Odzież Harley-Davidson w zupełnie nowej odsłonie. Klasyka w nowoczesnym wydaniu
Harley-Davidson zaprezentował nową serię odzieży - H-D Collections, która została zaprojektowana przez Louise Goldin. Pochodzenie spoza branży motocyklowej i spore doświadczenie w świecie luksusowej mody rzuciły zupełnie nowe światło na klasyczne motywy amerykańskiej marki. To kolejny eksperyment Jochena Zeitza i choć kolekcja będzie dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych, to warto mieć świadomość jej istnienia.
Zanim trafiłem na informację prasową dotyczącą H-D Collections, wpadł mi w ręce ciekawy wywiad w portalu GQ, gdzie Louise Goldin, która w 2022 r. objęła stanowisko dyrektora kreatywnego w Harleyu, opowiada o tym, jak powstawała ta nowa seria ubrań. Goldin nigdy nie posiadała motocykla i nie ma nawet prawa jazdy na motocykl, ale za to ma potężne doświadczenie w świecie mody. Może pochwalić się pracą dla takich marek jak Yeezy (choć Kanye West ostatnio popadł w niełaskę), Versace i Swarovski. W 2008 r. zdobyła nagrodę British Fashion Award w kategorii wschodzących talentów. Dzięki temu mogła rzucić nowe światło na merchandising Harleya.
Zatrudniając ją, Zeitz chciał, żeby marka wydostała się poza grono zatwardziałych fanów. Prezes Harleya liczy również, że H-D Collections przyniesie nowych klientów. Sam złapałem się na tym, że od kilku lat Harley przestał kojarzyć mi się z chromem i zapętlonym utworem "Highway To Hell", a nawet po cichu zacząłem wzdychać do Fat Boba 114. Czyżbym był jednym z tych millenialsów, których Jochen Zeitz chce zachęcić do zakupu motocykla z Milwaukee?
W ramach H-D Collections mamy kolekcję Bar & Shield by Harley-Davidson, która jest nowym spojrzeniem na klasyczne logo marki. Harley-Davidson Originals to współczesna interpretacja klasycznych wzorów nawiązujących do historii Harleya. Są tu nawiązania do świata wyścigów oraz celebrytów i muzyków, którzy jednocześnie są fanami Harleya. Harley-Davidson Authorized Vintage to kolekcjonerska seria rzadkich ubrań, które są sprzedawane wraz z certyfikatem autentyczności. Najciekawszy jest jednak ostatni punkt - Harley-Davidson Collaborations.
W 2023 r. Harley pokaże odzież, która zostanie stworzona z różnymi projektantami i brandami zaproszonymi do współpracy. Mnie do głowy przychodzą tak oczywiste, amerykańskie wybory jak Ralph Lauren czy Timberland, choć charakterem pasują jeszcze John Richmond i Philipp Plein. Zapewne Louise Goldin zaskoczy nas czymś zupełnie innym i pewnie dlatego to ona jest dyrektorem kreatywnym, a ja mogę po prostu podziwiać efekty jej prac.
Na razie nie zapowiada się, żeby odzież HD-Collections trafiła do Europy, ponieważ informacja pojawiła się jedynie w amerykańskim serwisie prasowym. Ciuchy będzie można kupić na stronie www.hdcollections.com oraz wybranych wydarzeniach kulturalnych i festiwalach.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze