Capirossi w Warszawie - konkurs Rizla Suzuki
Z okazji przyjazdu Lorisa Capirossiego do Polski Suzki Motor Poland zorganizowało konkurs dla prawdziwych fanów Capirexa
Loris Capirossi, trzykrotny mistrz świata w wyścigach motocyklowych z lat 90., czołowy zawodnik klasy 500cm3 MotoGP, na zaproszenie Suzuki Poland i firmy GrandysDuo, przyjeżdża w lutym do Warszawy, aby spotkać się z polskimi fanami podczas I Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów (wcześniej pod nazwą MOTOCYKLEXPO).
Z tej okazji Suzuki Motor Poland zorganizowało specjalny konkurs dla prawdziwych fanów Capirexa. Na zwycięzców czekają nagrody, oczywiście z kolekcji Rizla Suzuki. Aby wziąć udział w zabawie wystarczy odpowiedzieć na pięć prostych pytań znajdujących się na stronie konkursu i wymyślić oryginalne hasło. Konkurs potrwa do 6 lutego.
Pasjonatom dwóch kółek włoski zawodnik jest dobrze znany z przekazów serialu motocyklowego Grand Prix w TV Eurosport, teraz będziemy mieli okazję bezpośrednio go poznać. Loris Capirossi (ur. 4.04.1973) to postać szczególna motocyklowego światka. Do GP trafił mając 17 lat (bez 10 dni), i bryluje na torach już 19 sezonów. Był autorem największej sensacji sezonu'90, bo oto debiutant został najmłodszym w historii Grand Prix Mistrzem Świata, pokonując takich tuzów jak Hans Spaan (Holandia), Stefan Prein (Niemcy) czy „Aspar" Jorge Martinez (Hiszpania).
Jak przystało na włoskie zwyczaje Loris z motocyklem obyty był od najmłodszych lat: ojciec Giordano zabierał go na wyścigi. Jako 5-cio latek dostał crossówkę, a potem w grupach juniorskich uzyskiwał całkiem dobre wyniki, także w wyścigach drogowych. Na jego nieprzeciętny talent zwrócili uwagę bracia Francesco i Pier-Paolo Pileri (champion 125cm3 z 1975), rekomendując 15-sto latka do Mistrzostw Europy.
W pierwszym roku startów w MŚ Loris nie miał nawet stałego numeru (#65, 48, 49, 59, 61, 65), ale z jaką dumą ten mikry nastolatek rozwijał szarfę z napisem FORZA ITALIA po ostatnim wygranym wyścigu (w pięciu końcowych rundach trzy zwycięstwa GP). W sezonie'91, startując z numerem „1", Capirossi obronił tytuł i przeszedł do klasy 250cm3, pozostając nadal w stajni Pilerich, aby po dwóch sezonach w klasie 500cm3, w fabrycznym teamie Aprilia Racing kierowanym przez Carlo Pernata, zostać Mistrzem Świata sezonu'98 w klasie 250 cm3 po kontrowersyjnym starciu ze swoim partnerem z zespołu Tetsuya Harada w GP Argentyny.
Być może Loris Capirossi, z racji chociażby wieku, nie będzie już jednym z najmocniejszych rywali sporo młodszych kierowców ze światowej elity „królewskiej klasy". Zespoły fabryczne bardzo sobie jednak cenią jego wiedzę o motocyklach i umiejętność współpracy z obsługą techniczną. Dlatego, nie bez kozery, Ducati wchodząc do MotoGP w sezonie 2003 zaangażowała Lorisa. Po pięciu latach z Ducati Capirossi uznał, że czas na zmianę, na nowe wyzwania. Przyjął więc ofertę Suzuki i od 2008 startuje w barwach Rizla Suzuki wraz z Chrisem Vermeulenem. Przed teamem, którym kieruje Paul Denning, oraz inżynierami fabrycznymi Suzuki, stoi ambitne zadanie przygotowania na najbliższy sezon modelu wyścigówki bardzo konkurencyjnego wobec wiodących obecnie marek: Ducati, Honda, Yamaha. I wiele wskazuje na to, że tak będzie.
Obok talentu sportowego i znajomości tajników motocykla Loris posiada wiele osobistych zalet: pogodę ducha, wewnętrzny spokój, serdeczny i życzliwy stosunek do ludzi, oddanie rodzinie. Przez tyle lat, niełatwego przecież „życia na walizkach" w ciągłych wędrówkach po torach całego świata, żadnego skandalu ani nawet skandaliku wokół jego osoby. Zatem nie tylko postawą na torach wyścigowych „Capirex" zaskarbił sobie wielką sympatię całej motocyklowej społeczności i jesteśmy pewni, że także polskich fanów podczas spotkania w hali MT Polska przy ulicy Marsa 56 w Warszawie podczas lutowej wystawy na stoisku Suzuki w dniu 14. lutego. Oczywiście oprócz samego zawodnika będzie można zobaczyć motocykl, którym startował w minionym sezonie.
Loris Capirossi 1990 - 2008
Klasa sezon | Miejsce w MŚ | Liczba startów | GP | Podium ogółem | Pole position | Fastest lap | Team GP motocykl |
125cc | | | | | | | |
1990 | I | 14 | 3 | 8 | | | Marlb. Pileri Honda |
1991 | I | 13 | 5 | 12 | | | Marlb. Pileri Honda |
| | 27 | 8 | 20 | 5 | 4 | |
250cc | | | | | | | |
1992 | XII | 12 | - | - | | | Marlb. Pileri Honda |
1993 | II | 14 | 3 | 7 | | | Marlb. Pileri Honda |
1994 | III | 14 | 4 | 9 | | | Marlb. Pileri Honda |
250cc | | | | | | | |
1997 | VI | 14 | - | 3 | | | Aprilia Racing |
1998 | I | 14 | 2 | 9 | | | Aprilia GP Racing |
1999 | III | 16 | 3 | 9 | | | Elf Axo Gresini Honda |
| | 84 | 12 | 37 | 23 | 18 | |
500cc | | | | | | | |
1995 | VI | 13 | - | 1 | | | Marlb.Pileri Honda |
1996 | XII | 14 | 1 | 2 | | | Marlb.Rainey Yamaha |
2000 | VII | 16 | 1 | 4 | | | Emerson Honda Pons |
2001 | III | 16 | - | 9 | | | West Honda Pons |
| | | | | | | |
MotoGP | | | | | | | |
2002 | VIII | 14 | - | 2 | | | West Honda Pons |
2003 | IV | 16 | 1 | 6 | | | Marlboro Ducati |
2004 | IX | 14 | - | 1 | | | Marlboro Ducati |
2005 | VIII | 17 | 2 | 4 | | | Marlboro Ducati |
2006 | III | 17 | 3 | 8 | | | Marlboro Ducati |
2007 | VII | 18 | 1 | 4 | | | Marlboro Ducati |
2008 | X | 16 | - | 1 | | | Rizla Suzuki |
500/ MotoGP | | 171 | 9 | 42 | 13 | 10 | |
| | | | | | | |
Ogółem | | 282 | 29 | 99 | 41 | 32 | |
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeMick, jak będziesz tam to wypytaj Lorisa o jego pogląd na sytuację MOTOGP z perspektywy zawodników. Na pewno coś ciekawego bąknie tobie!
Odpowiedz