Nowa Vespa Sei Giorni - mocniejszy silnik, nowe malowanie
Sei Giorni to specjalna edycja Vespy, która nawiązuje do sukcesów tej firmy w rajdach sześciodniowych w latach 50. To już druga generacja tego modelu, w której największą innowacją jest przede wszystkim nowy, mocniejszy silnik 300 HPE.
Nie wszyscy wiedzą, że skutery Vespa nie zawsze były przede wszystkim synonimem elegancji i spokojnych wypadów pod ciepłym włoskim słońcem. W 1951 model Sport zdobył aż 9 złotych medali na rajdzie "Six Days of International Varese". Aby uczcić to wydarzenie, w 2017 roku pojawiła się na rynku w 2017 roku Vespa Sei Giorni.
Jej nadwozie łączyło klasyczne kształty, w tym charakterystyczną przednią lampę umieszczoną na błotniku z modelu GTV ze sportowymi akcentami, a do napędu posłużył mocny silnik, montowany również w modelach z rodziny GTS300. Vespa zaprezentowała właśnie drugą generację Sei Giorni, która również wyprodukowana będzie w limitowanej serii. Do napędu skutera posłużył nowy, czterozaworowy silnik 300 HPE (High Performance Engine), chłodzony cieczą. Generuje on 23,8 KM mocy i 26 Nm momentu obrotowego, odpowiednio 12% i 18% niż w poprzednim modelu. Jest to najmocniejsza jednostka w całej historii Vespy!
Kształty nadwozia pozostały bez zmian, tak samo jak stalowa, samonośna karoseria, rurowa kierownica, lampa na błotniku, sportowa kanapa i czarne obręcze kół z czerwonymi elementami. Są tu również analogowe zegary z białą tarczą, niewielka owiewka i dwa numery startowe, oczywiście z cyfrą 6. Charakterystyczny, matowo zielony kolor zastąpiony został jednak szarym.
Z tyłu pojawiła się lampa LED, a w przednim schowku czeka gniazdo USB. Do skutera przygotowano oczywiście pełen zestaw fabrycznych akcesoriów, m.in. wysoką szybę, kufer centralny o pojemności 42 litrów, przedni i tylny bagażnik, chromowane listwy ochronne i kilka kanap do wyboru. Vespa Sei Giorni drugiej generacji powinna się pojawić w salonach w najbliższych tygodniach.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze