135 KM i 180 kg. Triumph Daytona 765 powraca do klasy supersport!
Nadjeżdża Daytona 765! Szpiegowskie zdjęcie nowego supersporta od Triumpha ukazało się w znanym magazynie MotorcycleNews. Motocykl będzie lekki i bardzo dynamiczny. Ma być gotowy pod koniec tego roku.
Podstawą nowego supersporta będzie oczywiście trzycylindrowy silnik opracowany w zeszłym roku przez Triumpha dla Moto2. Osiąga moc 135 KM i, co być może nawet ważniejsze, spełnia on wymogi normy Euro 5.
Daytona 765 ma być manifestem technologicznym Triumpha, co, przy obecnym zaawansowaniu technologicznym tego producenta, zapowiada motocykl z naprawdę górnej półki. Na liście wyposażenia znajdą się kontrola trakcji, tryby jazdy, ABS działający w zakręcie, czy quickshifter.
Wygląd nowej Daytony 765 nie wydaje się bardzo odległy od poprzedniczki - Daytony 675. Nadal możemy liczyć na smukłe linie i dynamiczny design motocykla. Dziennikarze MCN przewidują, że waga na sucho nie przekroczy 180 kg, dzięki czemu nowa Daytona będzie jednym z najlżejszych motocykli klasy Supersport na rynku. Głównymi rywalami będą Kawasaki ZX-6R i Yamaha YZF R6.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Daytonę 765 zobaczymy jeszcze w tym roku, być może podczas targów EICMA.
Produkcja poprzedniego modelu - Daytony 675, która była pierwszym supersportem w historii Triumpha, zakończyła się w 2016 r. (wersji R w 2017 r.) Dla modelu R). Powodami były rosnące wymagania dotyczące emisji spalin i spadający popyt na motocykle klasy supersport. Te same powody wygoniły z oferty ówczesnego lidera - Hondę CBR600RR.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeDziennikarze MCN przewiduj±, ¿e waga na sucho nie przekroczy 180 kg a jak to mozliwe ze Fireblade SC59 wazy na sucho 168 kg ?
OdpowiedzObstawiam ¿e jak wywalisz mego gówniany t³umik z mega katalizatorem dzieki któremy spe³nia to nowe Euro , to bêdzie nawet l¿ejszy :P
Odpowiedz