Niemal jedna trzecia procent nabywców pojazdów elektrycznych chce wróciæ do aut i motocykli spalinowych, dlaczego?
Według najnowszego badania przeprowadzonego przez McKinsey & Co., opublikowanego przez Carscoops w ostatni piątek, aż 46 procent właścicieli pojazdów elektrycznych (EV) w Stanach Zjednoczonych rozważa zakup samochodu z silnikiem spalinowym (ICE) przy kolejnym zakupie.
Ponad 30 000 uczestników odpowiedziało na około 200 pytań dotyczących EV w ramach dwuletniego badania McKinsey. Ankieta została przeprowadzona w 15 krajach, reprezentujących ponad 80 procent globalnej sprzedaży. Wyniki badania pokazują, że 29 procent właścicieli EV na całym świecie prawdopodobnie wróci do pojazdów ICE przy następnym zakupie.
Najważniejszym czynnikiem skłaniającym do porzucenia EV jest stan infrastruktury ładowania publicznego, a następnie wysoki koszt posiadania i potrzeba znalezienia pojazdu bardziej odpowiedniego do dłuższych podróży. Odsetek właścicieli EV w USA, którzy chcą wrócić do ICE, wzrósł do 46 procent, co oznacza, że prawie co drugi obecny właściciel EV w USA rozważa powrót do pojazdów spalinowych.
Amerykanie wskazują, że wpływ na ich decyzję ma wolne tempo wdrażania programu National Electric Vehicle Infrastructure przez Departament Energii USA. Jednocześnie tylko 9 procent uczestników badania było zadowolonych z rozbudowy sieci ładowania publicznego w ich okolicy, co wskazuje na globalny problem.
Philipp Kampshoff, lider McKinsey Future Mobility Center, uważa, że sytuacja będzie się pogarszać, ponieważ przyszli nabywcy EV będą bardziej zależni od publicznego ładowania niż dzisiaj. To samo badanie wykazało, że 21 procent uczestników nie chce kupować samochodu elektrycznego, co również potwierdza wyniki innych badań.
Kolejną ciekawą informacją jest to, że minimalne oczekiwania dotyczące zasięgu wzrosły z 270 mil (435 kilometrów) w 2022 roku do 291,4 mil (469 kilometrów) w 2024 roku. Innymi słowy, potencjalni klienci mają coraz wyższe oczekiwania względem pojazdów elektrycznych, a postęp w tym segmencie niekoniecznie będzie mógł sprostać tym wyzwaniom.
Pomimo tych obaw, nabywcy są nieco bardziej otwarci na elektryfikację w porównaniu z wcześniejszymi badaniami. Dokładniej, 38 procent właścicieli nie-EV na całym świecie rozważyłoby zakup pojazdu hybrydowego typu plug-in (PHEV) lub EV przy następnym zakupie, co stanowi wzrost o 1 procent w porównaniu z danymi sprzed dwóch lat. Kevin Laczkowski, starszy partner i współlider Global Automotive & Assembly Practice w McKinsey, powiedział, że wyniki ankiety pokazują najwyższy poziom niepewności co do EV, co jest bezprecedensowe.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze