tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Strefa Tempo 30 w Warszawie. Urząd miasta opublikował raport i wnioski
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Strefa Tempo 30 w Warszawie. Urząd miasta opublikował raport i wnioski

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.03.07, 10:47 2 Drukuj

Na przełomie października i listopada 2022 r. odbyły się konsultacje społeczne w sprawie wprowadzenia stref Tempo 30 w Warszawie. Spotkania odbyły się w formule online i wzięło w nich udział zaledwie 153 uczestników. Przedmiotem konsultacji był projekt mapy. Urzędnicy wysłuchali również uwag zwolenników i przeciwników wprowadzenia tego rozwiązania.

Strefy uspokojonego ruchu są nazywane strefami Tempo 30, ponieważ polegają właśnie na ograniczeniu prędkości do 30 km/h i obstawieniu ulic przeszkodami terenowymi, które mają uniemożliwić szybką jazdę. Zwężenia, progi zwalniające, fotoradary i inne elementy mają zmusić kierowców do wolniejszej jazdy. Jak argumentuje ratusz - ma to służyć poprawie komfortu i warunków życia mieszkańców oraz bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego.

NAS Analytics TAG

Zwolennicy wprowadzenia stref Tempo 30 podnoszą właśnie argument bezpieczeństwa, a przeciwnicy z kolei uważają, że zwiększą się korki, a co za tym idzie - frustracja kierowców, którzy później będą próbowali nadrobić stracony czas na drogach z wyższymi ograniczeniami prędkości i większą przepustowością. Dodatkowo wskazują, że wprowadzenie zbyt wielu ułatwień dla pieszych powoduje, że później sami doprowadzają do niebezpiecznych sytuacji. Jednocześnie większość uczestników konsultacji twierdziła, że strefy powinny być wprowadzane w okolicach szkół, przedszkoli i innych miejsc, z których korzystają dzieci i młodzież.

Spotkania cieszyły się niewielką frekwencją, ponieważ w spotkaniach online uczestniczyły 153 osoby, około 60 osób skorzystało z możliwości spotkania w punktach konsultacyjnych, a 1100 uwag przesłano drogą mailową. Strefy Tempo 30 mają objąć drogi klasy D i L, a więc dojazdowe i lokalne. Drogi pełniące funkcję rozprowadzającą i tranzytową pozostaną bez zmian.

Urząd miasta opublikował również interaktywną mapę, gdzie mieszkańcy poszczególnych dzielnic mogą zapoznać się z propozycjami zmian. Obecnie strefy uspokojonego ruchu stanowią 27 proc. długości sieci dróg w Warszawie. Zarówno mapę, jak i raporty oraz wnioski z konsultacji możecie znaleźć na stronie internetowej urzędu miasta.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę