Motocykliści uczą Parlament Europejski
We wtorek, 8. lutego w Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyło się spotkanie przedstawicieli FEMA, Federacji Europejskich Stowarzyszeń Motocyklistów wraz z przedstawicielami Parlamentu. Zorganizował je i przewodniczył mu członek PE, Wim van de Camp, a celem było uświadomienie Parlamentu o motocyklizmie, jego specyficznych cechach, bezpieczeństwie i ekologii. Nowa, a dotychczas nieznana wiedza ma też pomóc w ustalaniu szczegółów nowych inicjatyw legislacyjnych, które mają zostać wprowadzone w Unii Europejskiej, a dotyczą bezpieczeństwa na drogach oraz przepisów o homologacji motocykli.
Przedstawiciele związków motocyklistów oraz producentów motocykli omawiali tematy związane ze społecznością motocyklową w Europie i jej różnorodnością, a także o wieloletniej ewolucji motocyklizmu związanej ze zmianami potrzeb, stylów życia i charakterystyką geograficzną. Wyszczególnione zostały też różnice między przemysłem jednośladów, a samochodów.
Członkowie Parlamentu poruszyli również dwie kwestie, bezpieczeństwa oraz zanieczyszczenia środowiska przez transport drogowy. Członkowie FEMA obalili mity związane z częstotliwością wypadków motocyklistów oraz że to nie oni są główną ich przyczyną. Zaproponowane zostały również ulepszenia prawa, bazujące na najświeższych statystykach. FEMA przedstawiła też swoje stanowisko w sprawie gorącego wspierania rozwoju motocykli w zrównoważonej formie, dotyczącego nie tylko ulepszania silników spalinowych, ale również alternatywnych źródeł napędu.
Sala konferencyjna w Parlamencie Europejskim była w pełni obsadzona, a wśród gości znaleźli się członkowie Parlamentu oraz przedstawiciele i sprawozdawcy organów unijnych, jak na przykład Komisji Europejskiej.
Można więc przyjąć, że pogląd Unii Europejskiej na motocyklizm zmieni się – zostanie zmodernizowany, a ustawy takie jak obowiązkowy ABS, zakaz wprowadzana własnych modyfikacji, czy ograniczenie mocy motocykli będą rozpatrywane w innym, rzeczywistym świetle. Można też liczyć na poprawę kwestii bezpieczeństwa, jak na przykład wprowadzenie barier energochłonnych.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeporządne barierki to by się przydały bo te szatkownice co mamy to masakra
OdpowiedzTo moze by tak poruszyc 23 % Vat który wprowadzili nasi debile na szkolenie motocyklowe z wczesniejszej zerowej stawki
OdpowiedzNo i bardzo dobrze ze takie spotkanie mialo miejsce! Bo najgorzej, jak ktos probuje mieszać się w sprawy, o ktorych nie ma pojęcia. Poza tym, ABSem do offroadu... :| nieingerowanie w motocykl... ;|
OdpowiedzOff road ich z nardzo nie obchodzi bo to nie chomologowane. Pozdrawiam.
Odpowiedzpo pierwsze - pisze się Homologowane :P po drugie, jak nie wiesz o czym piszesz, to lepiej milcz. Nie wiedziałem, że KTM EXC, Yamaha WR czy Husqvarna WR nie mają homologacji. Dzięki za naukę ;>
Odpowiedz