Tłumiki motocyklowe muszą być cichsze. Nowa inicjatywa europejskiego stowarzyszenia branży jednośladów
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Motocykli (ACEM) popiera dążenie do wyciszenia jednośladów, żeby były mniej uciążliwe dla tych, którzy niekoniecznie się nimi pasjonują. W związku z tym wydano zalecenia dla producentów akcesoryjnych układów wydechowych.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Motocykli zwraca uwagę na problem układów wydechowych, gdzie można łatwo zdemontować element tłumiący hałas - czyli tzw. dB killer. Praktyka demontażu dB killerów jest tak stara, jak sam wynalazek. Dlatego wspólnie z Organizacją Narodów Zjednoczonych ACEM wydało zalecenia dla producentów akcesoryjnych tłumików, które mówią, że dB killer powinien być umieszczony w sposób uniemożliwiający jego demontaż.
W zaleceniach czytamy, że zarówno dB killer, jak i stożek znajdujący się w tylnej części tłumika, powinny być zabezpieczone nitami, spawami lub klejem. Jeżeli stożek pełni funkcję ozdobną, to może być demontowalny, ale jego demontaż nie powinien umożliwiać wyciągnięcia elementu zmniejszającego poziom hałasu bez zniszczenia tłumika. To oznacza, że ewentualne grzebanie przy dB killerze może okazać się bardzo kosztowne.
Inicjatywa jest też wspierana przez samych producentów i współpracują przy niej Akrapovic, Arrow, Giannelli, Lafranconi, LeoVince, MIVV oraz SC project.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeSkuterowcy od 2008 już sobie radzą z usuwaniem ślepych kiszek z kolanek wydechów haha
Odpowiedz