tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Unia Europejska - ograniczenia, limity, restrykcje...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Unia Europejska - ograniczenia, limity, restrykcje...

Autor: Piotr Jędrzejak 2010.10.27, 17:02 20 Drukuj

W 2017 roku na terenie Unii Europejskiej wejdą w życie nowe przepisy, które raczej nie spodobają się większości motocyklistów

Wszystkie nowe motocykle będą musiały posiadać OBD, czyli pokładowy system diagnostyczny. Najistotniejsze w tym jest, że w przypadku nieautoryzowanych zmian w podzespołach motocykla, system będzie wyświetlał błędy. ECU, czyli komputery sterujące mieszanką paliwa zostaną zaplombowane i zabezpieczone przed zamianami. Podobnie jak wydechy, które uda się zdjąć wyłącznie przy użyciu specjalistycznych narzędzi posiadanych jedynie przez autoryzowane stacje obsługi. Odczytanie błędów sygnalizowanych przez OBD będzie możliwe również jedynie w serwisach producenta.

Wszystkie jednoślady o pojemności silnika powyżej 125 ccm obowiązkowo zostaną wyposażone w ABS, natomiast w mniejszych sprzętach znajdziemy połączone przednie i tylne hamulce lub właśnie ABS. Powstaje tutaj problem motocykli offroadowych – w nich ABS jest zupełnie zbędny, a wręcz przeszkadza. W takich sprzętach będzie można go wyłączyć, jednak Komisja Europejska nie określiła jeszcze, które motocykle są uliczne, a które terenowe. Można jednak obawiać się, że sprzęty typu BMW R1200GS, czy Yamaha WR250 będą sprzedawane z niewłączalnym pomocnikiem hamowania.

W okresie do 2020 roku Unia wprowadzi kolejne restrykcyjne normy spalania. Dodatkowo po przejechaniu 50 000 kilometrów motocykle będą musiały przejść drugi test na spełnianie powyższych norm.

W życie wejdzie również ograniczenie mocy motocykli. Państwa członkowskie nie będą mogły wyznaczać własnych limitów, gdyż Unia Europejska nałoży odgórne ograniczenie do 100 koni mechanicznych mocy silnika.

Jak powiedział przedstawiciel FEMA, Federacji Europejskich Stowarzyszeń Motocyklistów:

„ABS będzie non stop włączony, więc nie będzie możliwości jeździć bezpiecznie po terenowej nawierzchni. Dziś jeżdżąc BMW GSem, można go wyłączyć, a jutro pewnie już nie. Jak uda im się to obejść? Nie mamy pojęcia. Możemy być świadkami zniknięcia z rynku całej linii motocykli turystycznych-enduro.

Poczynając od 2017 roku, wszystkie motocykle będą miały system OBD monitorujący błędy oraz awarie silnika oraz podzespołów. Komisja Europejska chce zakończyć, a przynajmniej utrudnić wykonywanie garażowych modyfikacji motocykli, mających na celu podniesienie momentu obrotowego, mocy, czy prędkości maksymalnej sprzętów homologowanych do użytku drogowego. Przed wprowadzeniem jakichkolwiek środków, zostaną jednak przeprowadzone badania, dzięki którym ma się rozjaśnić, które konkretnie modyfikacje stanowią niebezpieczeństwo dla środowiska lub kierowców”

FEMA zapowiedziała również akcję, w której poradzi motocyklistom jak napisać podanie do członków Parlamentu Europejskiego jeszcze przed wiosennym głosowaniem.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 13
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę