tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki Bandit 1200S po 30000 km - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
 
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki Bandit 1200S po 30000 km - strona 2

Autor: Łukasz „Boczo" Tomanek 2009.06.01, 12:26 23 Drukuj

Niezapiłowany, igiełka, okazja

Śledząc aukcje internetowe można natknąć się na wiele ofert sprzedaży używanych Banditów. Warto tej czynności poświęcić więcej czasu i koncentracji, ponieważ często emocje biorą górę i sztuka wyczajona na aukcji internetowej, skwitowana radosnym „wow, ale super maszyna, biorę go!", okazuje się być po co najmniej jednym szlifie, ubrana w nieseryjne części i naprawiona chałupniczymi metodami. Na szczęście silnik dużego Bandziora to niezawodna i sprawdzona jednostka napędowa i naprawdę trudno jej zrobić krzywdę. Jak to powiedział nasz redaktor naczelny, „prędzej ten silnik zajeździ ciebie, niż ty jego" Tego motocykla nie kupują młodzi adepci ostrego odkręcania manetki do oporu, a raczej ludzie, którzy dokładnie wiedzą, co ten motocykl potrafi. Na żywotność silnika pozytywnie wpływa też fakt, że nie jest on wyżyłowany. Jak się uprzesz, możesz całą trasę pokonać nie przekraczając 5000 obr/min bez uszczerbku na osiągach. Big Bikei są z natury trudne do mechanicznego zniszczenia. W przypadku, gdy zainteresowany nigdy nie miał styczności z olejakami, warto zabrać ze sobą kogoś obeznanego w tym temacie. Silniki te pracują w charakterystyczny, klekoczący sposób, co jest całkowicie normalne, jednak trzeba umieć rozróżnić typowe stuki od tych zwiastujących uszkodzenia.

Dwukołowy Bandyta

Suzuki GSF1200 uderza w swoją konkurencję klasycznymi cechami, niezawodnym silnikiem, turystycznymi właściwościami i ogromną frajdą czerpaną z jazdy. Dobrze się składa, ponieważ przeciwnicy do najsłabszych nienależną. Na placu boju mamy Yamahę FZS1000, w gruncie rzeczy, obraną z owiewek R1, Kawę ZRX1200 z silnym, chrapliwym silnikiem, Hondę CB1300, równie silną i niezawodną, co Bandit, Yamahę XJR1300, motocykl lubiący wyrywać ręce, bratnie GSX1400, motocykl jeszcze bardziej lubiący wyrywać ręce. Wszystkie te sprzęty mają podobne założenia, różnią się, ale nie diametralnie, więc czynnikiem decydującym przy zakupie będzie głównie logo Koncernu.

Po co komu tak naprawdę Big Bikei? Są ciężkie, do wyprowadzenia ich z garażu potrzeba wcześniej 2 tygodnie chodzić na siłownię, nie są zbyt łaskawe dla portfela, a w mieście łatwiej manewrować wiekowym bawołem. Mają jednak ogromny zapas mocy i momentu obrotowego, dzięki któremu przy każdym odkręceniu gazu na twarzy jeźdźca pojawia się szczery rogal i trudno go stamtąd usunąć. Można też za ich pomocą nauczyć szacunku młodych gniewnych na plastikach, czy też w stuningowanych VW Golfach drugiej generacji. Nasz egzemplarz ma na zegarze 36000 km i wszystko wskazuje na to, że bez większych problemów podwoi tą liczbę. Sprzęt, mimo swoich lat wygląda naprawdę zdrowo, nie słychać w nim nic niepokojącego. Postawiony na parkingu obok np. Hondy CBR F4 wygląda raczej stonowanie i klasycznie. Ale czy to na pewno jest wada?

Plusy:

- w pełni zasłużona nazwa
- niezawodny, mocny, elastyczny silnik o charakterystycznym brzmieniu
- turystyka, także ta daleka to jego specjalność
- przebiegi rzędu 80-100 tys. km nie robią na nim większego wrażenia
- naprawdę trudno go zajechać (o ile w ogóle się da)

Minusy:

- długi czas nagrzewania
- niezbyt płynna praca na wolnych obrotach
- no cóż, nie jest to motocykl dla chuderlawych anemików
- ...a parkingowe manewry mogą być kłopotliwe
- uwielbia zjadać opony, zestawy napędowe i suto popijać paliwem

W pigułce: Posiada wszystkie pozytywne cechy poprzednika pomnożone przez dwa. Morderczy moment obrotowy dostępny od niskich obrotów sprawia, że słowo „Bandit" jest całkowicie zasłużone. Uwielbia zjadać zestawy napędowe, opony i sprzęgła, spalając przy tym spore ilości paliwa. Aby ten motocykl zajechać, trzeba wykazać się albo skrajną głupotą albo niebywałą wyobraźnią.

Dane techniczne:

Pojemność skokowa - 1157.00 ccm
Typ silnika - Rzędowy sześciocylindrowy
Ilość suwów - 4
Moc maksymalna - 98.0 KM (70.8 kW)) przy 8500 RPM
Maksymalny moment obrotowy - 90.70 Nm (9.2 kgf-m or 66.9 ft.lbs) przy 4500 RPM
Stopień sprężania - 9.5:1
Średnica cylindra x skok tłoka - 79.0 x 59.0 mm
Zasilanie - Gaźnik
Liczba zaworów na cylinder - 4
System chłodzenia - Powietrze
Skrzynia biegów - 5 biegowa
Wtórne przeniesienie napędu - Łańcuch
Wymiary i wagi
Waga na sucho - 214 kg
Wysokość całkowita - 765 mm
Długość całkowita - 2,170 mm
Szerokość całkowita - 1,100 mm
Prześwit - 130 mm
Rozstaw osi - 1,435 mm
Podwozie
Kąt główki ramy - 25.3°
Wyprzedzenie - 104 mm
Zawieszenie przód - Widelec teleskopowy
Zawieszenie tył - Wahacz z amortyzatorem hydraulicznym
Opona przednia - 120/60-17
Opona tylna - 180/55-17
Hamulec przedni - Dwutarczowy
Średnica przedniej tarczy - 310 mm
Hamulec tylni - Jednotarczowy
Średnica tylnej tarczy - 240 mm

Suzuki Bandit 1200 1997 przy torach
Suzuki Bandit 1200 1997 przy kopcu
Suzuki Bandit 1200 1997 brzydal
Suzuki Bandit 1200 1997 silnik

 

Konkurenci:

Yamaha FZS 1000 Kolano
Z1000orange tor
XJR 1300
NAS Analytics TAG

Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę