tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Triumph TF 450-RC. Test motocykla i opinia Tomka Wysockiego, mistrza Polski motocross
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Triumph TF 450-RC. Test motocykla i opinia Tomka Wysockiego, mistrza Polski motocross

Autor: Tomek Wysocki 2024.12.29, 12:10 Drukuj

Ekscytujący moment dla całego świata off-roadu. Triumph zaprezentował swój pierwszy motocykl motocrossowy o pojemności 450 cm3, zaprojektowany we współpracy z legendą MX Rickym Carmichaelem - Triumph TF 450-RC Edition.

Całkowicie nowy silnik, rama, podwozie. Motocykl, zaprojektowany i opracowany przez inżynierów Triumpha, charakteryzuje się najlepszym stosunkiem mocy do masy. Pojemność silnika 450 cm3 o kompaktowej budowie i zoptymalizowanej masie zapewnia sporą moc, kontrolę, jak również stabilność i elastyczność.

NAS Analytics TAG

Edycja specjalna RC, z żółto-czarno-białym designem, została zaprojektowana, aby podziękować Ricky'iemu za współpracę i jego wkład w motocykl, przy którym pracował z Triumphem od pierwszego dnia. Zawiera wszystkim znany numer #4, autograf, logo GOAT, kluczowych sponsorów, jak również inne dodatki, które charakteryzują jego legendę nadając motocyklowy unikatowy wygląd. Dodatkowo w motocyklu mamy kierownicę ODI RC4 Signature, manetki ODI, XTrig Holeshot z dwiema opcjami zapięcia dla perfekcyjnych startów, osłonę przedniej tarczy hamulcowej, siedzenie z wypustkami dla lepszej przyczepności zawodnika oraz pokrywę sprzęgła z logiem Triumph Racing Hinson.

Podwozie Triumph TF 450-RC

TF 450-RC posiada unikalne aluminiowe podwozie, zaprojektowane tak, aby zapewnić idealną równowagę między osiągami, masą i elastycznością. Ręcznie spawana rama metodą TIG zapewnia trwałość i precyzję, a w całości podwozie zostało zoptymalizowane pod kątem sztywności, aby zapewnić kierowcy jak najlepszą zwrotność i stabilność.

Triumph TF 450-RC w rękach mistrza Polski motocross Tomka Wysockiego
Zobacz wideo z testu »

Ciekawostką jest, że górne mocowania silnika zostały wybrane przez samego Ricky'iego, który kierował się najlepszym możliwym prowadzeniem motocykla przy obciążeniu przedniego zawieszenia. Efektem końcowym jest wytrzymałe oraz lekkie i zwinne aluminiowe podwozie, które wraz z ogromną mocą 450 cm3 zapewnia wyjątkowe przyspieszenie i osiągi.

Silnik

Triumph TF 450-RC posiada jednocylindrowy silnik SOHC o pojemności 450 cm3 stworzony z myślą o wyścigach, a przy 62,4 KM i 9500 rpm oferuje potężną moc. W silniku zastosowano najwyższej klasy komponenty, jak aluminiowy kuty tłok Konig zapewniający wytrzymałość, czy tytanowe zawory DelWest dla optymalnego przepływu powietrza. Posiada sprzęgło ze stalowym koszem wraz z hydrauliczną pompą Brembo, co gwarantuje płynną i dobrą kontrolę sprzęgła. Pięciobiegowa skrzynia biegów standardowo wyposażona w quickshifter do bezsprzęgłowej zmiany przełożeń od 2 do 5 biegu zapewnia płynne dostarczanie mocy.

Duży airbox i układ dolotowy sprawiają, że silnik otrzymuje stałą, dużą ilość powietrza, co ma kluczowe znaczenie dla osiągów i wydajności, a łatwy dostęp do filtra umożliwia jego szybką wymianę. Korpus przepustnicy Dellorto jest zintegrowany z systemem zarządzania silnikiem Athena, który pozwala na dostrojenie parametrów, takich jak mapy, kontrola trakcji, czy kontrola startu za pośrednictwem aplikacji MX Tune Pro, którą możemy zainstalować na smartfonie. Ciekawostką jest standardowo wgrana druga mapa opracowana i przetestowana przez samego Ricky’ego.

Zawieszenie crossowego Triumpha

Zawieszenie sprężynowe KYB AOS wyposażone w system separacji powietrza i oleju zapewnia równe i płynne tłumienie dając precyzyjną kontrolę i stabilność w różnorodnym terenie i nawierzchni. Regulacje kompresji, odbicia i napięcia wstępnego umożliwiają dostosowanie zawieszenia pod preferencje zawodnika i warunki panujące na torze.

Układ wydechowy

Układ wydechowy w modelu TF 450-RC zaprojektowany został tak, aby jak najlepiej współpracował z silnikiem oraz zapewniał optymalny przepływ gazów wylotowych. Dla obniżenia wagi został wykonany ze stali nierdzewnej. Dla chętnych dostępny jest również układ wydechowy Akrapovic ze specjalną mapą silnika dla jeszcze lepszych osiągów.

Opony i koła

Motocykl wyposażony jest w obręcze D.I.D DirtStar odporne na uderzenia oraz opony Dunlop Geomax MX34, które zapewniają sporą trakcję i kontrolę w różnorodnym terenie, a dzięki technologii PCBT - Progressive Cornering Block Technology gwarantują odprowadzanie błota i najlepszą wydajność nawet podczas najtrudniejszych warunków na trasie.

Moje odczucia po testach Triumpha TF 450-RC

Premiera i testy zupełnie nowego Triumpha TF 450-RC odbyły się na amerykańskiej ziemi i obiekcie Triumph Racing Facility w stanie Georgia niedaleko Atlanty. Prezentacja oraz przebieg całego dnia testowego był dla mnie niesamowitym przeżyciem. Dwa przepiękne tory zarówno techniczne, jak i szybkie, idealna pogoda, a do tego niesamowici ludzie z Triumpha.

Z samego rana oprócz 450-tki mieliśmy możliwość przetestowania również motocykla TF 250-X, którym również jeździłem po raz pierwszy. Pierwsze moje odczuciem była niesamowita zwinność tego motocykla i łatwość prowadzenia, a dodatkowo bardzo dobra moc jak na pojemność 250cm3.

Na miejscu mieliśmy do dyspozycji specjalistów od silników z Triumpha i zawieszeń z KYB USA, więc starałem się cały czas kombinować i próbować różnych ustawień. Akurat przy 250-tce nie mieliśmy możliwości zmiany map, więc chętnie bym jeszcze przy nim spędził czas, aby bardziej dostosować motocykl do swoich preferencji.

Triumph TF 450-RC zrobił na mnie mega wrażenie już na samej prezentacji, ale jeszcze większe, kiedy mogłem już na niego wsiąść i wyjechać na tor. Już pierwsze okrążenie pokazało mi co ten motocykl potrafi i z jaką mocą mam do czynienia. Mogę szczerze powiedzieć, że przy tej wadze (108.6kg) i mocy (62,4 KM) jest to naprawdę mocny i szybki motocykl.

W tym modelu mamy możliwość wyboru 11 różnych map, więc każdy znajdzie coś dla siebie lub pod dane warunki panujące na torze. Główna mapa nie do końca mi pasowała, więc przetestowałem większość możliwości, ale najbardziej spasowała mi mapa Ricky’ego - z początku czułem może delikatnie mniejszą moc, ale za to dużo lepszą trakcję i płynność motocykla, szczególnie w odcinkach, gdzie przyczepność była mniejsza.

Jeśli chodzi o samo prowadzenie, to zawsze byłem bardziej za ramą stalową niż aluminiową, ale w tym przypadku podwozie Triumpha jest tak zaprojektowane, że naprawdę dobrze czułem się na tym motocyklu. Wszystko było jak należy - od prowadzenia, przez zwinność po stabilność, do czego zawsze przykładam uwagę. Przy zawieszeniu sporo eksperymentowałem ze specjalistą z KYB USA i znaleźliśmy całkiem niezłe ustawienie, choć jeszczebym trochę pozmieniał, czy setting, czy nawet zawias na coś lepszego.

Dodatkowo bardzo mi się spodobał launch control. Starty są mega ważne w motocrossie, a tutaj mamy naprawdę dobrze działający system z 20 różnymi opcjami jego ustawienia!

Podczas testów mieliśmy idealne warunki, więc naprawdę można było wycisnąć wszystko z tych motocykli i poczuć co potrafią. Ja osobiście naprawdę jestem nimi pozytywnie zaskoczony i uważam, że zdecydowanie mogą rywalizować z motocyklami, które mamy na rynku. Ode mnie zdecydowanie dostają dużego plusa i lądują w czołówce moich ulubionych marek!

Zapraszam was do przetestowania motocykli Triumph, które mają być w Polsce dostępne wiosną 2025.

Tomek Wysocki #831!

Jak wygl±da du¿y motocykl do motocrossu od Triumpha? Zobacz zdjêcia z testu Triumpha TF 450-RC:

Triumph TF 450-RC 2025 test Tomek Wysocki
Triumph TF 450-RC Tomek Wysocki skok
Triumph TF 450-RC Tomek Wysocki test motocross
Triumph TF 450-RC Tomek Wysocki test na torze motocross
Triumph TF 450-RC Tomek Wysocki w zakrecie
Triumph TF 450-RC Tomek Wysocki whip
Triumph TF 450-RC Wysocki motorsport
Triumph TF 450-RC Wysocki
Triumph TF 450-RC by Ricky Carmichael z przodu
Triumph TF 450-RC edycja Ricky Carmichael
Triumph TF 450-RC i Tomek Wysocki
Triumph TF 450-RC i skok Tomka Wysockiego
Triumph TF 450-RC i test Tomka Wysockiego
Triumph TF 450-RC jak wyglada
Triumph TF 450-RC jazda na torze motocross
Triumph TF 450-RC jazda
Triumph TF 450-RC lot Tomek Wysocki
Triumph TF 450-RC model 2025 test
Triumph TF 450-RC na muldach
Triumph TF 450-RC na torze motocross test
Triumph TF 450-RC na torze motocross
Triumph TF 450-RC najazd
Triumph TF 450-RC nowosc 2025 test
Triumph TF 450-RC nowy motocross od Triumpha
Triumph TF 450-RC podczas testu na torze
Triumph TF 450-RC skok Tomka Wysockiego
Triumph TF 450-RC tak wyglada nowy motocykl do motocrossu
Triumph TF 450-RC test Tomek Wysocki
Triumph TF 450-RC test Tomka Wysockiego
Triumph TF 450-RC test nowego motocross
Triumph TF 450-RC test nowego motocykla motocross
Triumph TF 450-RC test skok
Triumph TF 450-RC test
Triumph TF 450-RC w locie
Triumph TF 450-RC w powietrzu
Triumph TF 450-RC w rekach Tomka Wysockiego
Triumph TF 450-RC whip Tomka Wysockiego
Triumph TF 450-RC zakret test Tomek Wysocki
Triumph TF 450-RC. Tak wygl±da pierwszy motocross od Triumpha - FOTORELACJA
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Triumph TF 450-RC 2025 test Tomek Wysocki
NAS Analytics TAG
Triumph TF 450-RC Tomek Wysocki skok
Triumph TF 450-RC Tomek Wysocki test motocross
Triumph TF 450-RC Tomek Wysocki test na torze motocross
Triumph TF 450-RC Tomek Wysocki w zakrecie
Triumph TF 450-RC Tomek Wysocki whip
Triumph TF 450-RC Wysocki motorsport
Triumph TF 450-RC Wysocki
Triumph TF 450-RC by Ricky Carmichael z przodu
Triumph TF 450-RC edycja Ricky Carmichael
Triumph TF 450-RC i Tomek Wysocki
Triumph TF 450-RC i skok Tomka Wysockiego
Triumph TF 450-RC i test Tomka Wysockiego
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê