TET oficjalnym szlakiem motocyklowym? Przyk³ad z USA pokazuje, ¿e jest to do zrobienia!
Trans Euro Trail - szlak enduro biegnący przez różne europejskie kraje, to idealny kandydat na pierwszą trasę turystyczną przeznaczoną stricte dla motocykli. Podobny szlak otwarto właśnie w USA.
Trans Euro Trail, w skrócie TET, to ponad 51 000 km dróg gruntowych i szutrowych, wiodących przez najpiękniejsze, najbardziej różnorodne i najciekawsze rejony Europy.
TET to projekt społecznościowy, tworzony przez samych motocyklistów, którzy, odkrywając kolejne kilometry dróg, dzielą się swoimi zdobyczami z innymi pasjonatami offroadu. Inspiracją do stworzenia TET był słynny amerykański TAT - Trans America Trail.
I to właśnie ze Stanów płyną dobre wiadomości dla motocyklistów. W Nowym Meksyku otwarto pierwszy szlak turystyczny przeznaczony wyłącznie dla motocykli - Elephant Rock. Trasę wytyczono w Carson National Forest w południowej części Gór Skalistych.
Pomysł wziął się jak zwykle z przypadku. Jeden z lokalnych motocyklistów enduro, Roger Pattison, zauważył, że w tamtym rejonie jest mnóstwo porzuconych i zaniedbanych dróg górniczych. Wiele z nich było jednak nieprzejezdnych, ze względu na fakt, że nie prowadzono ich konserwacji od lat.
Po wykonaniu audytu okazało się, że drogi nie nadają się dla samochodów, za to znakomicie wpisują się w ideę szlaku enduro dla motocykli. Oczywiście aby można było oddać go do użytku, należało przeprowadzić szereg prac - zabezpieczyć szczególnie niebezpieczne odcinki, zbudować mosty i przeprawy i przeprowadzić wiele innych czynności.
Wszystko to zajęło kilka lat, ale finalnie szlak motocyklowy Elephant Rock udało się w tym roku otworzyć. Twórcy szlaku, z Rogerem Pattisonem na czele, zebrali około 60 000 dolarów na jego przygotowanie.
Na szlak Elephant Rock można wjechać w czterech miejscach. Każde z nich jest na tyle wąskie, że umożliwia wjazd tylko motocyklom. Trasa składa się z trzech pętli o różnym stopniu trudności. Łączna długość szlaku Elephant Rock to około 56 km. Warto tutaj zaznaczyć, że korzystanie z tej trasy jest bezpłatne.
Czy w Polsce znajdzie się chętny, by powalczyć o przystosowanie części TET wyłącznie dla motocykli? Póki co mamy niestety złą opinię wśród leśników, co na pewno utrudnia ewentualne negocjacje.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze