tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowe podwozie i silnik - szef Ducati o tegorocznym Desmosedici
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Nowe podwozie i silnik - szef Ducati o tegorocznym Desmosedici

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2009.01.14, 21:58 Drukuj

Podwozie z włókna węglowego i bardziej płynna charakterystyka pracy silnika - to główne cechy nowego Desmosedici. Dzisiaj poznaliśmy także propozycje Ducati związane z ograniczeniem kosztów w MotoGP - wydłużenie żywotności silników i skrócenie treningów.

Wczoraj w Madonna di Campiglio żurnaliści rozmawiali z Caseyem Stonerem i Nicky'm Haydenem. Dzisiaj, podczas drugiego dnia Wrooom, na spotkaniu zespołu Ducati Marlboro z dziennikarzami z całego świata we włoskich Dolomitach, głos zabrał szef włoskiej firmy, Claudio Domenicali.

„Na nadchodzący sezon przygotowaliśmy wiele nowych rozwiązań." - powiedział Domenicali, który przyznał także, iż roczny budżet przeznaczony na MotoGP wynosi około 40 milionów Euro. „Najważniejszym z nich jest nowe podwozie, wykonane w całości z włókna węglowego, które zastępuje tradycyjną ramę kratownicową z rur stalowych, będącą do tej pory wizytówką Ducati w MotoGP i World Superbike. Dzięki niemu udało nam się rozwiązać wiele problemów, ale to nie jedyna zmiana."

Równie istotna jest modyfikacja pracy silnika, dzięki której Włosi liczą, iż z opanowaniem Desmosedici problemów nie będzie miał nie tylko Casey Stoner, ale także pozostali „dukatyści". „Zmieniliśmy system zarządzania pracą silnika, dodaliśmy nowy airbox i mapowanie. Wszystko to ma na celu bardziej liniowe oddawanie mocy, dzięki któremu motocykl będzie łatwiejszy w ujarzmieniu. Moc maksymalna zostaje na poziomie porównywalnym do tego z poprzedniego sezonu."

Domenicali przywitał także nowego reprezentanta zespołu, Amerykanina Nicky'ego Haydena. „Idealnie pasuje do naszej filozofii, ponieważ on także nigdy się nie poddaje." - wyjaśniał Włoch. „Pierwszy dzień testów był trudniejszy niż myśleliśmy, ale dzięki odpowiedniemu podejściu w Jerez był już znacznie szybszy."

Szef Ducati odpowiedział także na serię pytań dziennikarzy związanych z globalnym kryzysem ekonomicznym, który MotoGP odczuło bardzo dotkliwie po niedawnym wycofaniu się Kawasaki. „Patrzę na to w inny sposób." - przyznał. „Choć sprzedaż motocykli i samochodów spadła, ludzie kochają sporty motorowe, które dzięki temu zrobią krok do przodu. Mimo wszystko razem z innymi producentami rozważamy serię propozycji. Naszym celem jest zmiana przepisów na sezon 2010, a przede wszystkim wydłużenie żywotności silników. Obecnie na jednym można przejechać 600-800 kilometrów. Chcemy ten dystans podwoić. Jeśli chodzi o ten sezon, rozważamy skrócenie treningów wolnych i kwalifikacji."

Zapytany o możliwość połączenia MotoGP i World Superbike w jedną serię z uwagi na kryzys ekonomiczny, Domenicali opowiedział się przeciwko takiemu rozwiązaniu, choć nie wykluczył go w przyszłości, jeśli sytuacja gospodarcza nie ulegnie poprawie.

Choć na Wrooom dziennikarze mogli dzisiaj porozmawiać z szefem Ducati oraz poznać dokładne szczegóły techniczne nowego Desmosedici, sam motocykl na żywo zobaczą dopiero jutro. Z uwagi na obfite opady śniegu oficjalną prezentację motocykla „pod chmurką" we włoskich Dolomitach przełożono na czwartek. Zespół udostępnił jednak zdjęcia studyjne.


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę