Peugeot po indyjsku. Francuska legenda sprzedana
Podczas targów EICMA 2019 Peugeot przedstawił nowe produkty i koncepty. Producent poinformował również o planach na przyszłość po przejęciu przez Mahindra Two Wheelers Europe.
Europejski oddział Mahindry już w 2015 roku zakupił 51% udziałów w motocyklowym dziale marki Peugeot. Tuż przed targami w Mediolanie ogłoszono informację o zakupie pozostałych 49% udziałów. Producenci uzgodnili, że jednoślady będą sprzedawane pod szyldem francuskiej marki, a siedziba firmy pozostanie we francuskim Mandeure. Plan jest ambitny - siedem nowych motocykli ma pojawić się w ciągu dwóch lat.
Co przedstawił Peugeot w Mediolanie? Przede wszystkim przywieziono koncept P2X, który pokazano już rok temu w Paryżu. Tak jak poprzednio mamy dwie wersje - roadster z silnikiem o pojemności 125 cm3 oraz cafe racer z silnikiem o pojemności 300 cm3. Kolejnymi konceptami są modele Metropolis. Oprócz sportowego Metropolis RS zaprezentowano również model Ultimate Sport i Business. Ten drugi wyróżnia stonowana, luksusowa kolorystyka.
Z wersji produkcyjnych Peugeot pokazał modele Pulsion, Django, Kisbee oraz elektryczny e-Ludix. Ten zestaw sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie. Kisbee to zwinny sprzęt do pokonywania korków, Pulsion jest bardziej dostojny, Django to oczywiście klimat retro, a elektryczny e-Ludix to propozycja dla tych, którzy chcą poruszać się bezszelestnie i ekologicznie.
W Polsce Pegueot jest obecnie marką niszową, ale być może pod rządami Mahindry powróci do gry również na naszym rynku.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze