Triumph TF 450-RC. Model opracowany wspólnie z Rickym Carmichaelem wchodzi na rynek
Triumph prezentuje swój pierwszy, motocrossowy motocykl o pojemności 450 cm3, zaprojektowany we współpracy z mistrzem, Ricky’m Carmichaelem.
Całkowicie nowy Triumph TF 450-RC Edition celebruje zaangażowanie Ricky'ego Carmichaela w program motocrossowy Triumph’a i wyróżnia się wybraną przez niego specyfikacją i charakterystyczną grafiką.
Opracowany przez czołowych inżynierów Triumph’a i mistrzów motocrossu, TF 450-RC Edition posiada najlepszy w swojej klasie stosunek mocy do masy. Nowy, wyczynowy, motocrossowy układ napędowy Triumph’a o pojemności 450 cm3 jest kompaktowy, zoptymalizowany pod względem masy i zbudowany tak, aby już od samego startu był szybki. Inżynieria, design i wyposażenie współpracują harmonijnie ze sobą, zapewniając wiodącą w swojej klasie moc, kontrolę i elastyczność.
Projekt malowania wyraziście łączy charakterystyczny kolor Triumph’a - Performance Yellow z czarnymi i białymi akcentami. Malowanie, zawiera również kultowy numer 4 RC, logo GOAT’a i detale dotyczące kluczowych sponsorów, dodając spersonalizowanego stylu, który odzwierciedla ducha legendy motocrossu. Szczegóły są widoczne na tablicach z numerami, naklejkach na wahaczu i innych widocznych elementach, wzmacniając tym samym unikatową tożsamość motocykla.
Dyrektor Zarządzający ds. Produktu Triumpha, Steve Sargent powiedział: "Pod koniec 2023 roku Triumph ujawnił długo oczekiwany model TF 250-X - pierwszy z zupełnie nowej gamy motocykli offroadowych. Teraz dysponujemy zupełnie nowym układem napędowym przeznaczonym do wyścigów motocrossowych w klasie pojemności 450 cm3, nad którego opracowaniem wspólnie z nami, pracował, bez wątpienia najlepszy w branży, Ricky Carmichael. TF 450-RC Edition oferuje zbalansowaną moc, precyzję i trwałość, które wyznaczają nowy standard w klasie pojemności 450 cm3 w motocrossie. Wydaje się słuszne, że pierwsza edycja powinna mieć na sobie nazwisko Ricky'ego".
DOSTARCZANIE MOCY
Jednocylindrowy silnik SOHC, o pojemności 450 cm³ modelu TF 450-RC został stworzony do wyścigów. Zapewnia dużą moc przy jednoczesnej niskiej masie, co przekłada się na najlepszy w tej klasie - stosunek mocy do masy.
Rdzeniem silnika są najwyższej klasy komponenty, w tym kuty, aluminiowy tłok Konig, który zapewnia wytrzymałość i trwałość przy dużych prędkościach, oraz tytanowe zawory DelWest dla lepszego przepływu powietrza i zwiększenia sprawności, 5-biegowa skrzynia biegów w TF 450-RC ma w standardzie quickshifter do bezsprzęgłowej zmiany biegów między 2, a 5-tym biegiem, co zapewnia płynne dostarczanie mocy i pozwala na maksymalne skupienie się na torze.
Komora spalania w silniku 450-tki jest w pełni obrabiana maszynowo, co wpływa na optymalny przepływ powietrza i jej wydajność. Komora i otwory obrabiane maszynowo w 3 osiach, zapewniają precyzyjną geometrię, dla uzyskania maksymalnej wydajności, podczas gdy pokryte węglem diamentopodobnym (DLC) zawory zmniejszają tarcie, poprawiając wydajność i żywotność silnika.
Airbox i układ dolotowy w TF 450-RC sprawiają, że silnik otrzymuje stałą, dużą ilość powietrza, co jest konieczne dla zapewnienia jego wydajności i efektywności. Układ dolotowy współpracuje z filtrem powietrza TwinAir, znanym ze swojej trwałości i skuteczności filtracji. Dostęp do filtra bez użycia narzędzi ułatwia konserwację motocykla w trudnych warunkach, zapewniając optymalny przepływ powietrza w każdej chwili.
TF 450-RC jest wyposażony w najnowocześniejszy system zarządzania silnikiem i układ dolotowy/wydechowy zaprojektowany tak, aby zapewnić wyjątkową wydajność i kontrolę. Motocykl posiada przepustnicę Dellorto zintegrowaną z systemem zarządzania silnikiem Athena, zapewniającą precyzyjne dostarczanie paliwa i reakcję. System ten za pośrednictwem aplikacji na smartfony MX Tune Pro, umożliwia kierowcom dokładne dostrojenie parametrów, takich jak kontrola trakcji i kontrola startu, oferując wydajność dostosowaną do różnych warunków panujących na torze.
Model TF 450-RC pozwala na wybór map silnika, w tym wyjątkową mapę dostrojoną przez Ricky'ego Carmichaela, by zapewnić dokładnie taką moc i kontrolę, jakich sam wymaga.
ZBUDOWANY BY WYGRYWAĆ
Dzięki wąskiej linii, silnik 450-tki ma lepszą ergonomię, która pozwala kierowcom na większą kontrolę i wygodę. Dla większej redukcji wagi, silnik umieszczono w lekkich osłonach magnezowych. Wysokowydajne sprzęgło jest wyposażone w stalowy kosz i płytki zaprojektowane tak, aby sprostać wyzwaniom stawianym przez wyścigi, gwarantując trwałość przy intensywnym użytkowaniu. Sterowanie hydrauliczne z cylindrem głównym i pomocniczym marki Brembo gwarantuje płynną i równomierną kontrolę sprzęgła.
Precyzja, kontrola i trwałość to najważniejsze założenia konstrukcyjne TF 450-RC, zwłaszcza w przypadku zastosowania kierownicy ODI RC4 Signature. Powstała ona z trzykrotnie cieniowanych rur o zwężanych ściankach, co zapewnia idealną równowagę między wytrzymałością i elastycznością. Kierownica wykonana została metodą bezszwową ze stopu 2014-T6, a jej trwałość zapewniło twarde anodowanie. Wyposażona jest w duże zaciski i manetki ODI Lock-On z wzorem Half-Waffle, co pozwala na zachowanie doskonałego komfortu jazdy, tłumienie drgań i odporność na uderzenia.
Górne mocowanie silnika w modelu TF 450-RC zostało dobrane przez Ricky'ego w celu poprawy prowadzenia, zwłaszcza przy dużych obciążeniach przodu. Taka konfiguracja gwarantuje, że motocykl zachowa optymalną kontrolę i stabilność nawet podczas najbardziej wymagających tras.
XTrig Holeshot zapewnia motocyklistom idealny start poprzez wstępne obciążenie przedniego zawieszenia, obniżenie środka ciężkości i zmniejszenie unoszenia przedniego koła dla umożliwienia szybszego startu. Motocykl jest również wyposażony w standardzie w osłonę sprzęgła Triumph Racing Hinson, przednią osłonę tarczy, która chroni przed zanieczyszczeniami i uderzeniami, oraz przyczepną powłokę na siedzeniu, która zmniejsza poślizg i zwiększa kontrolę kierowcy. Te najwyższej jakości podzespoły podnoszą ogólną wydajność i niezawodność TF 450-RC.
UKŁAD WYDECHOWY
Układ wydechowy modelu TF 450-RC zaprojektowano tak, aby uzupełniał jego wydajny silnik. W standardzie model jest wyposażony w lekki układ wydechowy ze stali nierdzewnej ze zintegrowanym rezonatorem, który poprawia opróżnianie cylindra, oraz w hydroformowane komponenty mające na celu zoptymalizowanie odprowadzania spalin i zwiększenia przepływu gazów.
Kierowcy, którzy poszukują jeszcze lepszych osiągów mogą skorzystać z dostępnego wśród akcesoriów, tytanowego układu wydechowego Akrapovič ze specjalną mapą silnika, która optymalizuje jego moc. System ten zapewnia skuteczne wydalanie spalin, minimalizując przeciwciśnienie i zwiększając wydajność silnika, zwłaszcza przy wysokich obrotach.
ZAAWANSOWANE, ALUMINIOWE PODWOZIE
TF 450-RC ma unikalną, aluminiową ramę, zaprojektowaną tak, aby zapewnić idealną równowagę między wydajnością, masą i elastycznością. Konstrukcja podwójnej ramy kołyskowej zapewnia wyjątkową wytrzymałość przy jednoczesnej minimalizacji wagi, co przyczynia się do ogólnej zwinności i prowadzenia motocykla na torze. Ręczne spawanie, metodą TIG zapewnia jej trwałość i precyzję w każdym szczególe.
Podwozie zostało zoptymalizowane pod kątem wyścigów w zakresie sztywności wzdłużnej, bocznej i skrętnej, zapewniając najlepszą wydajność w ekstremalnych warunkach. Pozwala to na wyjątkowe prowadzenie i zapewnia kierowcy precyzyjną informację zwrotną oraz kontrolę podczas intensywnej jazdy. Rezultatem jest podwozie dostosowane do wyścigów, które zapewnia najwyższą wydajność i niezawodność.
Lekkie i elastyczne, aluminiowe podwozie TF 450-RC odgrywa kluczową rolę w osiągnięciu wiodącego w swojej klasie stosunku mocy do masy. Podwozie, minimalizując całkowitą masę motocykla, pozwala mocnemu silnikowi 450-tki na zapewnienie wyjątkowego przyspieszenia i osiągów. Połączenie wysokowydajnego silnika i lekkiej ramy zapewnia kierowcom niezrównaną zwinność, kontrolę i prędkość, dzięki czemu TF 450-RC jest głównym konkurentem w swojej klasie.
Kluczowe elementy podwozia, w tym nowe, górne i dolne, aluminiowe, potrójne zaciski oraz specjalne górne mocowania, zaprojektowano z myślą o obsłudze zwiększonej mocy i obciążeń. Zoptymalizowana twardość gwarantuje doskonałą stabilność i reakcję, dzięki czemu motocykliści mają pewność, że mogą wykorzystać maksymalne możliwości motocykla.
Zawieszenie sprężynowe KYB AOS w TF 450-RC zostało zaprojektowane z myślą o zapewnieniu doskonałej amortyzacji wstrząsów i jakości prowadzenia. Dzięki systemowi separacji powietrza i oleju (AOS), zawieszenie zapewnia płynniejsze, bardziej równomierne tłumienie, zapobiegając napowietrzaniu oleju, co przekłada się na precyzyjną kontrolę i stabilność na różnych rodzajach nawierzchni. W zestawie znajduje się amortyzator typu piggyback z 3-stopniową regulacją, który umożliwia dokładne dobranie ustawień kompresji, odbicia i napięcia wstępnego. Dzięki temu zawieszenie można w pełni dostosować do preferencji zawodnika i warunków panujących na torze, co przekłada się na lepsze prowadzenie, przyczepność i wygodę, zwłaszcza przy szybkiej jeździe podczas wymagających zawodów motocrossowych.
PEWNOŚĆ I KONTROLA
TF 450-RC wyposażono w najwyższej jakości elementy układu hamulcowego, które zapewniają maksymalną kontrolę. Zaciski i dźwignie Brembo gwarantują precyzyjne i responsywne hamowanie, natomiast tarcze Galfer charakteryzują się trwałością i doskonałym odprowadzaniem ciepła. Takie połączenie gwarantuje płynne i niezawodne hamowanie, nawet przy intensywnym użytkowaniu, dając kierowcom podczas wyścigów pewność i kontrolę w każdych warunkach.
TF 450-RC wyposażono w obręcze D.I.D DirtStar, które zapewniają doskonałą odporność na uderzenia i stabilność w trudnych warunkach motocrossowych. W połączeniu z oponami Dunlop Geomax MX34, które wpływają na doskonałą trakcję i poczucie kontroli, taka konfiguracja gwarantuje optymalną przyczepność i osiągi na różnych nawierzchniach. Dzięki technologii Progressive Cornering Block Technology (PCBT) i zaawansowanemu odprowadzaniu błota opony te zapewniają stałą wydajność nawet w trudnych warunkach. Razem, koła i opony dają wyjątkową sterowność, stabilność i kontrolę na każdym torze.
WYPOSAŻENIE DODATKOWE I AKCESORIA
TF 450-RC zaprojektowano z myślą o trwałości i wydajności, dzięki czemu motocykliści mogą ścigać się przy minimalnym czasie przestoju. Dzięki zastosowaniu podzespołów najwyższej jakości, renomie marki Triumph oraz wsparciu na światowym poziomie, motocykl ten pozostaje niezawodny nawet w najtrudniejszych warunkach. Nowa sieć specjalistycznych dealerów oraz całodobowy system dostaw części zamiennych, zapewniają szybki dostęp do usług serwisowych i produktów, dzięki czemu zawodnicy mogą pozostać na torze z minimalnymi przestojami.
Aby dodać specjalistyczny sprzęt i akcesoria do swojego motocykla TF 450-RC Edition, motocykliści mogą również skorzystać z całodobowego systemu dostaw części zamiennych, począwszy od tytanowego układu wydechowego Akrapovič z dedykowaną mapą silnika, przez zestaw modułów WiFi, po osłony filtrów powietrza i kanapę z przyczepnym poszyciem.
W DROGĘ
Motocykle będą dostępne w specjalistycznych salonach Triumph’a Motocross & Enduro od lutego 2025 r.
Więcej informacji o Triumph TF 450-RC
SPECYFIKACJA - TF 450-RC
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Typ | Jednocylindrowy, 4-suwowy, SOHC |
Pojemność | 449.5 cm3 |
Średnica cylindra | 95 mm |
Skok tłoka | 63.4 mm |
Stopień sprężania | 13.1:1 |
Układ zasilania | Przepustnica Dellorto, system zarządzania silnikiem Athena EMS |
Układ wydechowy | Pojedynczy tłumik |
Zestaw napędowy | Łańcuch, 13/48 |
Sprzęgło | Stalowe, mokre, wielotarczowe Belleville Spring, hydrauliczne |
Skrzynia biegów | 5-stopniowa |
PODWOZIE | |
Rama | Aluminiowa, kołyskowa |
Wahacz | Aluminiowy |
Przednie koło | 21" x 1.6" |
Tylne koło | 19" x 2.15" |
Przednia opona | 80/100 - 21 |
Tylna opona | 110/90 - 19 |
Przednie zawieszenie | KYB lagi 48 mm, regulacja kompresji i odbicia, skok koła 310 mm |
Tylne zawieszenie | KYB z regulacją kompresji (ustawienie zawieszenie twarde/miękkie), regulacja odbicia, skok koła 305 mm |
Przednie hamulce | Brembo, 2-tłoczkowe 24 mm, tarcza 260 mm |
Tylne hamulce | Brembo, 1-tłoczkowe 26 mm, tarcza 220 mm |
Przyrządy | Licznik motogodzin, wielofunkcyjne przełączniki |
WYMIARY I MASA | |
Szerokość kierownicy | 836 mm |
Wysokość | 1270 mm |
Wysokość siedzenia | 960 mm |
Rozstaw osi | 1492 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 27.4 º |
Wyprzedzenie | 116 mm |
Masa z płynami | 108.6 kg |
Pojemność zbiornika | 7 litrów |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze