Triumph Daytona 765 Ultimate. Pierwsza, limitowana wersja sportbike'a z genami Moto2
Niecierpliwie wyczekiwany Triumph Daytona 765 został zaprezentowany podczas brytyjskiej rundy MotoGP na torze Silverstone.
Bazą dla nowej Daytony 765 był motocykl służący do testowania trzycylindrowego silnika, dostarczanego przez Triumpha do klasy Moto2. Oznacza to, że podczas jego projektowania skupiano się przede wszystkim na zastosowaniach torowych. Być może dlatego nowa Daytona 765 będzie pierwszym modelem szosowym, obrandowanym oficjalnie logotypem Moto2.
Wersja "Ultimate", zaprezentowana na torze Silverstone zostanie wyprodukowana w ściśle limitowanej liczbie 1530 sztuk - 765 na rynek europejski i 765 na rynek amerykański.
Silnik Triumpha Daytony 765 zapewnia moc 130 KM przy 12 250 obr/min i maksymalny moment obrotowy 80 Nm przy 9750 obr./min. Dzięki zaawansowanej jednostce sterującej ECU od Street Triple'a RS dba o optymalny przebieg momentu obrotowego. W Daytonie 765 dostępnych jest pięć trybów jazdy - Rain, Road, Rider Configurable, Sport i Track.
Jednostka napędowa otrzymała tytanowe zawory wlotowe, wzmocnione tłoki, nowe profile krzywek, zwiększoną kompresję i wiele innych elementów pochodzących wprost z Moto2. Zastosowano wyścigową końcówkę wydechu Arrow, o brzmieniu rodem z toru.
Stylistyka nowej Daytony 765 wyraźnie nawiązuje do modelu Daytona 675. Nie jest to jednak prosta inspiracja, raczej twórcze rozwinięcie idei dawnego motocykla. Każdy egzemplarz ma swój unikalny numer, umieszczony na górnej półce.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze