Runda Pirelli Indonesia wy³oni tegorocznego mistrza WSBK
Od piątku 19 do niedzieli 21 listopada 2021 na torze Mandalika, znajdującym się na wyspie Lombok w Indonezji, odbędzie się ostatnia runda Mistrzostw Świata MOTUL FIM Superbike.
"Circuit of Mandalika" będzie gospodarzem ostatecznej bitwy pomiędzy Razgatlioglu i Reą o tytuł mistrza WorldSBK. Podczas rundy Pirelli Indonesia mediolański producent opon stawia wyłącznie na standardowe rozwiązania.
Marka Pirelli jest głównym sponsorem indonezyjskiej rundy wyścigów i tym samym potwierdza zaangażowanie, z jakim nadal zamierza inwestować w mistrzostwa. Ta najszybsza produkcyjna seria wyścigowa jest zarazem platformą rozwojową do testowania nowych rozwiązań w projektowaniu opon, a zarazem daje marce międzynarodową rozpoznawalność.
Zbliżający się wyścig jest jednym z najbardziej oczekiwanych finałów WorldSBK ostatnich lat, który będzie zarazem inauguracją toru Mandalika. Wszystkie oczy będą zwrócone na klasę Superbike, a w szczególności na Topraka Razgatlioglu (Pata Yamaha z BRIXX WorldSBK/Yamaha YZF R1) i Jonathana Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK/Kawasaki ZX-10RR).
Ponadto również w Mistrzostwach Konstruktorów korona zostanie przyznana właśnie w Mandalice. Obecnie liderem klasyfikacji jest Yamaha z dorobkiem 574 punktów, drugie miejsce zajmuje Ducati ze stratą szesnastu punktów.
Indonezyjscy urzędnicy niedawno otworzyli tor Mandalika, który prezentuje nowy układ dla wszystkich zawodników klas World Superbike i World Supersport. Tor ma długość 4,310 km i obejmuje siedemnaście zakrętów, z których aż jedenaście jest w prawo, a sześć w lewo, natomiast najdłuższa prosta ma 507 metrów długości.
Aby sprostać wymaganiom jakie stawia tor Mandalika, Pirelli dostarcza łącznie 2039 opon dla obu klas wyścigowych. Są to mieszanki standardowe tak dla warunków suchych, jak i mokrych.
W klasie WorldSBK zawodnicy będą mogli liczyć na 2 przednie i 3 tylne opony typu slick. Z przodu potwierdzono standardowe SC1 w miękkiej mieszance i standardowe SC2 w średniej mieszance. Jeśli chodzi o wybór opon tylnych, w tej rundzie Pirelli skupi się na miękkich rozwiązaniach ze standardowym SCX w super miękkiej mieszance i standardowym SC0 w miękkiej mieszance oraz SC1 w średniej mieszance.
Zawodnicy będą mieli również dostęp do rozwiązania kwalifikacyjnego w specyfikacji Y0449, używanego z powodzeniem od czasów Aragonii. Umożliwiły one ustanowienie kilku nowych rekordów toru w tym roku.
Również dla zawodników WorldSSP Pirelli oferuje wyłącznie opony standardowe. Z przodu SC1 i SC2, natomiast z tyłu do standardowego SC0 dołącza SC1.
W przypadku złej pogody Pirelli udostępni zawodnikom obu klas opony przejściowe oraz deszczowe.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze