Ostatnia taka piêkno¶æ. MV Agusta modelem Claudio ¿egna siê z F4
MV Agusta F4 Claudio to pożegnalna wersja motocykla-ikony, który od ponad 20 lat jest niedoścignionym symbolem superbike'a i przykładem idealnej symbiozy funkcjonalności i stylu.
Motocykle MV Agusta uważane są za jedne z najpiękniejszych na świecie. To efekt niezwykłego połączenia dwóch osobowości - szefa firmy Claudio Castiglioniego i projektanta Massimo Tamburiniego.
Ich przygoda rozpoczęła się w 1985 roku, kiedy Tamburini rozpoczął pracę dla Cagivy. Firma, założona przez ojca Claudio Castiglioniego w 1950 roku, była wówczas właścicielem marki Ducati. W 1994 roku powstał pierwszy wspólny projekt obu wizjonerów - Ducati 916 uważane za najpiękniejszy motocykl w historii.
Gdy Cagiva pozbyła się brandu Ducati wkrótce potem, Castiglioni i Tamburini stworzyli motocykl, który stał się dla 916 konkurentem w konkursie piękności - MV Agusta F4. Była to maszyna absolutnie znakomita, zbudowana na tor, piękna tym bardziej im bliżej niej stałeś.
F4 stała się sławna nie tylko ze względu na swoją urodę, ale także, a może przede wszystkim na nieprawdopodobne parametry. Silnik F4 CC z 2006 r. o pojemności 1 078 cm3, osiągnął imponującą moc 200 KM w czasach, gdy Suzuki GSX-R1000, które uważano wówczas za najlepszego sportbike'a dysponował mocą "zaledwie" 160 KM.
F4 przetrwała 21 lat dzięki licznym wersjom specjalnym - CC, Nero czy limitowane edycje sygnowane przez Ayrtona Sennę, Lewisa Hamiltona i samego Tamburiniego. Niestety, norma Euro wymusiła zakończenie tej wspaniałej historii. Ostateczna edycja uhonoruje człowieka, który wskrzesił markę MV - Claudio Castiglioniego.
F4 Claudio napędza czterocylindrowy silnik o pojemności 998 cm3, który dostarcza 205 KM w wersji drogowej oraz 212 KM dla modelu przeznaczonego na tor. W tej drugiej wersji znalazły się także umieszczony pod siodłem wydech SC-Project i dedykowany sterownik ECU, który steruje dolotem powietrza do silnika i obsługuje dodatkowy tryb custom do trybów jazdy. Motocykl wyposażony jest w quickshifter.
Kokpit posiada wbudowany rejestrator danych torowych oraz własny GPS dla większej dokładności danych. Zastosowano dedykowane oprogramowanie i schemat graficzny. Wszystkie owiewki wykonano z włókna węglowego, z matowymi i błyszczącymi wykończeniami. Koła także wykonane są z włókien węglowych, a zaciski hamulcowe, dźwignie, podnóżki, pokrywa wlewu paliwa i nakrętki kół zrobiono ze stopu aluminium.
Sygnatura Claudio pojawia się w kilku miejscach na motocyklu, podobnie jak podpis Castiglioniego. Planowana jest seria tylko 100 sztuk F4 Claudio i należy się spodziewać astronomicznej ceny. W końcu to pożegnalny model wielkiej legendy, motocyklowej piękności wszech czasów.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzePiêkny !
Odpowiedz