Testy Moto1 - litrowy prototyp Sutera jako pierwszy
Litrowa klasa Motocyklowych Grand Prix, Moto1 pojawi siê dopiero w sezonie 2012, jednak pierwszy prototyp ju¿ wyjecha³ na tor
Królewska klasa Motocyklowych Grand Prix zmieni siê wraz z rokiem 2010. Wy¶cigi zostan± przemianowane na Moto1, a do serii dopuszczone bêd± silniki o pojemno¶ci do 1000 centymetrów sze¶ciennych. Ze wzglêdu na nowy regulamin, jest to okazja dla wielu producentów aby wst±piæ do Grand Prix. Mówi siê miêdzy innymi o Aprilii i BMW, jednak pierwszym motocyklem, który wyjecha³ na test jest sprzêt prototypowy Eskila Sutera.
Szwajcarska firma Suter produkuje podwozia dla wiêkszo¶ci zespo³ów w Moto2, a wiêc i nie mog³o go zabrakn±æ w presti¿owej klasie Moto1. Rama i ca³y osprzêt nowego motocykla bazuje na projekcie Moto2, natomiast jednostka napêdowa pochodzi z BMW S1000RR. Suter nie wspó³pracuje z BMW, wiêc sam zaopatrza siê w takie silniki i mocno je przerabia.
Odbycie testów Moto1 przed premier± tej klasy w roku 2012 by³o mo¿liwe dziêki zasadzie Claiming Rule – zespo³om niefabrycznym daje ona wiele przywilejów, co skutecznie je przyci±ga do Grand Prix. Na motocyklu Sutera je¼dzi³ Damian Cudlin – mistrz niemieckich supersportów, pokona³ ³±cznie 39 okr±¿eñ w mokrych warunkach na hiszpañskim torze Jerez, a najlepszy jego czas to 1 min 57,7 sek. Rekord toru nale¿y do Jorge Lorenzo i wynosi 1 min 38,189 sek. Drugiego dnia testów stery mia³ przej±æ Scott Redding – ósmy w generalce Moto2 po sezonie 2010. Tak siê jednak nie sta³o, gdy¿ Brytyjczyk zaliczy³ dzieñ wcze¶niej highsida na testach Moto2 i dozna³ kontuzji nogi.
Razem z Cudlinem na testy wyjechali Karel Abraham i Franco Battiani na motocyklach Ducati.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeZamiast "zaopatrza" powinno byæ "zaopatruje".
OdpowiedzObie wersje s± równie poprawne;)
OdpowiedzMam straszn± niechêæ do tych nowych przepisów na 2012 rok, to bêd± po prostu bardziej wy¶rubowane i l¿ejsze superbike'i, jednak z t± ró¿nic± ¿e nie bêdzie w¶ród nich maszyn trzy cylindrowych lub ...
Odpowiedz