KTM nie odpuszcza dwutaktom
Austriacy jako jedyni nieprzerwanie rozwijają swoje silniki dwusuwowe. Jak się okazuje całkiem słusznie. W zeszłym roku fiskalnym KTM sprzedał ponad 20.000 motocykli z silnikami dwusuwowymi. Stefan Pieter, szef marki, mówi wyraźnie: „Dla nas zawsze było pewne, że motocykle dwusuwowe odegrają ważną rolę w przyszłości".
Spece z Mattighofen chcą już w niedługo zaprezentować całkiem nowe silniki o tym trybie pracy. Z naszych bardziej i mniej oficjalnych przecieków wynika, że wprowadzenie nowoczesnego wtrysku paliwa jest tylko kwestią czasu. Dzięki temu będzie można uzyskać nie tylko oszczędności w zużyciu paliwa, ale także niższą emisję spalin oraz lepszą reakcję na gaz. Całkowicie nieoficjalna plotka, żyjąca własnym życiem w czeluściach Internetu, mówi także o odseparowaniu układu smarowania, tak jak zrobili to polscy konstruktorzy z JJ2S. Te ostatnie wieści należy brać jednak na zimno.
Większość motocykli używanych w coraz popularniejszych imprezach extreme enduro to sprzęty dwusuwowe. Z takich jednośladów korzystają także początkujący, głównie ze względów ekonomicznych. KTM nie odpuścił dwutaktom, co teraz owocuje. Mogą oni w swojej ofercie zaproponować duże i małe czterosuwy, coraz nowocześniejsze dwusuwy, a już niedługo także motocykl elektryczny. Czy ostatni będzie „ready to race" - czas pokaże.
Foto: KTM
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeWiększość motocykli używanych w coraz popularniejszych imprezach extreme enduro to sprzęty CZTEROSUWOWE . Polecam autorowi tekstu do wizyty na cross country
OdpowiedzAutor tekstu proponuje zapoznanie się z terminem Extreme Enduro :).
OdpowiedzW SKANDYNAWII ZAOBSERWOWAŁEM ŻE W ZIMOWYM ENDURO 2 SUWY NIE MAJĄ ŻADNYCH SZANS , POPROSTU NIEDOMAGAJĄ W TEMPERATURZE MINUS 10 DO MINUS 15 W GŁEBOKIM ŚNIEGU DUŻO ICH NIE KOŃCZY IMPREZ . NIESTETY MOTOCYKL NIE MA TAKIEJ ZABUDOWY JAK SKUTER ŚNIEŻNY I TRZEBA W TAKIM 2 TAKCIE POOBKŁADAĆ CZYMŚ GAŹNIK I TROCHĘ PRZEROBIĆ AIRBOX ŻEBY DROBINY ŚNIEGU NIE DOSTAWAŁY SIE ZA ŁATWO NA FILTRER POWIETRZA .W TYCH WARUNKACH WYRAŹNIE MOŻNA ZAOBSERWOWAC PRZEWAGE NOWOCZESNYCH 4 T . MNIEJMY NADZIEJE ŻE NADEJDZIE CZAS WTRYSKU W 2T I PROBLEM BEDZIE ROZWIĄZANY NA AMEN .
Odpowiedz