Ogromne shimmy i wypadek przy dużej prędkości
Duża prędkość na publicznej drodze plus niewystarczające umiejętności mogą skończyć się tragicznie. W tym przypadku skończyły się uszkodzoną wątrobą, nerką, zapadniętym płucem i kilkoma tygodniami na oddziale intensywnej terapii.
Wstępnie po publikacji tego filmu zakładano, że przyczyną wypadku był problem mechaniczny. Kierowca motocykla wyjechał na przejażdżkę po raz pierwszy po wymianie tylnej opony i to ona miała być sprawcą tego bardzo groźnego incydentu. Po rozmowie z motocyklistą okazało się, że przyczyną wypadku był tylko i wyłącznie jego błąd. Podczas wyprzedzania odciążone przednie koło lekko uniosło się nad górką, a gdy wylądowało wpadło w ogromne shimmy. Oczywiście, takich sytuacji można unikać chociażby poprawną pozycją na motocyklu. Ostatecznie jednak przy tak dużej prędkości wszystko może się zdarzyć, a konsekwencje są proporcjonalnie poważniejsze.
Nie chcemy brzmieć zbyt moralizatorsko, ale prawda jest taka, że na torze wyścigowym nawet tak niebezpieczny wypadek, przy tak dużej prędkości, skończyłby się o wiele mniej tragicznie. Na szczęście z informacji podanych pod filmem wynika, że motocyklista wróci do zdrowia.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzehttps://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U modelowy przykład który skończył się glebą .
Odpowiedzchociaż gość był chyba w fazie hamowania przed zakrętem co spotęgowało shimme gazu niemogl dodac bo by chyba winkla nie wyrobił i by się wbił w zewnętrzne krzaki murki i słupy może jakby szybko tył hamulca wdusił to by cos pomoglo ale było mało czasu ;)
Odpowiedzpozatym widać wtym filmie chyba 2 fazy 1 która prawie się uspokoiła i druga gdy motocykl najechał po fazie 1 na niewielką róznice w wysokości asfaltu co spotęgowało tez shimmy i kuniec .
Odpowiedzteraz zauważyłem 3 rzecz 1 faza się uspokoiła delikatnie na motocyklu bo gsoc chciał siła ramion wytłumić shimmy rezonans poszedł po ciele do kasku i wrocił spoworetme na moto hahah i gleba przy impecie maszyny i jej masie zkierowca siła trzepotania keiropwnica musi być ogromna człowiek niedarady jej wytłumić choćby najsilniejszy ,sam zresztą jak wpadła mi wshimmy poczułem jaka to jest siła i impet to jest niedopanowania siła jedynie odp technika zresztą tos amo się tycze wkazdej stytuacji na motocyklu góra ma być rozluzniona nienapietra motocykl stabilizuje się sam i nienalezy mu wtym rpzeszkadzac mowie o motocyklach sportowych na szose to samo mowi biblia zakretow dokument nakręcony przez keitha code wiara myśli ze żeby prowadzic duzy szybki motocykl trzeba być dyzy i silny a to podstawowa bzdóra która powielają ludzie którzy niemaja pojęcia o jeździe motocyklami jak stereotypowe "łyse dresy na r1 ;) " co zresztą pokazuje chociażby moto gp gdzie kierowcy maja po 50 kg często a perfekcyujnie jezdza motocyklami o 2 krotnie większej mocy niż 1 r1 prawie ;) czy tez wiele drobnych kobiet które na torach łoia 90% ludzi z ulicy .
Odpowiedzja ostatnio na cbr 1000f bez amora skretu miałem 2 razy shimmy obydwa razy na zakrętach po nierównościach w obydwu przypadkach delikatne odpuszczenie gazu pomogło szybko ustabilizować motocykl ...
Odpowiedzwymień olej w lagach kolego i sprawdź przód w twojej cbr... jak mam ten motocykl od 2007 roku i jeszcze mi się to nie zdażyło...
Odpowiedzjezdziłes w warunkach torowych i wyciskałes z tego moto absolutnie wszystko chociażby na jakims krótkim odcinku kretej drogi ? i na wyjściu na pelnym gazie nigdy ci niewpadła w shimmy-e ? a tak pozatym https://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U rzuccie okiem na to tu rezonans wszedł już w faze niedo uratowania ;) siła rezoanansu na boki wywaliła moto to chyba honda ? ;)
Odpowiedzdobrze piszesz , nie czytałem testów z przed lat tej hondy i nie wiem czy ona miała tak już jako nowa czy dopiero po zużyciu pewnych elementów jak mocowania silnika głowki ramy sprężyny olej itp. wszystko może mieć wpływ również opony ostatnio boje się nia jechać ostrzej na nierównościach bo te shimmy to niezłe rodeo jest i niemam komfortu na nierównościach ze jest zapas w razie co jadac normalnie .
Odpowiedzzresztą nieumiem i tak jezdzic na kole a strzał z sprzęgła na niej i pojscie na koło czego nieumiem skończyłoby się dla mnie zle ;)
Odpowiedzjazd ana kole spowalnia ,najszybsze motocykle maja antywheeeli jak maszyny moto gp :P
Odpowiedzi niewyobrazam sobie latac sportowa 600 jak r6 gsxr 600 ito czy litry bez amora skretu ci co jezdza bez amora i nigdy niemieli na tcyh moto shimmy to oznacza ze wzyciu się neizbilzyli do granic możliwości tych motocykli jak w jeździe torowej .
Odpowiedzbzdety piszesz, przede wszytskim przestan wisiec na kierownicy - ona do tego nie sluzy....skoncza sie problemy-amortyzor nie jest i nie bedzie ci potrzebny...
OdpowiedzMało brakowało i byłoby dwóch poszkodowanych. Pamiętajmy, że oprócz tego, że możemy zrobić krzywdę sobie, możemy też poszkodować kogoś bogu ducha winnego. Byłem kiedyś świadkiem na patelniach na ...
OdpowiedzTrochę nie rozumiem dlaczego pojechał najpierw do przodu zamiast zatrzymać sie i od razu pomóc leżacemu.
OdpowiedzNie rozumiem też czemu mu nie pomógł tylko do przodu pojechał , hańba . Jedna pasja ,a zero POMOCY
OdpowiedzŻeby uniknąć kolejnego wypadku spowodowanego motocyklem zaparkowanym w złym miejscu. Zachował się książkowo jeśli wziąć pod uwagę fakt że jego kolega już dzwonił po karetkę.
OdpowiedzTrochę nie rozumiem dlaczego pojechał najpierw do przodu zamiast zatrzymać sie i od razu pomóc leżacemu.
Odpowiedzszacunek dla nagrywającego że mimo tego co widzial zachował taki spokój, ja byłem bardziej wystraszony jak kumpel z drzewa spadł i karetke wzywaliśmy niż on w tym momencie :)
Odpowiedz