Sprzedaż motocykli w Polsce - udany rok 2019
Polacy kupują coraz więcej motocykli i motorowerów. Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego podsumował sprzedaż jednośladów w 2019 roku. Choć daleko mu do rekordów sprzed kilku lat, to importerzy mogą mieć powody do zadowolenia.
W przypadku motocykli, w 2019 roku zarejestrowano 84 852 sztuk - to daje wzrost o 12,1%. Motorowery z kolei wymknęły się panującej w Europie tendencji spadkowej i zanotowały wzrost rejestracji 13,1% z wynikiem 28 798 sztuk.
W 2019 roku zarejestrowano 19 103 nowe motocykle, co przekłada się na wzrost aż o 35,1% w stosunku do roku 2018. Rejestracje nowych motorowerów wzrosły o 16,6% i rok 2019 zamknął się z wynikiem 19 171 sztuk. W kategorii nowych motocykli na czele stawki ponownie znalazła się Yamaha. W 2019 roku zarejestrowano 2300 nowych motocykli tej marki, co dało wzrost o 23,4% i udział w rynku na poziomie 12,04%. Drugie miejsce zajęła Honda z liczbą 2268 egzemplarzy, wzrosem na poziomie 35,1% i udziałem w rynku wynoszącym 11,87%. Podium zamyka Romet z wynikiem 2268 sztuk, wzrostem na poziomie aż 65,8% oraz udziałem w rynku wynoszącym 10,71%. Zaraz za podium mamy pierwszą w zestawieniu markę premium - czyli BMW. Niemiecki producent spadł na czwarte miejsce, ale i tak odnotował wzrost na poziomie 18,7% i zamknął 2019 rok z liczbą 1741 zarejestrowanych nowych motocykli.
PZPM podał również wyniki rejestracji motocykli elektrycznych. W 2019 roku zarejestrowano 70 nowych motocykli elektrycznych, wobec 39 w analogicznym czasie przed rokiem. Motocykle elektryczne ciągle stanowią niewielki ułamek rynku, niecałe 4 promile. Najpopularniejszą marką w tej części rynku było SUPER SOCO, które zarejestrowało 20 elektrycznych motocykli.
W przypadku używanych jednośladów wynik jest nieco mniej spektakularny, choć cały czas stanowią one lwią część rejestracji. W 2019 roku zarejestrowano 65 749 używanych motocykli, co dało wzrost o 7,5%. W przypadku motorowerów rok zamknął się z wynikiem 9627 sztuk i wzrostem na poziomie 6,7%. Wśród używanych motocykli nieprzerwanie rządzą Honda (15 457 szt.), Yamaha (13 801 szt.) oraz Suzuki (8 538 szt.). Co ciekawe - do Polski sprowadzono również 14 sztuk motocykli elektrycznych.
Co przyniesie 2020 rok? Przede wszystkim jest to ostatni rok, kiedy będzie można sprzedawać nowe motocykle spełniające normę EURO 4 bez konieczności wyrabiania przez importerów oświadczeń o końcowej partii produktu. Rejestracje mogą wzrosnąć, ponieważ importerzy i dealerzy będą chcieli uniknąć opłat związanych z oświadczeniaim. Takie oświadczenia będą potrzebne od 2021 roku, kiedy norma EURO 5 rozgości się na dobre.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze