tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Sportster S z Szajba's Garage. Jak zrobiæ naprawdê sportowego Harleya?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Sportster S z Szajba's Garage. Jak zrobiæ naprawdê sportowego Harleya?

Autor: Lech Wangin 2024.11.08, 12:22 1 Drukuj

W seryjnej postaci Harley-Davidson Sportster S jest krępy i gruby. Gdyby był psem, byłby buldogiem angielskim. Po genetycznych eksperymentach w klinice Szajba’s Garage przeistoczył się w równie silnego, ale smuklejszego amstaffa.

Z Szajbą znamy się od ponad dwudziestu lat. On zawsze realizował się w klimacie motocykli sportowych. Ma w swym motocyklowym życiorysie starty w wyścigach na ćwierć mili. Poza szybka jazdą zawsze kręciło go przerabianie motocykli i ma w swym portfolio kilka naprawdę grubych projektów, które zdobywały czołowe nagrody na międzynarodowych wystawach customowych. Odkąd go znam, lekką perswazją próbowałem nakierować go w stronę Harleya-Davidsona. Początkowo zupełnie bezskutecznie, ale czas robi swoje i od kilku lat Szajba zaczął się customowo realizować biorąc na warsztat Harleye. Zaczęło się od dwóch spektakularnych V-Rodów, a w tym roku Szajba zaskoczył ciekawą wariacją na temat Sportstera S.

NAS Analytics TAG

Kiedy Szajba wpadł na pomysł przebudowy V-Roda od razu powstał pomysł budowy dwóch bliźniaczych motocykli. Okazało się to słusznym posunięciem, więc również projekt Sportster S rozpoczął się od zakupienia dwóch nowych motocykli. Po pierwszych zapoznawczych przejażdżkach motocykle trafiły na warsztat. Szajba miał wizję, by nadać Sportsterom bardziej sportowy charakter. Nie chodziło w tym przypadku o to, by modzić coś w silniku, bo ten ma wystarczająco dużo mocy i bardzo fajny charakter. Chodziło o to, by motocykl stał się smuklejszy i bardziej zadziorny. Jak zwykle w przypadku customowych projektów pierwszym etapem prac jest demolka, czyli usunięcie wszystkiego, co nie znajdzie zastosowania w projekcie. Na tym etapie Harley musiał rozstać się ze swoimi kołami, przednim zawieszeniem, reflektorem, układem wydechowym. Amputowano również kanapę wraz zadupkiem, tylną lampę, kierunkowskazy i subframe, który na szczęście w Harleyu jest przykręcany, nie było więc konieczności ingerowania w konstrukcję ramy. W nowym wcieleniu Sportster miał toczyć się na lekkich kutych kołach OZ pochodzących z motocykla Aprilia RSV 4. Takie więc koła zakupiono. Ponieważ z tyłu miała pojawić się opona o szerokości 240 mm, tylną felgę trzeba było poszerzyć. Wraz z przednim kołem przyszły dwie wielkie tarcze hamulcowe z radialnymi zaciskami Brembo. Rolę prowadzenia przedniego koła przejął widelec z Triumpha Speed Triple 1050. Jego zaadoptowanie wymagało lekkiej modyfikacji półek. Do górnej półki zamocowano kierownicę typu drag bar niemieckiej firmy LSL. Z przodu pojawiła się również agresywnie wystylizowana czacha z reflektorem. Ze względu na to, że widelec Triumpha jest nieco krótszy od widelca Harleya, przód maszyny osiadł odrobinę niżej. Dla odmiany tył został podniesiony. Elementem karoseryjnym jest w tym przypadku kompletny "ogon" Ducati Panigale V4. By uzyskać agresywną linię motocykla z podniesionym tyłem, w którą włoski zadupek harmonijnie się wpisze trzeba było zaprojektować i wykonać zupełnie nowy subframe. Ta operacja z kolei pociągnęła za sobą konieczność relokacji elementów pokładowej elektroniki, które oryginalnie mieściły się pod kanapą i zadupkiem. Było z tym trochę rzeźby, ale ostatecznie wszystko się udało. By wysmuklić linię motocykla, a także by zmieścić większe i szersze niż w oryginale tylne koło trzeba było wydłużyć i w kilku miejscach lekko zmodyfikować oryginalny wahacz. Zostało to zrobione podobnie jak się to robi w motocyklach ścigających się na ćwierć mili. W zależności od tego, jak ustawi się tylne koło rozstaw osi wzrasta o 4 do 9 cm. Przy okazji został zmieniony napęd końcowy z pasowego na łańcuchowy. Finałem kończącym dzieło jest nowy układ wydechowy z krótkimi tłumikami Arrow dający agresywne, sportowe brzmienie. Malowanie motocykla zostało wykonane według pomysłu właściciela motocykla, został on bowiem sprzedany niejako w ciemno, jeszcze przed zakończeniem budowy.

Kiedy robiliśmy zdjęcia widziałem, że Szajbie jazda jego nowym dziełem sprawia autentyczną przyjemność, a nie ma nic lepszego niż motocykl customowy, który cieszy nie tylko wyglądem, ale sprawia również frajdę w czasie jazdy. Z tego co wiem, Szajba planuje jeszcze budowę kilku podobnych maszyn, więc jeśli podoba wam się taka wersja Sportstera S, już wiecie gdzie uderzyć.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
01 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom jazda
NAS Analytics TAG
02 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom na ulicy
03 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom na drodze
04 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom test na drodze
05 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom podczas jazdy
06 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom 2024
07 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom sesja zdjeciowa
08 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom wydechy
09 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom profil
10 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom sportowy VRod
11 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom z boku
12 Szajba i Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom
13 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom porownanie
14 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom silnik
15 Harley Davidson Sportster S Szajbas Garage custom siodlo
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê