tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WMMP w Poznaniu - inwazja obcokrajowców!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WMMP w Poznaniu - inwazja obcokrajowców!

Autor: Łukasz Świderek 2009.08.25, 13:32 1 Drukuj

Już w ten weekend zagości w Poznaniu wielu wspaniałych zawodników!

Jak już was informowaliśmy wrześniowa, ostatnia runda tegorocznych Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski zapowiada się bardzo międzynarodowo za sprawą Alpe Adria. Ścigacz.pl dowiedział się jednak, że już w ten weekend zagości u nas wielu wspaniałych zawodników.

Zanim jednak zaczną się zmagania sportowe zawodnicy tradycyjnie muszą przygotować się na liczne komunikaty porządkowe i dyscyplinujące. Zaczęło się już kilka dni temu. Tym razem już nie będzie kar za wbijanie mocowań namiotów między kostkę, a jedynie za uszkodzenie takowej. Wróciła też do listy „za udział wzięli" pozycja zastępcy dyrektora zawodów w miejsce asystenta. Wspaniała wiadomość, szczególnie po ostatnich wydarzeniach. Nasze wątpliwości jedynie budzi nadal fakt czy nowa osoba (bo poprzedni asystent nie miał) ma odpowiednie uprawnienia. Mamy nadzieję, że zweryfikuje to sędzia zawodów. Oczywiście tradycyjnie dyrektorem pozostaje Jacek Molik, a co za tym idzie musimy chyba się pogodzić z faktem, że WMMP przestały być zawodami międzynarodowymi (bo do prowadzenia takowych pan Jacek uprawnień nie ma).

Kolejną ważną informacją dla zawodników jest przymusowe spotkanie w piątek o godzinie 20.00 w „blaszaku", w sali konferencyjnej. Nie wiemy, czy do podpisania będzie lista obecności, jakie są kary za zignorowanie „zaproszenia" i po co to spotkanie. Zwykle takie odprawy na innych zawodach odbywają się na początku sezonu, ale może usłyszymy tam jakieś nowe rewelacje, więc zamiast szykować motocykle do kolejnego dnia zawodów wszyscy karnie muszą się tam udać. Będzie to doskonała okazja, żeby podzielić się wrażeniami, jakie czekają zawodników za sprawą komunikatu nr 4! A mówi on, że każdy zawodnik, mimo, że posiada książeczkę zdrowia sportowca musi stawić się na badania u lekarza zawodów. Zdobyć pieczątkę, później udać się do biura zawodów po kolejną i dopiero wtedy na badanie techniczne. Przypomina to trochę obiegówkę z wojska czy szkoły na koniec służby, ale śmiać się chce, jakie zamieszanie to spowoduje. Już widzę tą kolejkę dwustu zawodników do ambulatorium! Czy ktoś o tym pomyślał? Takiego procederu nie ma nigdzie. Dlaczego zawodnik ma tracić czas na stanie w kolejce zamiast szykować siebie i sprzęt do zawodów? Przecież szczegółowe badanie delikwenta musi trwać przynajmniej pięć minut, a to daje nam grubo ponad szesnaście godzin! No chyba, że będzie to iluzja i każdy po okazaniu dowodu osobistego otrzyma pieczątkę, ale jeśli tak to, po co ten cyrk? Na poprzedniej rundzie, na spotkaniu Jury ustalono, że na oględziny trafić ma każdy zawodnik po upadku, a nie przed. Zresztą takie dyrektywy wewnętrzne organizatora są niezgodne z regulaminem MP i muszą być wcześniej zatwierdzane (zwykle na początku sezonu) przez GKSM, więc liczymy, że sędzia zawodów utrąci te pomysły.

Dobra, dość pastwienia się nad kolejnymi powodami, jakie dopisuje sobie zainteresowany w petycję zawodników dotyczącą zmiany dyrektora zawodów. Jak potoczą się losy takowej też poinformujemy was na stronach Ścigacz.pl.

Sportowo zapowiada się jeszcze bardziej międzynarodowo, niż poprzednio, wręcz kosmicznie. Do stale startujących u nas kilku Francuzów, Skandynawów i przybyszów ze wschodu już przywykliśmy, ale teraz ta lista ma się rozszerzyć! Na pierwszy ogień idzie zespół OKI Castrol Triumph Szkopek, który w zastępstwie Pawła Szkopka wystawi w tej i ostatniej rundzie Vaclava Bittmana. Czech, który w Moście stoczył pasjonujący pojedynek o zwycięstwo z Kennym Foray jest obecnie ósmy w klasyfikacji generalnej, ale ma nadal realne szanse na miejsce w pierwszej piątce, jeśli nie na podium w klasie Superstock 600. Vaclav doskonale zna motocykl Triumph i z pewnością będzie doskonałym urozmaiceniem i tak już ciekawej klasy. Na tytuł Mistrza Polski już szans nie ma, ale namieszać może sporo, szczególnie, że klasa Superstock 600 jedzie w ten weekend dwa wyścigi. Już w sobotę sprawę tytułu może rozstrzygnąć Kenny Foray z zespołu Suzuki GRANDys Duo, który potrzebuje zwycięstwa w tym wyścigu. Jak zawsze opór będzie mu z pewnością stawiał duet LW Bogdanka, Daniel Bukowski i Marcin Kałdowski oraz Marek Szkopek. Dodatkowa obecność wspomnianego już gościa z Czech gwarantuje, że walka będzie jeszcze ciekawsza, niż ostatnio.

W Superstock 1000 o podium w niedzielnym wyścigu powinien rywalizować stały zestaw Adam Badziak, Marcin Walkowiak, Bartek Wiczyński i Gwen Giabbani. Ten ostatni może też w zbliżający się weekend zagwarantować sobie pierwsze miejsce w klasyfikacji GRANDys Duo FORMULA X-Treme, ponieważ we wrześniu odbędzie się tylko jeden wyścig tej „klasy". Mimo imponującej przewagi (trzydzieści pięć i pół punktu) w Superstock 1000 na tytuł będzie musiał jednak poczekać raczej do września. Ciekawie zapowiada się rywalizacja Walkowiak-Wiczyński. Ten ostatni chce utrzymać w klasyfikacji generalnej drugą pozycję i choć raz w tym roku pokonać Francuza. Broniący tytułu Marcin będzie musiał namęczyć się też z Badziakiem, którego w klasyfikacji generalnej minął ostatnio o zaledwie pół punktu.

Jednak prawdziwy wysyp nazwisk, który jeży skórę na grzbiecie napotkamy w klasie Superbike! Ścigacz.pl dotarł do wstępnej listy zgłoszeń na zbliżającą się rundę i z początku myśleliśmy, że pomylona jest ona z odbywającym się za dwa tygodnie legendarnym wyścigiem Bol d'Or! Tak, więc może numerami: Vincent Phillipe, Cedric Tangre, Olivier Four, Andreas Meklau, Guillaume Dietrich, Milos Milovanovic, Freddy Foray, Gabor Rizmayer, Kenny Foray, Sebastien Le Grelle! Wszystkich tych osobników zgłosił zespół Suzuki GRANDys Duo. Taki najazd budzi zdziwienie, ale po głębokim poszperaniu dowiedzieliśmy się dla Was, o co chodzi. Phillipe, Foray, Tangre i Four pojadą w malowaniu flagowego zespołu Suzuki w Polsce, ale cały serwis zapewni SERT, będzie to ostatni trening dla tych zawodników przed zbliżającym się wyścigiem Bol d'Or. Trzej ostatni rywalizują też o trzecie miejsce na fabrycznym motocyklu tego zespołu w tych zawodach, jeśli okaże się, że Dietrich nie jest w stanie po kontuzji przejechać tak wymagającego wyścigu. Kenny Foray dokończy sezon w WMMP w dwóch klasach, tak jakby w nagrodę za ewentualny tytuł w Superstock 600, a Le Grelle po doskonałym występie w ostatniej rundzie sam poprosił o kolejną szansę i walkę o tytuł w naszym kraju. Rizmayer i Milovanovic chcą potrenować przed wrześniową rundą Alpe Adria, a Meklau ma powalczyć do końca sezonu o tytuł (po Brnie ma dwadzieścia pięć punktów). Z prostych wyliczeń wynika, że w takim układzie całe podium na koniec sezonu mogą zgarnąć zawodnicy zespołu Jacka Grandysa. Plany pokrzyżować im może Andrzej Pawelec, który jak już was informowaliśmy powalczy dla Yamahy o tytuł do końca sezonu. Co do jego startu dowiedzieliśmy się, że jego motocykl ma pochodzić ze stajni Yamaha Motor Deutschland, w której na co dzień, w Mistrzostwach Niemiec startuje Łukasz Wargala, a Pawelec spędził ubiegły rok. Oczywiście z walki o tytuł nie rezygnują nadal Ken Jensen, Irek Sikora, który pojedzie na BMW, Robert Michalczewski oraz Janusz Oskaldowicz. Ten ostatni na treningach sprawdzał nowobudowany, potwornie mocny silnik, ale skończyło się „zarzyganiem" olejem znacznego odcinka toru.

Jak widzicie w zbliżający weekend zapowiada nam się piękna rywalizacja, a przecież wielkie emocje będą też w klasach markowych i Pucharze Polski. Jak zawsze o wszystkim najszybciej dowiecie się ze strony Ścigacz.pl

Harmonogram V rundy WMMP:

CZWARTEK, 27.08.2009r.
08.00-19.00 - czynne biuro zawodów
12.00-18.00 - odbiór techniczny
Treningi dowolne płatne
12.00-12.25 - Puchar Yamahy R1 i R6
12.30-12.55 - Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000
13.00-13.25 - klasy Mistrzostw Polski
13.30-13.55 - Puchar Polski klasa Rookie 600 i pow.600
14.00-14.25 - Puchar Polski klasa Pretendent
14.30-14.55 - Puchar Hondy CBR 125 i Hornet
15.00-15.25 - Puchar Yamahy R1 i R6
15.30-15.55 - Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000
16.00-16.25 - klasy Mistrzostw Polski
16.30-16.55 - Puchar Polski klasa Rookie 600 i pow.600
17.00-17.25 - Puchar Polski klasa Pretendent
17.30-17.55 - Puchar Hondy CBR 125 i Hornet

PIĄTEK, 28.08.2009r.
08.00-19.00 - czynne biuro zawodów
08.00-18.00 - odbiór techniczny (przerwa 12.15 - 12.45)
Treningi dowolne płatne
09.00-09.25 - Puchar Yamahy R1 i R6
09.30-09.55 - Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000
10.00-10.25 - klasy Mistrzostw Polski
10.30-10.55 - Puchar Polski klasa Rookie 600 i pow. 600
11.00-11.25 - Puchar Polski klasa Pretendent
11.30-11.55 - Puchar Hondy CBR 125 i Hornet
11.55-13.00 - przerwa organizacyjna
12.20-12.40 - obowiązkowe szkolenie dla zawodników bez licencji - miejsce: pomieszczenie komisji technicznej
Treningi kwalifikacyjne
13.00-13.30 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Yamaha R1 i R6
13.35-14.05 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Suzuki GSX-R 600 i 1000
14.10-14.40 - I trening kwalifikacyjny kl. Superstock 600
14.45-15.15 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Honda Hornet
15.20-15.50 - I trening kwalifikacyjny kl. Superstock 1000 i Superbike
15.55-16.25 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie 600
16.30-17.00 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie pow. 600
17.05-17.35 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Pretendent
17.40-18.00 - I trening kwalifikacyjny Pucharu Hondy CBR 125
20.00- obowiązkowe spotkanie zawodników w „blaszaku"

SOBOTA, 29.08.2009r.
08.00-19.00 - czynne biuro zawodów
08.00-13.30 - odbiór techniczny
08.30-08.50 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Hondy CBR 125
08.55-09.25 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Yamaha R1 i R6
09.30-10.00 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Suzuki GSX-R 600 i 1000
10.05-10.35 - II trening kwalifikacyjny kl. Superstock 600
10.40-11.10 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Honda Hornet
11.15-11.45 - II trening kwalifikacyjny kl. Superstock 1000 i Superbike
11.50-12.20 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie 600
12.25-12.55 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Rookie pow. 600
13.00-13.30 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Pretendent
13.00-13.30 - II trening kwalifikacyjny Pucharu Polski klasa Pretendent
13.30-14.30 - przerwa organizacyjna
Wyścigi
14.30 wyjazd do wyścigu klasy Superstock 600 start 14.45 15 okrążeń
15.25 wyjazd do wyścigu klasy Puchar Yamaha R1 i R6 start 15.40 9 okrążeń
16.10 wyjazd do wyścigu klasy Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000 start 16.25 9 okrążeń
16.55 wyjazd do wyścigu klasy Puchar Polski klasy Pretendent start 17.10 7 okrążeń
17.35 wyjazd do wyścigu klasy Puchar Hondy CBR 125 start 17.50 7 okrążeń
19.00 - egzamin na licencję B

NIEDZIELA, 30.08.2009r.
07.30- otwarcie biura zawodów
08.15-08.25 - rozgrzewka Pucharu Hondy CBR 125
08.30-08.40 - rozgrzewka Pucharu Honda Hornet
08.45-08.55 - rozgrzewka Pucharu Suzuki GSX-R 600 i 1000
09.00-09.10 - rozgrzewka kl. Superstock 600
09.15-09.25 - rozgrzewka Pucharu Yamaha R1 i R6
09.30-09.40 - rozgrzewka kl. Superstock 1000 i Superbike
09.45-09.55 - rozgrzewka Pucharu Polski klasa Rookie 600
10.00-10.10 - rozgrzewka Pucharu Polski klasa Rookie pow. 600
10.30 - otwarcie zawodów
10.45 wyjazd do wyścigu klasy Puchar Suzuki GSX-R 600 i 1000 start 11.00 9 okrążeń
11.30 wyjazd do wyścigu klasy Puchar Yamaha R1 i R6 start 11.45 9 okrążeń
12.15 wyjazd do wyścigu klasy Puchar Hondy CBR 125 start 12.30 7 okrążeń
12.55 wyjazd do wyścigu klasy Superstock 600 start 13.10 15 okrążeń
14.05 wyjazd do wyścigu klasy Puchar Honda Hornet start 14.05 7 okrążeń
14.30 wyjazd do wyścigu klasy Superstock 1000 i Superbike start 14.45 16 okrążeń
15.45 wyjazd do wyścigu klasy Puchar Polski kl. Rookie 600 start 15.45 10 okrążeń
16.15 wyjazd do wyścigu klasy Puchar Polski kl. Rookie pow. 600 start 16.30 10 okrążeń

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę