tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Schuberth - fabryka kasków motocyklowych od środka
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Schuberth - fabryka kasków motocyklowych od środka

Autor: Żmija 2010.04.08, 09:33 17 Drukuj

Zaawansowane technologie bez ludzi i ludzie bez zaawansowanych technologii w XXI wieku nie mieliby prawa bytu

Po powrocie z fabryki kasków Schuberth, zastanawiałam się, jak właściwie ugryźć tą publikację i przekazać wam to, co może wydać się najciekawsze i najbardziej wartościowe. Wiadomo, że każda firma chce pokazać to, co robi, w jak najlepszym świetle i czasami ciężko odcedzić marketing od faktów, w szczególności jeżeli ich weryfikacja wydaje się omalże niemożliwa dla człowieka z zewnątrz. Dzień po naszej wizycie w fabryce, mogliście przeczytać na stronach portalu o nowym projekcie kasku sportowego SR1, chwilę później pisaliśmy o kaskach, które firma ta tworzy dla zawodników z Formuły 1 i nietypowym zamówieniu Michaela Schumachera. Teraz postaramy się przybliżyć Wam jej historię i kilka rzeczy, które zapadły nam w pamięci w trakcie ostatniej wizyty.

NAS Analytics TAG

Pierwszy wniosek, jaki wysunęłam w trakcie odwiedzin fabryki Schuberth to fakt, iż bez wątpienia jest to całkowicie europejska firma. To właśnie w Niemczech, a dokładnie w Magdeburgu znajduje się fabryka. Nie ma dodatkowej produkcji w Chinach, gdzie tworzyłoby się 90% produktów, a jedynie 10% powstałoby na terenie Europy, aby móc powiedzieć „jesteśmy europejską firmą". Schuberth pełnoprawnie zasługuje na jej miano. Zresztą również cały personel stanowią mieszkańcy naszego kontynentu.

Nieco historii, czyli kilka ważnych dat z istnienia firmy

Warto wspomnieć, iż firma Schuberth jest producentem nie tylko kasków motocyklowych i F1, ale również tych, które służą do ochrony głów pracowników, specjalistycznych kasków dla wojska, straży pożarnej czy też policji. Pierwszy kask motocyklowy wyprodukowany przez firmę Schuberth powstał w 1954 roku. Co było dalej? Poniżej podajemy kilka najważniejszych dat z istnienia firmy:

  • 1976 - na rynku pojawia się Schuberth Integral, pierwszy kask integralny wykonany z kompozytów
  • 1979 - do odbiorców trafia pierwszy kask motocyklowy z szybką
  • 1980 - powstaje pierwszy kask szczękowy wykonany dla BMW
  • 1984 - Schuberth Speed, pierwszy kask z aerodynamicznym kształtem
  • 1987 - Profi1, pierwszy kask z tak dobrą akustyką
  • 1996 - Sun Racer, pierwszy kask ze zintegrowaną blendą
  • 1998 - Concept, pierwszy kask szczękowy
  • 2005 - pierwszy kask otwarty z protektorem szczęki
  • 2008 - Schuberth wypuszcza najcichszy kask szczękowy

Ludzie a maszyny

Mogłoby się wydawać, że coraz więcej prac w fabrykach zostaje poddanych automatyzacji. W przypadku kasków sprawa ma się jednak nieco inaczej. 90% produkcji wciąż opiera się na pracy ludzi. W fabryce Schubertha, gdzie kaski motocyklowe produkuje się od wiosny do jesieni, a rokrocznie linię produkcyjną opuszcza 1.3 miliona kasków, pracuje od 250 do 300 pracowników. Złożenie kasku z gotowych elementów zajmuje jednemu pracownikowi od 35 do 40 minut. Trzeba tutaj zaznaczyć, że ma to miejsce już po zakończeniu etapu produkcji poszczególnych jego części. Kask motocyklowy (na przykładzie C3) składa się aż ze 126 elementów.

W trakcie naszej podróży po fabryce, Peter Drake podkreślał jak ważna w procesie powstawania kasku jest praca ludzi. Nie mniej jednak, istotne są maszyny. Podsumowując jednym zdaniem, zaawansowane technologie bez ludzi i ludzie bez zaawansowanych technologii w XXI wieku nie mieliby prawa bytu.

Testy i badania

Firma Schuberth zatrudnia również na stałe naukowca, którym jest obecnie Dr. Gerd Janke, odpowiedzialnego za badania i rozwój kasków tej marki. O testach kasków, badaniach i certyfikatach mogliście przeczytać w minionym miesiącu na stronach naszego portalu. Również w fabryce Schubertha znajduje się specjalne laboratorium testowe, gdzie testuje się kaski. Oprócz „brutalnych testów" (np. ECE) przechodzą one także badania zachowania w deszczu, próbę słońca, temperatury, czy wentylacji. Łącznie przygotowanych jest około 50-ciu różnego rodzaju testów. Warto również wspomnieć, że Schuberth, jako jedna z dwóch firm w Europie posiada swój własny tunel aerodynamiczny, w którym prędkość maksymalna powietrza osiąga 200 km/h. Wiadomo, że rozwój nowych produktów pochłania ogromne środki. Jak wspomnieliśmy wcześniej projekt nowego kasku sportowego Schuberta SR-1 kosztował firmę 800 000 euro. Oprócz SR-1, którego zobaczymy na najbliższych targach Intermot, już w przyszłym roku światło dzienne ujrzą nowe kaski S2 (niższy model SR-1) oraz J2 Urban. Widać zatem, że Schuberth ma zamiar wkroczyć w nieco szerszy obszar rynku, poza segment turystyczny. Ciekawe jak nowe kaski tej firmy odnajdą się wśród największych konkurentów - Arai i Shoei.

BMW i Schuberth

W fabryce Schubertha marka BMW zajmuje specjalnie miejsce. Począwszy od faktu, że w firmie pracuje manager odpowiedzialny wyłącznie za bawarski koncern, po odrębny fragment hali, gdzie składane są kaski BMW. Co ciekawe, BMW samo jednak dostarcza swoje wymagania oraz wzory malowań kasków. Zadaniem producenta, czyli firmy Schuberth jest jedynie spełnić wymagania zleceniodawcy i stworzyć na ich bazie gotowy produkt. Co roku bramy fabryki opuszcza od 30 000 do 40 000 kasków obrandowanych znakiem biało niebieskiego śmigła.

Rozwój firmy Schuberth, czyli co czeka nas w najbliższym czasie?

Oprócz nowych modeli kasków, które pojawią się na jesieni, od przyszłego roku Schuberth ponownie zawita w USA. Wkroczenie na zupełnie inny rynek, który wymaga również zupełnie innego certyfikatu (mowa tutaj o DOT), jest sporym przedsięwzięciem. W szczególności, że Schuberth ma zamiar otworzyć tam swoje oficjalne przedstawicielstwo. Z obecnych nowinek z życia firmy, najciekawsze to wprowadzenie do sprzedaży nowego kasku dla kobiet - Schuberth C3 Lady (dostępność zapewne od czerwca br.) oraz usługa możliwości zakupu kasku za 1/3 ceny, oferowana właścicielom produktów Schubertha, które zostały skradzione lub brały udział w wypadku. Na chwilę obecną, oferta ta dostępna jest niestety jedynie w zachodniej części Europy.

Wiadomo, że jak każda marka, ta również ma swoich wiernych użytkowników jak i przeciwników. Nie o tym jednak mówimy w tej publikacji. Od długiego czasu toczą się rozmowy na temat przewag w poszczególnych modelach Schubertha, Shoei czy Arai. To, co ważne jednak, to fakt, że konkurencja zawsze mobilizuje firmy do udoskonalania swoich ofert, a to ma pozytywne oddziaływanie na nas, czyli końcowych odbiorców.

Każdy ma prawo do wyboru marki, czy własnego zdania na jej temat i przy tym pozostańmy. Mamy nadzieję, że tą publikacją przybliżyliśmy wam firmę Schuberth. Gdyby jednak pojawiły się jakieś pytania, zapraszamy do udziału w dyskusji.

Zobacz gdzie możesz kupić kask Schuberth. Kliknij tutaj, aby zobaczyć listę dealerów.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Fabryka kaskow motocyklowych Schuberth Magdeburg
NAS Analytics TAG
Centrum serwisowe SchuberthCzesci kasku motocyklowego
Dr Gerd Janke inzynier SchuberthErwin Van hoof Schuberth
Jacek Ocierpko MotorradWypelnienie kasku Schuberth
Fabryka Schuberth jak powstaja kaskiFelipe Massa kask Schuberth RF1 8
Georg Bucher opowiada o tescie kaskuGeorg Bucher Schuberth Factory
Instrukcja obslugi stanowiskaKaski Schuberth w produkcji
Kaski motocyklowe Schuberth produkcjaKaski motocyklowe w produkcji
Magazyn SchuberthManager od kaskow BMW w Schuberth
Maszyny produkcja kaskow motocyklowychMichael Schumacher kask motocyklowy
Marcin Szambelan kask policyjny schuberthMassa Felipe kask do f1 RF1 8
Miejsce skladania kaskow Schuberth fabrykaMontaz kasku motocyklowego
Miejsce pracy fabryka SchuberthObrobka kaskow motocyklowych produkcja
Omawianie roznic w kaskach BMW i SchuberthPeter Drake Schuberth
Odpady z produkcjiProdukcja elementow do kaskow motocyklowych
Produkcja kaskow motocyklowychProdukcja kaskow motocyklowych fabryka Magdeburg
Przygotowywanie kaskow SchuberthRozmowy z Peterem Drake na temat kaskow
Schuberth test laboratorySerwis kaskow motocyklowych Schuberth
Skladanie kaskow motocyklowych Schuberthskrzynka z narzedziami
Szczeka kasku SchuberthTesty kaskow motocyklowych laboratorium
Wycinanie kaskow motocyklowychwyniki testow kaskow motocyklowych Schuberth
Lech Potynski w fabryce SchuberthMagdalena Zmija Krasicka fabryka kaskow Schuberth
Martina Zebrowski SchuberthMarcin Szambelan szybka Schuberth
Komentarze 9
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę