SUZUKI ECSTAR Team podsumowuje sezon 2018 w MotoGP
Rok 2018 był najbardziej udanym dla Suzuki w historii startów od powstania klasy MotoGP. Zawodnicy Alex Rins #42 i Andrea Iannone #29 aż dziewięciokrotnie stawali na podium. Dzięki imponującym innowacjom w motocyklu GSX-RR, całemu zespołowi oraz zaangażowaniu kierowców zespół Suzuki ECSTAR zamyka sezon w dobrych nastrojach.
Zespół Suzuki ECSTAR podsumowuje zakończony sezon w MotoGP: 9 miesięcy intensywnej pracy, 4 kontynenty, 15 krajów, 19 wyścigów, 16 000 km przejechanych na torze - rok 2018 był najbardziej udanym dla Suzuki w historii startów od powstania klasy MotoGP.
Zawodnicy Alex Rins #42 i Andrea Iannone #29 aż dziewięciokrotnie stawali na podium. W klasyfikacji zawodników Hiszpan zdobył miejsce piąte, Włoch był dziesiąty. Suzuki zakończyło sezon jako czwarty producent. Szef zespołu Davide Brivio zapytany o oczekiwania wobec sezonu 2018 odpowiedział: "Jesteśmy tu wszyscy po to, aby próbować i wygrać Mistrzostwa Świata. Muszę przyznać, że rok 2018 przekroczył moje oczekiwania - dziewięciokrotne podium, cztery razy na drugim miejscu, i kilka wyścigów, gdy byliśmy bardzo blisko zwycięstwa." Przyczyn tak dobrego sezonu Davide Brivio upatruje w ulepszonym motocyklu, rozwoju zawodników poprawiających swoje wyniki, wewnętrznej konkurencji pomiędzy Alexem Rinsem a Andreą Iannone, i ostatecznie, we wspólnej mobilizacji całego zespołu.
W sezonie 2019 zespół SUZUKI ECSTAR zasili młody kierowca Joan Mir, który potwierdził swój wyścigowy talent zdobywając zwycięski tytuł w Moto3 w 2017 r. "Po pierwszych testach mam bardzo pozytywne odczucia co do Teamu Suzuki i motocykla GSX-RR" - mówi Joan Mir. "Czuję się pewnie na motocyklu klasy MotoGP, co tylko potwierdza, że decyzja o przeskoczeniu do Królewskiej Klasy z Moto2 po jednym sezonie była słuszna" - dodaje młody kierowca.
Zawodnicy rozpoczęli już testy przygotowujące do kolejnego roku zmagań na torze.
Jazdy próbne, które odbyły się w Walencji oraz Jerez w Hiszpanii pozytywnie nastawiają zarówno zawodników, jak i managera teamu Suzuki ECSTAR Davida Brivo - "wszystko idzie zgodnie z planem". Czekamy na kolejne testy, które już na początku lutego odbędą się na torze Sepang International Circuit w Malezji.
Sezon 2018 w liczbach:
- GP Argentyny - Alex Rins: 3. miejsce
- GP Ameryk - Andrea Iannone: 3. miejsce
- GP Hiszpanii - Andrea Iannone: 3. miejsce
- Assen TT - Alex Rins: 2. miejsce
- GP Aragonii - Andrea Iannone: 3. miejsce
- GP Japonii - Alex Rins: 3. miejsce
- GP Australii - Andrea Iannone: 2. miejsce
- GP Malezji - Alex Rins: 2. miejsce
- GP Walencji - Alex Rins: 2. miejsce
Specyfikacja motocykla Suzuki GSX-RR
Długość/szerokość/wysokość: 2 096mm/720mm/1 140mm |
Rozstaw osi: 1 457mm |
Silnik: rzędowy 4-cyl., czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą |
Pojemność silnika: 1 000 cm3 |
Moc max.: ponad 176 kW (240 KM) |
Prędkość max.: ponad 330km/h |
Skrzynia biegów: 6-biegowa |
Opony (przód/tył): Michelin, 17" / 17" |
Przednie zawieszenie: Öhlins, odwrócony widelec |
Tylne zawieszenie: Öhlins |
Hamulce: karbonowo-stalowe, tarczowe, Brembo |
Jednostka sterująca: Magneti Marelli |
Waga: 157 kg |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze