Motocrossowe 300 w dwusuwie ju¿ w tym roku!
"Uważam, że każdy zawodnik powinien nauczyć się jeździć dwusuwem zanim przeskoczy na większy motocykl."
Nasza miłość do dwusuwów nie przekłada się tylko na wyniki sprzedażowe, ale także na motosport. W październiku zeszłego roku prezydent korporacji Youthstream (właściciel Motocrossowych Mistrzostw Świata) Giuseppe Luongo zaprezentował nową klasę EMX 300, która w randzie Mistrzostw Europy pojedzie przy 7. wybranych rundach Mistrzostw Świata. W klasie będą ścigać się dwusuwowe maszyny o pojemności do 300ccm, a swoją obecność potwierdziły już trzy topowe marki: KTM, Husqvarna oraz włoski TM. Mówi się także o udziale zespołu Bety, który ostatnio startował w tej klasie w Mistrzostwach Włoch (gdzie zawodnicy trzysetek jadą wraz z klasą MX1).
Dwusuwowe motocykle powracają do łask, co widać doskonale po wynikach sprzedażowych - mówił Giuseppe Luongo podczas konferencji. Nie oznacza to, że motocykle czterosuwowe wymrą. To po prostu kwestia wyboru. Dwusuwy w Mistrzostwach Europy działają bardzo dobrze, zwłaszcza dla młodych zawodników. Chcemy dać im możliwość wyboru klas do ścigania, od 65 po 300cc.
Potwierdzeniem powagi z jaką duże marki traktują dwutakty i nową klasę są słowa Pita Beirera, aktualnego szefa KTM, który powiedział, że to dobry balans pomiędzy kosztami, a skutecznością. Uważam zresztą, że każdy zawodnik powinien nauczyć się jeździć dwusuwem zanim przeskoczy na większy motocykl. Dodając potem: Jestem pewny, że przyszłość przyniesie wielu mistrzów, którzy zaczęli na crossowym 300.
Mistrzostwa Europy EMX300 mają być programem testowym. Jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, najprawdopodobniej w przyszłości w regulaminach klasy MXGP dopuści się dwusuwy o tej pojemności. Zerknijcie poniżej, jak jeździ dwusuwowy TM MX300, z deserem w postaci crossowego 125.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze2T my love :)
Odpowiedz