Testujemy Kawasaki Versys 650 i Versys 1000 modele 2015
Planujecie zakup motocykla turystycznego w najbliższym czasie? W najbliższych dniach będziemy mieli dużo do powiedzenia w sprawie nowych modeli Kawasaki Versys 650 i Versys 1000. Nasz człowiek jest w tej chwili w drodze na Sycylię, gdzie odbędzie się europejska premiera nowego pokolenia podróżniczych maszyn z Akashi.
Versys 650 to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Kawasaki. Atrakcyjna kombinacja dynamicznego silnika, zwrotnego podwozia i dobrych cech użytkowych nie mogły nie przypaść do gustu wielu motocyklistom. Na rok 2015 Versys 650 będzie dysponował większą mocą i momentem obrotowym. Silnik wyciskał będzie teraz 69KM i 64Nm. Dostępna będzie także wersja o mocy 35kW dla kierowców z prawem jazdy A2.
Największe zmiany dotyczą jednak nadwozia. Zupełnie nowa owiewka i nowa, wyższa szyba. Nowy zestaw wskaźników. Zmodyfikowana pozycja kierowcy. Większa ładowność motocykla i obszerniejszy o 2 litry zbiornik paliwa. Do tego cała lista drobniejszych zmian, które mają uczynić z Versysa jeszcze groźniejszego konkurenta dla motocykli w tym segmencie.
Zmiany jakie przeszedł duży Versys są podobne do zmian jakie przeszedł jego mniejszy brat o pojemności 650. Zupełnie nowa owiewka i nowa, wyższa szyba. Nowy zestaw wskaźników, a w silniku sprzęgło antyhoppingowe. Zmodyfikowana pozycja kierowcy. 1000 ma teraz nową ramę, nowe lżejsze koła, nowy widelec z przodu o średnicy rur 43mm. Do tego cała lista drobniejszych zmian i nowe elementy wyposażenia akcesoryjnego. Versys 1000 z uwagi na swoją cenę z pewnością nie jest bestsellerem, ale zmiany uczynią z niego groźniejszego konkurenta w segmencie dużych motocykli turystycznych.
Tradycyjnie postaramy się odpowiedzieć na Wasze pytania dotyczące tego motocykla, które kierować możecie bezpośrednio na adres redakcji, lub zamieszczać w komentarzach poniżej. Zapraszamy do dyskusji!
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeChetnie bym zobaczy³ porównanie z yamah± mt9 tracer
OdpowiedzCo dok³adniej zmieni³o siê od obecnego modelu poza owiewk± i mocniejszym silnikiem? Czy inna jest pozycja, kierownica, nastawy zawieszeñ, fabryczne opony, hamulce, mo¿e d¼wiêk wydechu? Nie ¿eby ...
Odpowiedzwitam, Je¿eli chodzi o wydech do Versysa 650 to nie warto czekaæ/liczyæ na producenta tylko od razu wymieniæ na LeoVince Underbody SBK (made in Poland nota bene, 400 euro). Do tego jest milion szyb (np VStream), lusterek (100$ euro za wy¶mienite Adventure Mirror, LLC), handguardów (barkbusters) i innych akcesoriów w niskiej cenie... po co czekaæ i przep³acaæ za nowy model ?
OdpowiedzPowa¿nie my¶lê o zakupie Versysa na przysz³y sezon. Jedyne co burzy mój spokój to wzrost - mam 170cm a Versys ma kanapê na wysoko¶æi ~ 850mm. Na trochê ni¿szego DLa 650 wskakujê raczej bez problemu choæ z trudem stajê pe³nymi stopami na ziemi. My¶lisz, ¿e dam radê? (zak³adam ¿e uje¿dzasz Versysa ;) Pzdr
OdpowiedzNie wiem czy dasz radê, najlepiej zobaczyæ w salonie Kawasaki albo innym jak maj± uzywkê. Na pewno jest wy¿szy od ER-6. Dla mnie z moimi 183cm jest w sam raz wiêc dla Ciebie mo¿e byæ za du¿y. Motocykl ma do¶æ miêkkie zawieszenie, o d³ugim skoku wiêc do¶æ porz±dnie nim buja przy hamowaniu/przyspieszaniu,zatrzymywaniu siê i manewrach. Mi zajê³o dobre 10kkm 50-50% miasto/poza i jedn± porz±dn± glebê zanim sie przyzwyczai³em do tej "³odzi" :) Przy okazji kilka uwag - hamulce+zawieszenie zestrojone jest tak ¿e nigdy do koñca nie wiesz co siê dzieje z motocyklem ... tragedia ale idzie siê z bólem (z³amanej stopy) wyuczyæ na pamiêæ . Nie ma porównania z XMAXem albo nawet ER-6 Silnik, zwrotno¶æ, pozycja, zasiêg - bajka na autostradzie przy 140 g³owê urywa. (183 cm, z akcesoryjn± szyb± vstream. da radê z 50 km zrobiæ ale nie jest to super komfortowe, zw³aszcza po pracy) lusterka z wersji r 2008 - do wywalenia - odkrêcaj± siê z powodu wibracji, wiatru !!! - t³umik ... daje rade na pocz±tek - handguardy - obowi±zkowo - wymiana ¿arówki na offroad 65W + ledy przeciwmgielne - obwi±zkowo zasiêg : 400 km spokojna jazda miasto - 100 km/h poza miastem, 350km przy pa³owaniu na autostradzie 140-150 miasto : dynamiczna jazda to bajka, tylko od sprzêg³a/gazu trochê rêka boli po pewnym czasie. mam nadziejê ¿e pomog³em
OdpowiedzDziêki za odpowied¼. Tak jak my¶la³em bez przymiarki raczej nie ma co kombinowaæ przy moich gabarytach ;)
Odpowiedz