Nowe Ducati Diavel - nie nazywaj mnie cruiserem!
Diavel jest z nami od niedawna, ale Ducati wczoraj oficjalnie zaprezentowało nowy model podczas Motor Show w Genewie. Włosi definitywnie chcą zerwać z przynależnością Diavela do nurtu cruiserów, co zaznaczają w filmie, ale oczywiście najważniejsze są zmiany.
Co nowego w Diavelu 2014?
- Nowy silnik (Testastretta 11 DS), czyli Dual Spark. Jest to dwu świecowa jednostka znana z Multistrady czy Monstera 1200.
- Masa niższa o 5 kg od poprzednika
- Więcej momentu obrotowego
- Moc bez zmian: 162 KM
- Mocniejszy średni zakres obrotów
- Aluminiowe koła Marchesini
- Nowy układ wydechowy
- Światło full-LED z przodu
Lista zmian jest dość duża, ale nie są to zmiany dramatyczne, aczkolwiek większy moment i mniejsza masa zwiastują jeszcze więcej zabawy i przyspieszenia, które już w starym modelu było obłędne. Jeśli chodzi o design, Diavel prezentuje się teraz lepiej, zwłaszcza jeśli spojrzymy na nowe światło z przodu, które prezentuje się modernistycznie. Wydechy także wyglądają znacznie zgrabniej. System DS poprawił przebieg momentu obrotowego i płynność pracy, co zawsze jest pozytywem. Dajcie nam znać, co sądzicie o wzornictwie Diavela, bo zdania są podzielone.
|
|
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarzeMocny! S³ów krytyki nie pojmujê. Eh, gdyby¶my w kraju projektowali i produkowali w³asny motocykl chocia¿ na poziomie Hyosunga ... marzenia.
OdpowiedzCa³kiem przyjemy cruiser. Poproszê sze¶æ!
OdpowiedzDla mnie bez sensu, zarówno poprzedni jak i "nowy" (co to za nowo¶æ swoj± drog±?) przerost formy nad tre¶ci±. Widzia³em diavele w zesz³ym roku w Alpach na serpentynach, toto wcale nie jedzie, ...
OdpowiedzA za ¶miechem kry³a siê lekka zazdro¶æ. Mylê siê? Zwróæ proszê uwagê, ¿e nie jest to raczej po³ykacz winkli. Nie z t± my¶l± zosta³ stworzony. To tak jakby¶ chcia³, ¿eby kto¶ na Electra Glide ¶ciga³ siê po zakrêtach np. z R1200R (wielokrotny mistrz Alp). Ró¿ne motocykle, ró¿ne mo¿liwo¶ci, a i to kto prowadzi na nie bagatelne znaczenie.
OdpowiedzZazdro¶ci nie by³o, tak siê z³o¿y³o, ¿e w zesz³ym roku kupi³em nowy motocykl w przedziale cenowym diavela, wiêc gdybym chcia³, to bym mia³. Natomiast jest te¿ tak, ¿e po prostu wolê motocykle w których priorytetem s± walory "u¿ytkowe" a nie wizualne. To nie jest krytyka tylko moja ocena. Umiejêtno¶ci te¿ maj± znaczenie, niew±tpliwie, tylko dlaczego to o czym pisa³em dotyczy³o szczególnie kierowców tego typu. A, i ¿eby nie by³o, ¿e jestem jaki¶ skrzywiony na nie, widzia³em te¿ innych "kierowników" poruszaj±cych siê sportowymi dukatami, którzy naprawdê ogarniali.
OdpowiedzJak dla mnie, kosmos. Super wygl±d. Jeszcze kilka lat temu takie motocykle ogl±daæ mo¿na by³o jedyie w filmach s-f. A tu proszê. Wypchany portfel i mo¿na takim kosmicznym motocyklem ¶migaæ po ...
OdpowiedzPromocyjne zdjêcia s± na tle kasyna, amerykañskiej drogi na pustkowiach, pustyni, jakiego¶ dzikozachodniego skansenu i miasteczka z pickupami - i to wszystko z w³oskim motocyklem - ale mimo ...
OdpowiedzCh*wo, ale stabilnie :D a tak serio - jest lepiej, ale wciaz nie do konca dobrze. Przynajmniej jezdzi to to fajnie - taki odrzutowy fotel :)
Odpowiedz