Rekordowe obroty BMW Motorrad w 2015
Niedawno informowaliśmy Was, że w roku 2015 KTM i jego marka Husqvarna dostarczyli na rynek 180 801 sztuk motocykli generując rekordowy przychód na poziomie 1,02 miliarda Euro. Dane te oznaczają 14% wzrost sprzedaży KTMa w porównaniu z rokiem 2014, 18% wzrostu przychodów oraz 26% wzrostu zysku (95 milionów Euro brutto).
Liczby imponujące, ale… Niemcy z BMW Motorrad widząc je uśmiechali się zapewne z przekąsem. Dlaczego? Co prawda BMW sprzedało "tylko" 136 963 pojazdy (co samo w sobie jest nowym rekordem dla BMW Motorrad), ale wartością obrotu BMW bije KTMa na głowę. W ubiegłym roku Grupa BMW wygenerowała bowiem na sprzedaży motocykli obrót na poziomie 1,99 miliarda Euro.
To oznacza wzrost obrotów BMW Motorrad o 18,5%, co dało wzrost dochodu (EBIT) o 62,5% do wartości 182 miliony. Kluczem do sukcesu BMW jest zwiększanie sprzedaży drogich pojazdów o dużych pojemnościach, na których fabryka ma wysoką jak na standardy motoryzacyjne marżę. W tym roku lekkim odchyleniem od tego podejścia może być wejście do sprzedaży nowego BMW G310R, który konkurował będzie bezpośrednio z maszynami właśnie KTMa.
Dlaczego pisząc o BMW mówimy także o KTMie? Bo to dwie najmocniejsze europejskie marki motoryzacyjne. Konkurują one ze sobą w wielu podobnych segmentach, ale prezentując najczęściej odmienne podejście do budowy samych motocykli, oraz ich promocji. Nas ta rywalizacja cieszy, bo jej ostatecznym zwycięzcą jest oczywiście… klient.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeSądzę, że BMW na rynek lekkich motocykli drogowych powinno wejść pod marką motocyklową nowo wypromowaną lub kupioną. Jakoś marnie im szły próby sprzedawania pod marką BMW 600-tek, a chyba po ...
Odpowiedzciekawe, na ile technicznie będą zaawansowane te sprzęty. O ile dobrze kojarzę, to kiedyś BMW próbowało swoich sił w małych poj( 450) w segmencie cross, jednak model okazał się totalnym niewypałem i kupą z technicznego punktu widzenia. Także niby niemieckie inżyniery, marka premium, taka niezawodna, a nie poradzili sobie z prostym jednocylindrowcem...Coś to dziwne troche. Chociaż z tą niezawodnością to różnie bywa( np duże GS'y, zwłaszcza nowsze modele)
OdpowiedzKolega mnie zaintrygował uwagą nt. niezawodności nowych GS-ów. Jeździłem na 1150 i następującej po nim 1200 - tam się nic nie działo, a sprzedawałem sprzęty co 3 lata, każdorazowo po ok.90.tyś. Co w tych nowych GS-ach sprawia problemy ???
Odpowiedzmój znajomy ma Vel Satisa i w sumie zrobił nim podobno ok 200k przebiegu, również nie miał żadnych awarii. Jestem w stanie mu uwierzyć, natomiast jeśli powie że ogólnie VelSatisy to bezawaryjne auta to już nie bardzo, osobiście omijałbym je szerokim łukiem. Zawsze mnie śmieszy jak odzywa się ktoś poruszony tego typu uwagami, które przecież dotyczą statystycznych danych, opierając się na faktach typu akcje serwisowe( w przypadku nowych GS było ich 5 lub 6) lub innych typu testy długodystansowe, o których kolega wspomina. Nie chodzi o to, że każdy GS się będzie psuł, tak samo jak na przykładzie mojego przyjaciela można kilka lat jeździć bezawaryjnie VelSatisem, jeśli trafiłeś na taki egzemplarz...brawo Ty. PS. również miałem GS1200, nie chcę wymieniać usterek, ale powiedziałem sobie nigdy więcej, zraziłem się totalnie. W tych pieniądzach jednak wymagam innej jakości, to tyle jeśli o mnie chodzi.
OdpowiedzSprzęgła się sypią (patrz np. test 50 tyś. km w Motocyklu).
OdpowiedzCzy aby porównywanie przychodu z obrotem to nie jest mierzenie członka od kręgosłupa?
Odpowiedz