Super Soco na targach EICMA: najwy¿sza jako¶æ motocykli elektrycznych
Producent elektrycznych motocykli i motorowerów Super Soco przedstawił na targach EICMA pełną ofertę swoich pojazdów. Te nowoczesne i wykonane z najwyższej jakości komponentów maszyny można już testować i zamawiać także w Polsce - pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku przyszłego roku.
Firmę Super Soco, mającą swoją siedzibę w Szanghaju, założyła grupa doświadczonych konstruktorów, pracujących wcześniej m.in. dla Hondy. W segmencie motocykli elektrycznych upatrzyli oni szansę na sukces pod własną marka i podeszli do tego z pełnym zaangażowaniem. Efektem jest gama pojazdów zaprojektowanych i wykonanych z dbałością o najmniejsze szczegóły i bez żadnych kompromisów odnośnie jakości użytych komponentów.
Pierwszymi maszynami w ofercie Super Soco były naked TS i cafe racer TC. Oba napędzane są silnikami elektrycznymi Boscha, montowanymi w tylnej piaście. Oba pojazdy mają po ok. 4 KM mocy, ale za to ponad 110 Nm momentu obrotowego. Wysoki moment i jego bezstratne oddawanie jest charakterystyczną cechą pojazdów elektrycznych, dzięki czemu są one bardzo dynamiczne.
Dysponując takimi parametrami, zarówno TS, jak i TC są w stanie rozpędzić się nawet do 70 km/h, choć na rynki europejskie mają one homologację motorowerów i prędkość maksymalną ograniczoną konstrukcyjnie do 45 km/h.
Pojazdy te wyposażone są w podwójną baterię litowo-jonową, na której są w stanie przejechać nawet 160 km na jednym ładowaniu. Co ciekawe, baterię można wyjąć i zanieść do domu lub biura, gdzie podłączona do gniazdka będzie czekała na kolejną jazdę. Pełne ładowanie trwa 6 godzin, a na akcesoryjnej ładowarce można ten czas skrócić do 3,5 godziny.
W ofercie Super Soco znajduje się też bardzo lekki, ważący tylko 70 kg skuter CU. Pojazdy z grupy motorowerów okazały się dla firmy dużym sukcesem - do tej pory sprzedało się ich już ponad 5 tysięcy sztuk.
TC Max
Model TC Max to tegoroczna premiera Super Soco i wejście w nowy segment. Osiągi motocykla plasują go w klasie 125, choć oczywiście w przypadku pojazdu elektrycznego nie ma czegoś takiego, jak pojemność skokowa. Silnik, inaczej niż w przypadku TS i TC, montowany jest w tradycyjnym miejscu, w stalowo-aluminiowej ramie. Napęd na tylne koło przekazywany jest bezobsługowym pasem zębatym.
Silnik modelu TC Max dysponuje mocą ok. 6,8 KM i potężnym momentem, wynoszącym aż 170 Nm. Motocykl jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h i przejechać ok. 140 km na jednym ładowaniu. Nie jest to więc maszyna turystyczna,natomiast w jeździe po mieście te wartości są zupełnie wystarczające.
TC Max nie tylko świetnie wygląda, ale też jest bardzo dobrze wyposażony. Posiada m.in. hamulce Brembo i system CBS, a jego bateria to produkt firmy Apple. Jak na współczesny pojazd przystało, w pełni komunikuje się ze smartfonem poprzez bluetooth.
Super Soco już w Polsce!
Polskim dystrybutorem motocykli i motorowerów marki Super Soco jest firma Karbon 2 - Centrum Pojazdów Elektrycznych z Katowic. Znany jest już wstępny cennik tych pojazdów i jest on dosyć obiecujący, biorąc pod uwagę ich jakość. Motorowery TS i TC mają kosztować odpowiednio 12 i 14 tysięcy zł, a motocykl TC Max ok. 20 tysięcy.
Jesteśmy jedną z pierwszych redakcji, która otrzymała pojazdy Super Soco do testów i już niedługo podzielimy się wrażeniami. Jeśli wy również chcielibyście przejechać się elektrycznym jednośladem tej marki, sprawdźcie jak to zrobić na stronie www.super-soco.pl
|
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeNie ma najmniejszego problemu z rejestracj± pojazdów Super Soco w Polsce. Modele TC / TS / CU homologowane s± jako motorowery ( poniewa¿ ich silniki nie przekraczaj± 4 kW mocy ) i tak te¿ s± ...
OdpowiedzA jak jest w PL z rejestracj± takich motocykli elektrycznych? Czyta³em w art. na tej stronie, ¿e nieweso³o, ¿e dla ministerstwa takie pojazdy nieistniej±. Co¶ siê zmieni³o na + w temacie?
OdpowiedzBardzo dobrze niech niechc± tego gówna dla mnie bomba
Odpowiedz