Vespa GTS 500 - czy tak mog³aby wygl±daæ?
Vespa - ikona skutera, pierwowzór wśród naśladowców, Adidas wśród adidasów :) Fanów maszyn tej marki nie brakuje i nawet zwyczajowo niechętni tego rodzaju pojazdom motocykliści czynią dla nich wyjątek. Za niezaprzeczalną urodą Vespy i innych skuterów w stylu retro idzie jednak jedno ograniczenie - są to pojazdy z silnikami o małych pojemnościach.
Nawet najmocniejszy w ofercie Vespy model GTS 300 dysponuje mocą nieco powyżej 20 KM. Pozwala to na zupełnie swobodną i dynamiczną jazdę po mieście, lecz w trasie jest już gorzej. Prędkości przelotowe w granicach do 120 km/h i brak odpowiedniej dynamiki przy wyprzedzaniu powodują, że wielu użytkowników decyduje się na mniej atrakcyjnie wyglądające, ale znacznie mocniejsze skutery konkurencji.
Jeden z włoskich fanów pozwolił sobie na stworzenie wizualizacji Vespy GTS w wersji 500. Choć mało prawdopodobne, by producent wcielił ten pomysł w życie, to naszym zdaniem byłby to ideał stylowego skutera turystycznego.
Silnik klasy 500 cm3 dysponowałby zapewne mocą powyżej 40 KM, pozwalającą na jazdę z prędkościami rzędu 150-160 km/h. Wymagałoby to na pewno znacznych zmian w podwoziu, co zresztą ujęto na wizualizacji. Pojawiły się tu większe koła (14 lub 15 cali zamiast obecnych 12 cali w GTS 300) i mocniejsze hamulce z podwójną tarczą z przodu.
Vespa GTS 500 na pewno straciłaby nieco swojego "zwiewnego" charakteru, nabrałaby za to nowych cech użytkowych. Niestety, przy obecnych trendach w projektowaniu skuterów miejsce na duże silniki spalinowe jest już bardzo ograniczone - wszyscy idą w stronę elektryczności. Stąd GTS 500 pozostanie prawdopodobnie niespełnionym marzeniem.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze