Suzuki pracuje nad systemem wczesnego ostrzegania przed zagrożeniami
Po Ducati, KTM i Hondzie, także Suzuki przygotowuje własny system wczesnego ostrzegania przed wypadkami. Hamamatsu złożyło właśnie dokumenty patentowe dotyczące tego rozwiązania.
System "przeciwwypadkowy" rozwijany jest przez coraz większą liczbę producentów, choć w różny sposób. Ducati opracowało technologię V2X, która pozwala na komunikację pojazdów i elementów drogowej infrastruktury, KTM zaś aktywny radar - rozwiązanie podobne do tego, co widzimy w dokumentacji patentowej Suzuki.
Japoński producent ma jednak nieco inny od Pomarańczowych pomysł na działanie systemu. Zamiast ukrytych czujników, producent chce wyposażyć motocykle i samochody w wyraźnie widoczne reflektory współpracujące z systemami radarowymi. Miałyby one być umieszczone w strategicznych miejscach - na przykład lusterkach wstecznych lub reflektorach.
Takie rozwiązanie ma ważną zaletę - reflektory nie potrzebują zasilania, co gwarantuje możliwość ich adaptacji do różnych konstrukcji i miejsc.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze