Suter i BMW - motocykl MotoGP ujawniony
Po opuszczeniu oficjalnych testów MotoGP w Brnie, Eskil Suter w końcu ujawnił swoją maszynę klasy MotoGP na sezon 2012 w trakcie MotoGP na torze Misano. Oparty na ramie Suter i silniku z BMW S1000RR, motocykl okazał się nie być tanim. Koszt samego podwozia na poziomie 600 000 euro nie przedstawia się najbardziej rentownie na tle wypożyczenia motocykla fabrycznego, które kosztuje 1 200 000 euro.
Eskil Suter:
„W regulaminie na 2012 rok widzimy nową okazję. Zdecydowaliśmy się wypuścić motocykl na tor, żeby już mieć konkurencyjną maszynę. Zdecydowaliśmy się użyć jednostki S1000RR, ponieważ ma wysoki potencjał i jest kompaktowa, podobna do silnika CBR600 z Moto2. Jest więc wiele adaptacji z naszego projektu Moto2 w tym motocyklu. Jest on na razie w fazie rozwoju.”
Jak twierdzi Eskil, BMW nie wspierało projektu i sami kupowali jednostki napędowe. Poza suchym sprzęgłem Sutera, silnik też został już trochę zmodyfikowany. Firma ma już kilka pomysłów na sterowanie jednostką oraz na elektronikę, ale testy chcą zacząć od zwykłego zestawu BMW, który jest bardzo dobry. Suter ma nadzieję, że charakterystyka przebiegu momentu obrotowego silnika o pojemności 1000ccm pozwoli na zmniejszenie ingerencji elektronicznych systemów bezpieczeństwa. W planach jest też utuczenie motocykla do 145 kg, aby był zgodny z przepisami. Na razie ma niedowagę.
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzeLiterek BMW o wadze poniżej 145kg. 8) Nieźle xD
OdpowiedzDla mnie to co się teraz dzieje to wojna na wyniszczenie między motogp, a WSBK. Motogp nagle skłoniło się ku silnikom produkcyjnym, a WSBK wprowadzi w przyszłym sezonie przepisy które podobno ...
Odpowiedzpiwo mu! albo nie !! WÓDKE! DUŻO WÓDKI !!
Odpowiedzszkoda ze bmw nie wspiera projektu. a inną rzedową czwórką moze byc norton..
OdpowiedzOstatnio było cos napisane ze norton chce wejsc do motoGP z silnikiem wankla.. to jak z rzedowa 4??
OdpowiedzInteresujące. beda jedyni w motoGP z konwencjonalna rzedową 4. Dla mnie bomba, szkoda ze kawasaki odeszło z ich Screamerem bylo by fajnie.
Odpowiedzprzecież silnik musi być prototypem, teraz sobie wsadzili bmw, żeby jakoś odpychać do przodu ramę
Odpowiedz