tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Trwałe akumulatory w elektrykach. Norma Euro 7 stawia wymagania producentom samochodów
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Trwałe akumulatory w elektrykach. Norma Euro 7 stawia wymagania producentom samochodów

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.05.20, 09:19 Drukuj

W ostatnich miesiącach dużo mówi się o tym, że używane samochody elektryczne mocno tracą na wartości, bo potencjalni klienci boją się je kupować. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest kwestia trwałości akumulatorów. Ta ma być uregulowana przez normę emisji spalin EURO 7. Co planuje Rada Europy?

Choć norma EURO 7 dotyczy samochodów, to może przysłużyć się również branży motocyklowej. Wraz z nią urzędnicy chcą wprowadzić limity zużycia akumulatorów. To sprawia, że producenci będą musieli produkować trwalsze ogniwa. Ciemną stroną tego rozwiązania może być oczywiście wzrost cen pojazdów, bo z pewnością prace badawczo rozwojowe i koszty produkcji również pójdą w górę.

NAS Analytics TAG

Norma EURO 7 zakłada, że w przypadku samochodów elektrycznych i hybryd akumulator musi zachować przynajmniej 80 proc. pojemności przez okres do 5 lat lub do 100 tys. km. Po upływie 8 lat lub przy przebiegu 160 tys. km akumulator musi zachować przynajmniej 72 proc. pojemności. W przypadku samochodów dostawczych limity mają wynosić kolejno 75 i 67 proc.

Motocykle elektryczne przyjmują się znacznie wolniej niż samochody, co widać po dynamice rynku, a w zasadzie po jej braku. Sami producenci na razie przyznają, że tego typu maszyny sprawdzą się głównie w użytku miejskim. Jednak gdyby podobne wymagania zostały wprowadzone dla jednośladów, to z pewnością przekonałoby to niektórych sceptyków do przesiadki na elektryka.

Na razie z używanymi motocyklami elektrycznymi jest ten sam problem, jaki mają właściciele samochodów. Na przykład w Niemczech Zero DSR/X kosztuje w salonie od 23 500 euro, a roczny egzemplarz z przebiegiem niecałych 4 tys. km jest wystawiony na Mobile.de za 16 900 euro. Zero SR kosztuje od 18 400 euro, a roczny motocykl z przebiegiem 2,4 tys. km jest wystawiony za 12 990 euro.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę