wygenerowały rowery, a 78 mln euro - motocykle. Jednocześnie producent spodziewa się, że w drugiej połowie roku sprawy przybiorą lepszy obrót.
W sprawozdaniu finansowym czytamy, że KTM planuje wprowadzić dalszą redukcję kosztów i będą to wspomniane wcześniej zwolnienia grupowe. Producent zmniejszy produkcję o ok. 25 proc., co ma odciążyć magazyny sprzedawców. Restrukturyzacja ma objąć również segment rowerów. Te na całym świecie sprzedają się znacznie gorzej niż w okresie pandemii koronawirusa. Pocieszający jest fakt, że wcielenie marki MV Agusta w struktury Pierer Mobility idzie zgodnie z planem.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze