Suzuki V-Strom 1050 2020. Opis, dane techniczne, zdjêcia
A jednak V-Strom! Choć pół świata obstawiało, że nowe podróżne enduro Suzuki będzie nosić zaszczytną nazwę DR Big, w Hamamatsu zdecydowano o pozostaniu przy dotychczasowej nomenklaturze. Zmienił się tylko wyróżnik - z 1000 na 1050.
Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy V-Strom 1050 mocno uśmiecha się do własnej przeszłości. kanciaste linie, prostokątny reflektor i nowe schematy kolorystyczne wyraźnie nawiązują do DR Biga.
W mechanice natomiast, tradycyjnie dla Suzuki, obeszło się bez rewolucji, choć zmian sporo. Widlasta dwójka o pojemności 1037 cm3, która nazywała się dotąd 1000, teraz otrzymała nazwę 1050. Producent zmodyfikował nastawy silnika, by zadowolić wiecznie niezadowolonych ekologów. Dobrze nam znana jednostka napędowa spełnia teraz normę euro 5.
W efekcie moc generowana przez piec Suzuki V-Strom 1050 2020 to 107 KM, zamiast dotychczasowych 100. Sterowanie odbywać się teraz będzie przy pomocy elektronicznej przepustnicy o zwiększonej średnicy - z 45 do 49 mm. Zastosowanie technologii ride-by-wire oznacza, że w nowym V-Stromie 1050 dostępny będzie również tempomat.
Podobnie jak w poprzedniku, także w nowym Sztormiaku znajdzie się kontrola trakcji. Nowością będą tryby jazdy oraz asystent jazdy z małą prędkością, który będzie wspierał kierowcę podczas podjazdów lub przejazdów przez trudny teren na niskich obrotach, zabezpieczając silnik przed zgaśnięciem.
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeSzkoda, ¿e nadal ¿aden producent nie decyduje siê na 1 cylindrowy lekki silnik.
Odpowiedz..czyli brakuje ¶wie¿ych pomys³ów i wraca siê do sprawdzonych.. i dobrze, bo Big mia³ to co¶.. w porównaniu np do poprzedniej generacji Stroma 650 (tzw kaczuszki)..
Odpowiedztemat BARDZO mnie interesuje. Mo¿e na tym etapie (zanim sprawdzê ja je¼dzi) zabrzmi to g³upio, ale interesuje mnie kilka kwestii: g³ównie cena i co dok³adnie za t± cenê dostaniemy - na wszystkich ...
OdpowiedzNa niemieckiej stronie Suzuki wersja podstawowa 12790 euro. Wersja XT 14190 euro.
Odpowiedzprzynajmniej zaczelo to jakos wygladac.. jak stary DR Big ;) niestety jakos Suzuk zawsze bylo dla mnie najslabsze z calej japonskiej czworki
OdpowiedzMy¶lê, ¿e wiêkszo¶æ wymienionych przez Ciebie opcji bêdzie albo niedostêpna (do¶wietlanie zakrêtów) albo dostêpna jako akcesoria. Zapewne pó¼niej ukazywaæ siê bêd± wersje "wzbogacane" o akcesoria np. turystyczne. Taka jest polityka Suzuki, ¿eby produkt nie mia³ zabójczej ceny. Niemniej Sztormiaki to super motocykle. Wiele lat je¼dzi³em najpierw 650, a pó¼niej 1000. O ¿adnym z nich nie da siê powiedzieæ ani jednego z³ego s³owa. ¦wietne motocykle.
OdpowiedzNie bêdê siê wyk³óca³, bo nie o to chodzi, to raczej forma zabawy. Obczaj sobie to zdjêcie: https://www.advpulse.com/adv-news/suzuki-steps-it-up-with-a-new-v-strom-for-2020 / - widaæ na nim, ¿e reflektor posiada SZE¦Æ ¿arówek (dwie diody do jazdy dziennej, u góry du¿e ¶wiat³o mijania, i na dole zagadka, s± tam trzy ¼ród³a ¶wiat³a, ja stawiam, ¿e ¶rodkowe to ¶wiat³o drogowe, a dwa boczne to w³a¶nie do¶wietlanie zakrêtów. Dodaj sobie do tego, ¿e na pok³adzie masz komputer SIRS (czyli ¿yroskopy). Tak wiêc skoro masz ¼ród³a ¶wiat³a i ¿yroskop, to dodanie ¶wiate³ skrêtu jest ju¿ tylko kwesti± update oprogramowania. Niczego wiêcej nie potrzebujesz, tylko krótkiego skryptu w oprogramowaniu, co w dzisiejszych czasach jest zabiegiem trywialnym. Nie wspomnê ju¿ o tym, ¿e takie ¶wiat³a ma Kawasaki Versys 1000 i Africa 1100
Odpowiedz"upgrade" mia³o byæ!
OdpowiedzW koñcu Srom, który po prostu podoba mi siê. Trzeba bêdzie przetestowaæ i byæ mo¿e kupiæ ;)
Odpowiedztylko nieliczne SROMY mi siê nie podobaj±
OdpowiedzCzyli w sumie nic z silnikiem nie zrobili bo model '14 na hamowniach wypluwa³ 107KM.
OdpowiedzTo akurat bardzo dobrze ¿e niewiele zrobili, bo to najbardziej pancerny silnik jaki znam a jego bezawaryjno¶æ graniczy z niezniszczalnosci±. Pozdrawiam i lewa w górê
OdpowiedzJest dok³adnie tak, jak piszesz. Lepsze zwykle jest wrogiem dobrego.
Odpowiedz