tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 US GP - Amerykańska, gumowa loteria! - strona 11
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

US GP - Amerykańska, gumowa loteria! - strona 11

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2007.08.01, 00:58 Drukuj

Długi weekend
US GP to nie tylko rywalizacja zawodników klasy MotoGP

Tradycyjnie już podczas Red Bull US GP serią towarzyszącą „królewskiej klasie" zamiast mistrzostw świata kategorii 250 i 125ccm były mistrzostwa USA.

NAS Analytics TAG

Tym razem w akcji zobaczyliśmy jednak zawodników tylko dwóch najbardziej prestiżowych klasa AMA - Superbike i Supersport.

Z uwagi na napięty harmonogram, na torze zabrakło zawodników klasy Superstock i Formula Xtreme jednak kilku zapaleńców - w tym Ben Bostrom i Jake Holden, wystartowali na Lagunie na swoich Stockach!

AMA Superbike
Spies dominuje

Przez cały weekend w Kalifornii dominował Teksańczyk reprezentujący barwy ekipy Yoshimura Suzuki. 23'letni Ben Spies zdobył pierwsze pole startowe podczas kwalifikacji, a w wyścigu prowadził od początku do samego końca, mijając linię mety cztery sekundy przed swoim największym rywalem - drugim w generalce Australijczykiem Matem Mladinem.

Mladin, sześciokrotny Mistrz AMA Superbike, któremu koronę odebrał właśnie roku temu zespołowy kolega - Spies, po fatalnym starcie szybko odrabiał straty i choć po kilku kółkach był już na drugiej pozycji - Ben był w tym momencie daleko z przodu i zdecydowanie kontrolował wyścig.

Osiągnięcie Spiesa nie pozostało niezauważone przez menedżerów zespołów klasy MotoGP. Jeśli Loris Capirossi postanowi podpisać kontrakt z zespołem Kawasaki, jest wielce prawdopodobne, że to właśnie Spies trafi w przyszłym sezonie do zespołu Rizla Suzuki w MotoGP. Jeśli tak się nie stanie, sam Teksańczyk przyznaję, że w 2009 roku zobaczymy go w królewskiej klasie „Na bank".

„To był dobry wyścig." - powiedział po wszystkim Spies, dosiadający bezkonkurencyjnego w Ameryce Suzuki GSX-R1000K7. „Zaliczyłem świetny start, a to właśnie od wiele razy decydował do w tym roku o wynikach wyścigów, ponieważ mamy razem z Matem bardzo podobne tempo. Gdyby Mat lepiej wystartował, z pewnością walczylibyśmy o zwycięstwo do samej mety. Miałem trochę problemów podczas wyścigu, ale to nic poważnego więc jestem zadowolony."

„Co mam powiedzieć?" - pytał dziennikarzy niezadowolony Mladin podczas konferencji prasowej. „Gdy wyszedłem na drugą pozycję, Ben był już kilka sekund przede mną i było już po wszystkim ponieważ narzucił świetne tempo. Zacząłem kręcić dobre czasy - 1:24 i w połowie wyścigu trochę się do niego zbliżyłem ale potem przeszkodziło mi kilku dublowanych zawodników i jego przewaga znowu wzrosła - to tyle. Mam w tym roku problemy na starcie ale Suzuki ciężko pracuje aby coś na to poradzić."

Mimo iż zabrakło walki o zwycięstwo, pojedynek o ostatnie miejsce na podium był elektryzujący od startu do mety. Walka toczyła się pomiędzy trzema zawodnikami: reprezentantem fabrycznego zespołu Hondy - Miguelem Duhamelem, zawodnikiem prywatnej ekipy Suzuki wystawionej przez legendę NBA - Michaela Jordana, Aaronem Yatesem i ... Neilem Hodgsonem. Brytyjczyk wystartował na Lagunie na fabrycznej CBR w barwach ekipy Corona Honda i przez połowę wyścigu jechał na trzeciej pozycji.

Sytuacja zmieniła się gdy Yates wysunął się na trzecie miejsce po dublowaniu wolniejszych zawodników. Doświadczony Amerykanin nie oddał „skalpu" do samej mety, zdobywając jednocześnie pierwsze podium w AMA Superbike dla zespołu Michaela Jordana.

„Bardzo się cieszę." - wyjaśniał Yates. „W ten weekend otrzymaliśmy kilka nowych części - głównie jeśli chodzi o zawieszenie i choć jesteśmy zespołem prywatnym, byliśmy dzisiaj w stanie walczy z fabrycznymi Hondami. Mój zespół jest wspaniały dlatego bardzo chciałem wywalczyć dla nich podium. Widziałem że Neil ma problemy z oponami, dlatego spodziewałem się, że losy ostatniego miejsca na podium rozstrzygną się pomiędzy mną i Miguelem. Gdy mijaliśmy dublowanych, Miguel wysunął się na trzecią pozycję, ale zaatakowałem go na korkociągu i udało się."

Wyniki wyścigu

1. Ben Spies American Suzuki Suzuki GSX-R1000
2. Mathew Mladin American Suzuki Suzuki GSX-R1000
3. Aaron Yates Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000
4. Miguel Duhamel American Honda Honda CBR1000RR
5. Neil Hodgson Corona Extra Honda Honda CBR1000RR
6. Jamie Hacking Kawasaki Kawasaki ZX-10R
7. Jason Disalvo Yamaha Yamaha YZF-R1
8. Jake Holden Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000
9. Eric Bostrom Yamaha Yamaha YZF-R1
10. James Ellison Corona Extra Honda Honda CBR1000RR
11. Ben Bostrom Graves Yamaha Yamaha YZF-R1
12. Geoff May M4 EMGO Suzuki Suzuki GSX-R1000
13. Tommy Hayden American Suzuki Suzuki GSX-R1000
14. Gary Mason Red Devil Suzuki GSX-R1000
15. Chris Ulrich Roadracing World Suzuki GSX-R1000

 
NAS Analytics TAG

Zobacz również
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę