tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Powstanie seria japońskich supermotocykli. Honda, Suzuki, Yamaha i Kawasaki łączą siły!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Powstanie seria japońskich supermotocykli. Honda, Suzuki, Yamaha i Kawasaki łączą siły!

Autor: Konrad Bartnik 2020.04.01, 10:45 4 Drukuj

Obecny kryzys postawił na skraju upadłości kilka branż, m.in. turystyczną, koncertową czy gastronomiczną. Powolnymi krokami warana z Komodo człapie również w stronę branży motocyklowej, ale tutaj zatrzyma go mur środowiskowej solidarności, przynajmniej jeśli chodzi o producentów japońskich. Honda, Suzuki, Yamaha i Kawasaki ogłosiły właśnie czasowe zakończenie konkurencji i plany wypuszczenia na rynek kilku wspólnych konstrukcji.

Mądre japońskie przysłowie głosi, że kto raz wejdzie na górę Fuji jest bohaterem, a kto próbuje tego ponownie jest głupcem. Każdy z tamtejszych wielkich producentów motocykli siedzi obecnie na szczycie, ale kto wie, jak długo się tam utrzyma w związku z nadchodzącym wielkim kryzysem. Ponowna samotna wspinaczka mogłaby być karkołomna, dlatego Honda, Suzuki, Yamaha i Kawasaki postanowiły obwiązać się wspólną liną i równomiernie machać czekanami. 

NAS Analytics TAG

W ciężkich czasach wystawianie kilku maszyn w jednym segmencie będzie zbyt obciążające dla każdej z fabryk. Na spotkaniu w Tokio prezydenci czterech japońskich koncernów zdecydowali o rozpoczęciu wspólnych prac nad odpowiednikiem Volkswagena, motocyklem dla ludu. A raczej serią motocykli, gdyż jeden wspólny supermotocykl z Japonii ma się pojawić w każdym segmencie. 

Jak będzie przebiegał proces projektowania i wdrażania nowych modeli? Uznano, że decydujący głos będą mieli klienci. W końcu to dla nich powstają te motocykle. O tym, jakie komponenty znajdą się w każdym z nich, zdecyduje wielkie internetowe głosowanie, nad którym pracują właśnie specjaliści z działów IT poszczególnych fabryk. Może się więc okazać, że np. w segmencie dużych maszyn adventure pojawi się motocykl z ramą Tenere 1200, silnikiem z Africa Twin 1100 i skrzynią biegów z V-Stroma 1050, który będzie pomalowany na zielono. 

Przed japońskimi inżynierami jest teraz okres wytężonej pracy, bo segmentów do zagospodarowania nowymi hybrydami jest naprawdę dużo. A co z modelami dotychczas oferowanymi w salonach poszczególnych marek? Stany magazynowe będą stopniowo wyprzedawane i zastępowane nowymi, wspólnymi maszynami. Jednocześnie zapewniono, że dostawy części zamiennych do starszych modeli będą kontynuowane przez co najmniej 20 lat. 

Nie zmienią się również barwy poszczególnych fabryk, każda z nich nadal będzie sprzedawać maszyny pod własnym logo, we własnych salonach. Jedyną różnicą dla klienta będzie odległość do najbliższego dealera. Można więc powiedzieć, że jedyną formą konkurencji będzie stawianie salonów w pobliżu dużych osiedli mieszkaniowych. Kto bliżej, ten wygra. Jednak nie o medale tu chodzi, a o przetrwanie japońskiego cudu motoryzacyjnego.

Szanowni Państwo, ten artykuł to oczywiście nasz primaaprilisowy żart :) Japońskie fabryki mają sie dobrze i każda z nich ciężko pracuje nad flotą własnych, unikalnych motocykli. 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę