Kask motocyklowy Michaela Schumachera i kaski Schuberth w F1
Dziś prezentujemy Wam unikalny kask motocyklowy Michaela Schumachera, wyprodukowany specjalnie dla niego z materiałów za ponad 12 000 euro.
Niespełna tydzień temu pisaliśmy o nowym projekcie sportowego kasku Schuberth SR1, który swoimi korzeniami ma sięgać do F1, gdzie ta niemiecka firma od przeszło 10 lat zbiera cenne doświadczenie. Dziś prezentujemy Wam unikalny kask motocyklowy Michaela Schumachera, wyprodukowany specjalnie dla niego.
Oczywiście zapewne ciężko będzie mówić o dosłownym przeniesieniu wszystkich rozwiązań do produkcji seryjnej skierowanej dla motocyklistów, bowiem kaski z Formuły 1 przygotowywane są na indywidualne potrzeby każdego z zawodników. Czas potrzebny na wyprodukowanie jednego kasku wykorzystywanego przez kierowcę F1 (zazwyczaj produkowanych jest wyłącznie od pięciu do dziesięciu egzemplarzy takowego modelu) zajmuje 4-5 dni, oczywiście nie licząc okresu potrzebnego na zaprojektowanie i zebranie wszelkich niezbędnych informacji. Jako ciekawostkę dodamy, że głowa każdego zawodników jest skanowana, aby m. in. spasowanie kasku było jak najlepsze. Koszt takiej produkcji sięga zaledwie od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy euro. Zaledwie...
W trakcie wizyty w fabryce Schubertha mieliśmy jednak okazję zobaczyć jedyny w swoim rodzaju kask motocyklowy, który z produktem używanym w F1 ma bardzo wiele wspólnego. Przygotowany on został wyłącznie dla Michaela Schumachera. Wymaganie Mistrza było proste: kask motocyklowy na bazie modelu Schuberth RF1.8, którego używa w F1. Rezultat nie był zaskakujący, gdyż jak można było się spodziewać, produkt został dopracowany w każdym calu i ważył zaledwie 900 gram. Poniżej podajemy kilka dodatkowych informacji na temat tego dosyć nietuzinkowego modelu:
- 6-warstwowa, mocna skorupa z włókna węglowego (T800)
- wypełnienie EPS
- system z możliwością regulacji głośności szumów
- AROS (Anti-Roll-of-System) - system zapobiegający przemieszczaniu się kasku
- paski zapinające z tytanowym nitami
- wewnętrzny system wentylacji
- system szybki w pozycji zamkniętej
- kuloodporna dwuwarstwowa szyba
- szczękowa część kasku wzmocniona włóknem węglowym (T1000)
- wentylacja części szczękowej kasku
Koszt samych materiałów potrzebnych do wykonania tego kasku wyniósł ponad 12 000 euro, nie wliczając w to kosztu wyprodukowania czy też badań. O wrażeniach z jazdy nie sposób mówić w przypadku, gdy dany model został przygotowany z myślą wyłącznie o jednym i jedynym odbiorcy. Jak byłoby miło, gdyby każdy z nas mógł sobie pozwolić na taką wymarzoną skorupę, no nie?
Zapewne wielu z Was zastanawia się, czego będzie można się spodziewać po nowym Schuberthcie SR1. Tego niestety nikt nie ujawni, dopóki SR1 nie ujrzy światła dziennego. Na ocenę projektu przyjdzie nam wszak poczekać do pierwszych testów prasowych oraz opisów wrażeń ich pierwszych użytkowników.
Dla wszystkich ciekawych procesu powstawania kasku stosowanego w Formule 1, mamy krótki filmik z jego produkcji:
Zobacz gdzie możesz kupić kask Schuberth. Kliknij tutaj, aby zobaczyć listę dealerów.
Testy kasków formuły 1 Schuberth
Produkcja kasków F1 Schuberth
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeJeżeli można sobie na taki kask pozwolić to czemu nie ;) Wcale bym się nie obraził gdyby mi ktoś taki sprezentował.
Odpowiedz