tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP na Sachsenring: Nowa opona Pirelli dla klasy Moto2. Zawodnicy Moto3 też dostaną coś ekstra
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP na Sachsenring: Nowa opona Pirelli dla klasy Moto2. Zawodnicy Moto3 też dostaną coś ekstra

Autor: Materiał partnera 2024.07.04, 06:35 Drukuj

Grand Prix Niemiec to ostatnia runda MotoGP przed wakacyjną przerwą. Pirelli przygotowało coś specjalnego dla zawodników klas Moto2 i Moto3, gdzie włoski producent jest oficjalnym dostawcą opon. Sachsenring to obiekt wyjątkowy dlatego, że jest najkrótszym torem w kalendarzu i ma specyficzny układ zakrętów.

Zaraz po rundzie w Holandii Pirelli przenosi się do Niemiec, gdzie zawodnicy Moto2 i Moto3 wystartują na torze Sachsenring. To najkrótszy obiekt w kalendarzu, a jego nitka mierzy 3671 m i na dodatek przeważają tu lewe zakręty. Wiele z nich jest długich i szybkich, co w połączeniu z zapewniającym słabą przyczepność asfaltem sprawia, że jest wymagający dla opon.

Żeby sprostać wymaganiom charakterystyki toru, oprócz standardowej alokacji na sezon 2024 Pirelli przywiezie dodatkowe modele opon, które są bardziej wytrzymałe na ścieranie. Klasa Moto2 będzie mieć do dyspozycji mieszankę SC3 (twarda) na przód, a na tył - nową eksperymentalną D0532 oraz SC3 (twarda). W Moto3 zawodnicy będą mieli do dyspozycji dodatkową mieszankę C1096 (twarda) na tył, która pojawiła się już w tym sezonie.

Zawodnicy klasy Moto2 otrzymają standardowe modele, a także 4 opony SC3 (twarda) na przód, 8 opon SC0 (miękka), 8 opon D0532 na tył, a także 4 opony SC3 (twarda) na tył. W klasie Moto2 zawodnicy będą mogli użyć 9 opon przednich i 10 tylnych zamiast standardowej alokacji 8 opon przednich i 9 tylnych. Zawodnicy Moto3 dostaną 4 opony C1096 (twarda) na tył oraz standardowe modele i będą mogli użyć 10 zamiast 9 opon na tył. W razie deszczu Pirelli zapewni opony Diablo Rain SCR1 w liczbie 5 szt. na przód i 6 szt. na tył.

Mierzący 3671 m tor Sachsenring jest najkrótszym torem w kalendarzu mistrzostw. Pokonywany przeciwnie do kierunku wskazówek zegara, ma 10 lewych zakrętów i 3 prawe, co sprawia, że największy nacisk jest kładziony na lewą stronę opon, a to utrudnia utrzymywanie odpowiedniej temperatury na prawej stronie. Kluczowym punktem jest zakręt numer 11, zwany także wodospadem, który jest opadającym prawym zakrętem, pokonywanym z dużą prędkością i następuje on po serii 6 prawych zakrętów. W tej sekcji opony tracą kilka stopni Celsjusza na prawej stronie.

Jednym z najważniejszych punktów hamowania jest zakręt numer 1, który następuje po prostej o długości 800 metrów i tu zawodnicy potrzebują najwięcej wsparcia ze strony przedniej opony, ponieważ często dochodzi w nim do manewrów wyprzedzania. Zakręt prowadzi w dół do krętej sekcji toru, gdzie zawodnicy pokonują szybką serię 6 zakrętów, gdzie najważniejsze są stabilność i precyzja.

Oprócz Moto2 i Moto3 na Sachsenring pojawią się zawodnicy Northern Talent Cup, którzy wystartują po raz piąty w tym sezonie. Pirelli jest wyłącznym dostawcą opon dla tej serii, która jest częścią programu Road to MotoGP. Motocykle będą wyposażone w opony Diablo Superbike SC2 w rozmiarach 100/70 R17 na przód i 120/70 R17 na tył. W razie deszczu otrzymają opony SCR1 w rozmiarach 100/70 R17 na przód oraz 125/70 R17 na tył.

- Sachsenring jest torem, o którym nie wiemy zbyt wiele, bo nigdy tu nie startowaliśmy, a przynajmniej w klasach Moto2, Moto3 i innych międzynarodowych mistrzostwach, więc nie mamy wiedzy, na której moglibyśmy bazować. Mamy tylko nieprecyzyjne informacje od zawodników, którzy jeździli tu w poprzednich sezonach i wynika z niej, że ze względu na swój układ z wieloma lewymi zakrętami jest on torem wymagającym dla opon, a na dodatek asfalt zapewnia słabą przyczepność i warunki pogodowe są niepewne. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozszerzenie standardowej alokacji, dodając do niej opony, które mają większą odporność na ścieranie. W tym przypadku jest to nowa tylna opona w eksperymentalnej mieszance D0532 dla klasy Moto2, która może być przydatną alternatywą dla standardowej SC0, która jak dotąd jest najczęściej używana przez zawodników. W porównaniu do SC0 ma inną strukturę, a mieszanka została skomponowana tak, by zapewniać stabilne zachowanie przez cały czas wyścigu oraz doskonałe prowadzenie. Inne dodatkowe mieszanki SC3 w Moto2 i tylna mieszanka eksperymentalna C1096 w Moto3 również idą w tym kierunku, oferując zwiększoną odporność na zużycie. Na Sachsenring zobaczymy też w akcji młodych zawodników Northern Talent Cup, gdzie od tego roku jesteśmy wyłącznym dostawcą opon. Po raz pierwszy będą oni dzielić padok z innymi klasami mistrzostw świata - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę