Motocyklista, czy złudzenie? - poświęć więcej uwagi
Brytyjskie kampanie społeczne zaskakują swoją dosadnością i błyskotliwością. We współpracy z Think! oraz Burmistrzem i Zarządem Transportu w Londynie, powstał klip uzmysławiający, że nie wszystko wygląda tak, jak nam się wydaje. Autorzy przedstawili w reklamie złudzenia optyczne połączone z faktami: rejestrujemy zaledwie ok. 20% informacji, które widzimy, resztę nasz mózg musi wymyślić - czasem się myli; testy wykazały, iż znacząca większość z nas przyjmuje, iż mniejsze obiekty wolniej będą się zbliżały, niż te duże. Daje do myślenia?
Poświęć motocyklistom dwa razy więcej uwagi.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeWszyscy uczestnicy ruchu drogowego musza myśleć za motocyklistów...
Odpowiedzprzeciez ten film przedstawia samochód wjezdzajacy w moto bo zle okreslil odleglosc wiec co motocyklista ma myslec za tego z tylu pomysl a potem pisz na zawodowe prawko kat. C i D sa robione badania które sprawdzaja umiejetnosc spostrzegania takich róznic wiec moze czas by wszyscy uczestnicy przechodzili taki test?
OdpowiedzNie masz myśleć za motocyklistów, tylko za siebie, żeby nie wymusić pierwszeństwa i nie zabić człowieka mądralo.
OdpowiedzZaczyna się. Cóż za piękna polska mentalność: "Daleczego ja mam myśleć". Przecież to nie jest tak, że owe kampanie zwalniają motocyklistów z myślenia. Sami dobrze wiedzą, że muszą myśleć dwa razy bardziej na drodze od kierowców samochodów, a przynajmniej powinni. Klip po prostu ma za zadanie uświadomić co poniektórych, jak sprawa wygląda zza kierownicy samochodu. Ciekawa jestem czy po wypadku, w którym kierowca samochodu źle skalkuluje odległości nadjeżdżającego jednośladu również powie "Dlaczego ja miałem uważać"
Odpowiedz