Pirelli wraz z WorldSBK powraca po d³ugich wakacjach do Portugalii
Wakacje dla zawodników WorldSBK trwały dość długo. Inżynierowie zespołowi, jak również firmy odpowiadające za poszczególne podzespoły nie miały wakacji. Dążenie do doskonałości wymaga pracy i poświęceń, w dużej mierze dotyczy to osób, których nie widzimy w paddocku.
Pirelli analizuje rezultaty dotychczasowych rund wyścigowych, by dostarczyć zawodnikom najlepsze opony do wykręcania coraz to lepszych czasów, przy zachowaniu żywotności na cały wyścig.
Większy może więcej
Podobnie jak to miało miejsce w Misano, kierowcy klasy Superbike dystaną do dyspozycji większe opony. Tylna ma rozmiar 200/65, natomiast przednia 125/70. Opony te nie są jednak dostępne dla każdego, a tylko dla biorących udział w Superpole 2 (druga część kwalifikacji). Oczywiście mogą również korzystać ze standardowego rozmiaru (200/60 i 120/70), lecz wyniki Superpole w porównaniu z treningami wolnymi były dotychczas zdecydowanie lepsze na tych większych, więc widać przełożenie rozmiaru na wyniki.
Ci zawodnicy będą mogli również użyć NOWYCH OPON w trakcie wyścigu.
Rozwój technologiczny
Pirelli udostępnia zespołom znane zawodnikom mieszanki SC0, SC1, oraz SC2, lecz również mieszanki rozwojowe, określane jako development (V0952, X0417, X0605, X0175, X0022, W1050), odpowiednie na różne warunki pogodowe (głównie temperaturę).
Najbliższa runda odbędzie się na Autódromo Internacional do Algarve w portugalskim Portimao, który powstał dokładnie dziesięć lat temu. Nitka toru ciągnie się przez 4592 metry z dziewięcioma prawymi i sześcioma lewymi zakrętami. Sam tor nie zapewnia już przyczepności sprzed lat, a dodając do tego dużą różnicę wysokości, opony będą miały bardzo ciężką pracę do wykonania.
Ilości na Portimao
Pirelli przybywa do Portugalii z 4609 oponami dla wszystkich czterech klas wyścigowych, zaczynając od SSP300, gdzie znów zobaczymy polską nadzieję wyścigową w osobie Daniela Blina, STK1000, SSP600, oraz oczywiście SBK.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze