tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle KTM z ogromnymi wyświetlaczami. Większe ekrany, więcej kolorów i... mniej rozproszenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle KTM z ogromnymi wyświetlaczami. Większe ekrany, więcej kolorów i... mniej rozproszenia

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.10.11, 07:12 Drukuj

Tuż przed targami EICMA marka KTM kontynuuje zdradzanie krok po kroku tego, co znajdzie się w nowych motocyklach na sezon 2025. Po zaprezentowaniu zautomatyzowanej skrzyni biegów przyszedł czas na wyświetlacze. Te będą ogromne, ale producent twierdzi, że w całym szaleństwie jest metoda.

Choć KTM złapał finansową i sprzedażową zadyszkę, a wiele osób wieściło nawet ogłoszenie bankructwa przez Pomarańczowych, to na przekór temu wszystkiemu producent z Mattighofen szykuje dla motocyklistów sporo innowacji. Kolejną z nich mają być nowe wyświetlacze, które będą większe, nowocześniejsze i lepiej zabezpieczone niż kiedykolwiek.

NAS Analytics TAG

Jak czytamy w komunikacie prasowym, KTM oparł swoje nowe wyświetlacze na interfejsie człowiek-maszyna, który umożliwia skuteczniejszą interakcję pomiędzy użytkownikiem i systemem. Zmiany są bardzo poważne i zaczynają się już od samej budowy ekranów. Nowe wyświetlacze TFT będą miały rozdzielczość 1280 x 720 i mają być w pełni dotykowe. Przy ich budowie zaimplementowano technologie poprawiające widzialność w ostrym słońcu, zwiększające odporność na pozostawianie śladów palców i zmniejszające odblaski. Do tego liczba kolorów została zwiększona z 65 do 256 tys. Całość ma sprawić, że najważniejsze informacje będą łatwo zauważalne w każdych warunkach i pod niemal każdym kątem.

Użytkownik otrzyma do dyspozycji więcej opcji personalizacji ustawień wyświetlacza. Przewidziano też tryb pracy na podzielonym ekranie, który ma mieć 5 funkcji. To oznacza, że wyświetlacz pokaże jednocześnie podstawowe informacje w jednej części ekranu, a w drugiej użytkownik będzie mógł zobaczyć informacje dotyczące pracy adaptacyjnego tempomatu, nawigacji, telemetrii, ulubionej funkcji lub odtwarzacza muzycznego.

W wyświetlaczu zamontowano moduły łączności eSim, Bluetooth oraz Wi-Fi, a także antenę GPS. Będzie pracował na systemie Android Automotive. Użytkownik dostanie do dyspozycji 32 GB pamięci na dane i 3 GB pamięci operacyjnej. To pozwoli na korzystanie z map w trybie offline. Ostatnia zmiana to całkowicie przeprojektowane i zoptymalizowane przyciski. Pojawi się dedykowany przycisk Ride Mode, pięciokierunkowy joystick, nowe przyciski tempomatu, sterowania pracą skrzyni AMT i wiele innych. Jeżeli motocykl nie będzie wyposażony w skrzynię AMT, to przyciski będzie można dowolnie skonfigurować.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę