Motocykl używany? Ciekawe dane z OTOMOTO
Pochylając się nad analizą potężnej bazy danych zaczerpniętych z serwisu OTOMOTO można zaobserwować rynkowe trendy i wyciągnąć ciekawe wnioski. Sprawdzamy, jak wyglądał rynek motocykli używanych w pierwszej części tego roku.
Sezon 2019 - wczesne przebudzenie
Wiosenne przebudzenie na rynku motocykli używanych nastąpiło w tym roku znacznie wcześniej niż w ubiegłym. Co oczywiste, ruch jest w tym przypadku mocno uzależniony od pogody. Łagodniejsza i raczej nieobfitująca w opady zima oraz chwilowe, ale wyczuwalne ocieplenie w lutym spowodowały, że ruch na rynku zintensyfikował się o miesiąc wcześniej niż w poprzednim roku (dotyczy zarówno zainteresowanie ogłoszeniami, jak i liczbę publikowanych ogłoszeń).
W marcu odnotowaliśmy ponad dwukrotnie większy ruch w kategorii Motocykle niż w tym samym okresie rok temu, nie mówiąc już o tym, ze przekroczył on nawet poziom kwietnia 2018. Można zatem śmiało powiedzieć, że wiosna dla motocyklistów zaczęła się znacznie wcześniej, a za główny czynnik na to wpływający należy uznać przede wszystkim pogodę - mówi Łukasz Borowicz z serwisu OTOMOTO.
Podium dla japońskiego trio
Trio najbardziej popularnych producentów nie zmienia się od miesięcy. To Yamaha, Honda i Suzuki. Japończycy zawłaszczyli sobie podium w zestawieniu opublikowanych ogłoszeń, przy czym pierwsza dwójka od początku roku idzie niemalże łeb w łeb. Każda z tych trzech marek od stycznia ma średnio 19,5% udział w liczbie wszystkich motocyklowych ogłoszeń w OTOMOTO. Do Suzuki należy niespełna 13% tego tortu, a za podium są odpowiednio BMW, Kawasaki i Harley-Davidson. Co ciekawe, układ ten jest tożsamy z danymi dotyczącymi samego zainteresowania internautów, czyli uśrednionej liczby kliknięć w opublikowane ogłoszenia w serwisie.
Liczba ogłoszeń według marek:
sty-19 | lut-19 | mar-19 | kwi-19 | |
yamaha | 19% | 20% | 19% | 20% |
honda | 19% | 20% | 20% | 18% |
suzuki | 11% | 13% | 13% | 14% |
bmw | 8% | 7% | 7% | 7% |
kawasaki | 7% | 7% | 7% | 8% |
harley_davidson | 8% | 7% | 6% | 6% |
ktm | 4% | 3% | 3% | 3% |
piaggio | 2% | 2% | 2% | 2% |
aprilia | 1% | 1% | 2% | 1% |
kymco | 1% | 2% | 1% | 2% |
Kliknięcia w ogłoszenia według marek:
sty-19 | lut-19 | mar-19 | kwi-19 | |
yamaha | 20% | 21% | 20% | 20% |
honda | 20% | 20% | 20% | 20% |
suzuki | 11% | 12% | 12% | 12% |
bmw | 8% | 8% | 7% | 8% |
kawasaki | 8% | 8% | 8% | 8% |
harley_davidson | 7% | 6% | 6% | 6% |
ktm | 3% | 3% | 3% | 3% |
ducati | 2% | 2% | 2% | 2% |
aprilia | 1% | 1% | 2% | 2% |
triumph | 2% | 2% | 2% | 2% |
Co budzi zainteresowanie?
Nie zawsze jest tak, że to co oferuje rynek, budzi też największe zainteresowanie. Analitycy OTOMOTO przygotowali zestawienie modeli, które oparte jest o prosty algorytm, który jest iloczynem liczby odsłon ogłoszeń do liczby opublikowanych ogłoszeń. Na podstawie otrzymanego współczynnika powstał obiektywny ranking, który może zaskoczyć.
Co zatem oglądamy w sieci, a niekoniecznie kupujemy do codziennego użytku? Na pierwszym miejscu w marcu był crossowy Derbi Senda z 2012 roku! Tuż za nim (!) quad Kymco MXU wyprodukowany w 2014 roku. Trzeci w kolejności uplasował się Harley-Davidson Sportster, który jest jednym z najtańszych modeli w ofercie amerykańskiego giganta. Tuż za podium mamy natomiast jeszcze 5-letnią Yamahę YBR i zeszłoroczne Ducati Diavel.
Marka | Model | Rok produkcji | Popularność |
derbi | senda | 2012 | 4,8416 |
kymco | mxu | 2014 | 4,7852 |
harley_davidson | sportster | 2008 | 4,67 |
yamaha | ybr | 2014 | 4,6071 |
ducati | diavel | 2018 | 4,532 |
suzuki | ltz | 2006 | 4,0924 |
yamaha | royal_star | 2004 | 4,0826 |
harley_davidson | sportster | 2012 | 4,0597 |
ktm | duke | 2013 | 3,8024 |
yamaha | r6 | 2002 | 3,5899 |
Ile pieniędzy na zmianę jednośladu?
Na rynku znajdziemy zdecydowanie najwięcej ofert na motocykle japońskie, których ceny wahają się od 5100 do 15100 zł. Dość powiedzieć, że w OTOMOTO co drugi motocykl marek Yamaha, Honda, Suzuki i Kawasaki mieści się w tym przedziale cenowym…
Znacznie szerszy zakres cen znajdziemy w BMW, Triumph czy Ducati, które pozycjonowane są jako marki premium i trudno tu o jedną dominującą grupę mieszczącą się wybranych widełkach. Niemniej połowa ofert na każdą z powyższych marek mieści się w przedziale cenowym od 5100 zł do 30100 zł.
100- 5100 | 5100- 10100 | 10100- 15100 | 15100- 20100 | 20100- 25100 | 25100- 30100 | 30100- 35100 | |
yamaha | 13,99% | 30,50% | 20,76% | 13,13% | 7,81% | 5,51% | 2,38% |
honda | 13,79% | 33,44% | 20,17% | 14,92% | 6,61% | 3,72% | 2,08% |
suzuki | 17,88% | 30,90% | 20,41% | 13,78% | 6,38% | 4,39% | 2,79% |
bmw | 2,81% | 13,58% | 14,22% | 16,74% | 10,13% | 8,42% | 5,81% |
kawasaki | 14,68% | 25,57% | 20,82% | 14,95% | 9,11% | 5,43% | 3,36% |
harley- davidson | 0,29% | 0,26% | 3,23% | 11,14% | 12,78% | 18,14% | 11,50% |
ktm | 5,06% | 22,85% | 24,57% | 18,89% | 7,09% | 5,70% | 3,91% |
ducati | 1,69% | 11,67% | 9,95% | 11,25% | 9,30% | 8,26% | 6,31% |
aprilia | 38,50% | 32,20% | 13,05% | 7,27% | 1,87% | 2,65% | 1,10% |
triumph | 2,82% | 9,16% | 11,15% | 17,86% | 15,87% | 12,30% | 7,42% |
35100- 40100 | 40100- 45100 | 45100- 50100 | 50100- 55100 | 55100- 60100 | 60100- 65100 | 65100- 70100 | |
yamaha | 1,64% | 1,05% | 1,16% | 0,54% | 0,57% | 0,22% | 0,24% |
honda | 1,18% | 0,98% | 0,86% | 0,42% | 0,36% | 0,32% | 0,24% |
suzuki | 1,55% | 0,82% | 0,51% | 0,16% | 0,11% | 0,12% | 0,04% |
bmw | 4,90% | 3,40% | 3,54% | 2,79% | 2,72% | 1,45% | 1,97% |
kawasaki | 2,06% | 0,53% | 0,52% | 0,69% | 0,67% | 0,30% | 0,09% |
harley- davidson | 10,94% | 4,95% | 5,21% | 2,56% | 2,96% | 2,25% | 2,06% |
ktm | 5,23% | 2,69% | 1,36% | 0,96% | 0,47% | 0,49% | 0,57% |
ducati | 7,73% | 4,90% | 3,92% | 4,29% | 3,79% | 2,10% | 1,57% |
aprilia | 0,51% | 0,31% | 0,33% | 0,23% | 0,19% | 0,53% | 0,05% |
triumph | 5,81% | 4,72% | 3,73% | 2,20% | 2,82% | 1,93% | 1,05% |
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzedaremny ten psudeo artykul Castrol Jak wycisnąć więcej z motocykla. 10 porad od teamu San Carlo Honda Gresini Kupujesz sportowy motocykl z myślą o szybkiej jeździe po torze. Ale żeby osiągał ...
Odpowiedz