Motocykl hybrydowy Kawasaki na nowych patentach. Gdzie bêdzie silnik?
Nie jest tajemnicą, że Kawasaki szykuje się do przedstawienia motocykla z napędem hybrydowym. W ostatnich miesiącach sprawy nabrały rozpędu, a teraz pojawiły się kolejne szkice patentowe, które zdradzają szczegóły konstrukcji.
Pierwszy szkic pokazuje chłodzenie baterii. Producent chce zmniejszyć koszty produkcji oraz masę motocykla. Zamiast skomplikowanego układu chłodzenia zdecydował się na użycie powietrza dostarczanego przy pomocy specjalnych kanałów z wlotami umieszczonymi w dolnej owiewce. Z tyłu baterii znajdują się kanały wylotowe, dzięki którym gorące powietrze znajdzie swoje ujście.
Kolejna kwestia do rozwiązania to umiejscowienie silnika elektrycznego. Ten będzie zamontowany nad skrzynią biegów. Motocykl otrzyma dwa sprzęgła. Pierwsze ma być odpowiedzialne za pracę skrzyni biegów i silnika spalinowego, a drugie będzie załączać lub rozłączać napęd elektryczny. Można również pokusić się o spekulacje, że pojawi się automatyczna skrzynia, dzięki której sterowanie całością będzie znacznie łatwiejsze.
Ostatnie ciekawe rozwiązanie również dotyczy silnika elektrycznego. Kawasaki może wzmocnić jego konstrukcję i użyć go jako elementu montażowego dla tylnego zawieszenia umieszczając amortyzator w pozycji pionowej.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze