Użyj wyobraźni - projekt na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego
Użyj wyobraźni to hasło przewodnie ogólnopolskiej kampanii społecznej nastawionej na zmianę mentalności użytkowników dróg
Użyj wyobraźni to kampania społeczna mająca na celu zwrócenie uwagi na pieszych i motocyklistów na drogach. Jest to pierwszy tak duży projekt na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym realizowany przez polską Policję. Inicjatorem jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a partnerami zostali PZU S.A. i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Kampania adresowana jest do trzech grup uczestników ruchu i została podzielona na trzy bloki tematyczne: bezpieczeństwo motocyklistów (kwiecień - czerwiec), młodzi kierowcy (czerwiec - sierpień) oraz piesi (okres jesienno - zimowy). Policjanci chcą w ten sposób dotrzeć do użytkowników dróg i propagować zgodne z prawem, kulturalne i bezpieczne zachowania na drodze, wskazując jednocześnie zagrożenia i skutki brawurowej jazdy.
Pierwsza część kampanii poświęcona jest motocyklistom, których jest coraz więcej na naszych drogach. Jej start zbiega się w czasie z rozpoczęciem sezonu motocyklowego. Niestety liczba wypadków z udziałem jednośladów nie jest mała i jak pokazują statystyki najczęstszą ich przyczyną są niedostosowanie prędkości do warunków jazdy, nieprawidłowe wyprzedzanie czy nie udzielenie pierwszeństwa.
Do celów kampanii uruchomiono stronę internetową: www.uzyjwyobrazni.pl, na której dostępne są projekty plakatów i bannery poświęcone bezpiecznemu zachowaniu motocyklistów na drodze. Dzięki niej można aktywnie uczestniczyć w projekcie.
„Użyj wyobraźni" jest niezwykle sugestywną akcją społeczną skierowaną zwłaszcza do grupy młodszych uczestników ruchu drogowego: motocyklistów, kierowców oraz pieszych. Jak podkreśla PZU projekt doskonale wpisuje się w filozofię kampanii społecznych realizowanych przez Powszechne Towarzystwo Ubezpieczeniowe pod wspólnym hasłem „Z myślą o bezpieczeństwie".
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzemam 30 lat prawo jazdy -świadome-wypracowane - dzięki bogu nigdy nie miałam kolizji , mandatu, punktów ani razu nie jechałam po alkoholu. Jeżdżę szybko i wolno zależy od sytuacji i możliwości. Nie...
Odpowiedzjak taki portal jak scigacz.pl moze podpisywac sie pod plakatami, gdzie widzimy projekt z warzywem, ktory wg mnie jest ponizajacy i razi godnosc czlowieka, a tym bardziej motocyklisty?!?!?!?!
OdpowiedzCześć, Ścigacz podpisuje się pod akcją na rzecz bezpieczeństwa, nie pod samym plakatem z pietruszką. Rolą Ścigacza jako patrona medialnego jest to, żeby kampania dotarła do szerokiego grona motocyklistów. Chyba zgodzisz się ze mną, że jeśli dzięki tej kampanii (całej, nie tylko plakatowi z zieleniną) uda się uratować chociaż jednego motocyklistę to będzie to sukces dla nas wszystkich...
OdpowiedzAkcja jak najbardziej potrzeba, ale czemu tak inna niz np w UK. TAm edukuje sie wszystkich, pokazuje zagrożenia, a tu tylko psioczenie na motocyklistów, że jada w korkach, że to, że tamto. Ludzie ...
OdpowiedzSuper akcja - godna pochwalenia!
Odpowiedzpotwierdzam Twoje słowa - GODNA i słuszna bo może uratuje nasze dzieci, wnuki przed idiotyczną niepotrzebną śmiercią spowodowaną przez rozwydrzone, głupie dzieci nowobogackich, którym wydaje się, że dadzą samochód gnojkowi w nagrodę . Później bardzo tego żałują ale jest za późno. życzę wszystkim tylko tego ABY NIE GINĘŁY NIEWINNE OSOBY. Samobójca powinien na podwórku własnych rodziców po otrzymaniu prawa jazdy pokazać jak się powinno pogrzebać własne dziecko za głupi samochód, który zawsze zostanie tylko kupą złomu i żelaza. Szacunek wyłącznie dla rodziców mądrych i odpowiedzialnych dla głupich i naiwnych tylko pogarda.
Odpowiedz